Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Sieć Auchan sięga po rozwiązanie SmartKSeF w związku z nadchodzącą rewolucją podatkową

Czytaj dalej
Sieć Auchan sięga po rozwiązanie SmartKSeF w związku z nadchodzącą rewolucją podatkową

Od 1 lipca 2024 r. w Polsce obowiązkowy stanie się Krajowy System e-Faktur (KSeF). W życie wejdzie szereg zmian, które mogą wymagać znaczących dostosowań w procesach i systemach informatycznych. Dlatego istotne jest, aby jak najszybciej zainicjować przygotowania do wdrożenia. W związku z tym sieć sklepów Auchan wybrała Exorigo-Upos jako partnera technologicznego w celu implementacji rozwiązania SmartKSeF.

Firma Auchan, jako lider cyfrowej transformacji w sektorze sprzedaży detalicznej, rozpoczęła intensywne przygotowania do implementacji rozwiązań umożliwiających integrację z KSeF. Firma postanowiła w tym celu wykorzystać nasze rozwiązanie SmartKSeF. Dla sieci sklepów jest to nie tylko aspekt wdrożenia nowego systemu e-fakturowania, ale także możliwość jednoczesnej optymalizacji oraz dostosowania swoich systemów i procedur do zachodzących zmian.

– Wdrożenie KSeF ma kluczowy wpływ na efektywne prowadzenie działalności biznesowej i dotyczy krytycznych procesów fakturowania – szczególnie istotnych w sektorze sprzedaży detalicznej. Dlatego też prowadzimy zaawansowane prace wdrożeniowe, do których realizacji zaprosiliśmy Exorigo-Upos, sprawdzonego partnera w dostarczaniu rozwiązań technologicznych dla branży retail – mówi Eric Delahousse, Dyrektor Finansowy w Auchan Polska.

Już w 2024 r. e-faktury staną się obowiązkowe dla wszystkich podatników w Polsce. Biorąc pod uwagę zakres zmian, jakich wymaga wprowadzenie systemu, czas na to, aby przygotować firmę do wejścia KSeF jest ograniczony. Fakturowanie to kluczowy proces biznesowy, a rozbudowany sposób komunikacji z rządowym rejestrem może stanowić wyzwanie. Dlatego aby zapewnić bezpieczne wdrożenie KSeF, do którego m.in. niezbędne są testy i często modyfikacje procesów wewnętrznych, potrzeba nawet kilku miesięcy.

Dla wielu podmiotów sprostanie tym zmianom jest dużym wyzwaniem. Dlatego na początku procesu przygotowawczego, ważne jest nie tylko zweryfikowanie wszystkich źródeł wystawiania faktur, ale przede wszystkim upewnienie się, czy firma jest gotowa do komunikacji z systemem rządowym. Dotyczy to zarówno dostępu do wszystkich wymaganych danych dla poszczególnych rodzajów faktur i przypadków biznesowych oraz możliwości bezpiecznego i efektywnego procesowania faktur niezależnie od dostępności KSeF. Aby to osiągnąć, konieczna będzie współpraca z wewnętrznym działem IT lub outsourcing pracowniczy – działanie z zewnętrznym, zaufanym dostawcą usług.

Nasze rozwiązanie SmartKSeF umożliwia integrację różnych systemów sprzedażowych i zakupowych. Dzięki temu cała komunikacja z rządowym systemem jest dostępna w jednym miejscu. Istotnym elementem rozwiązania jest również standaryzacja weryfikacji wystawianych dokumentów, która pozwala na wykrycie błędów na wczesnym etapie.

Opracowując własne rozwiązanie dla komunikacji z KSeF, czerpaliśmy z wieloletnich doświadczeń we wdrożeniach systemów kasowych oraz hubu płatniczego Cloud EFT dla dużych graczy w handlu detalicznym w Polsce. W dotychczasowych procesach fakturowania kontrolę nad fakturą miał sprzedawca. W warunkach obowiązkowego e-fakturowania, proces wprowadzenia dokumentu do obiegu prawnego oparty jest na zarejestrowaniu faktury w KSeF (potwierdzonego nadaniem unikalnego numeru KSeF faktury) stąd zależy od działania systemu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów. Jest to szczególnie istotne w procesie fakturowania w sklepie. Z jednej strony nie ma tam możliwości czekania zbyt długo na wystawienie faktury w KSeF, a z drugiej strony, z uwagi na możliwość odrzucenia faktury przez KSeF, wydanie klientowi dokumentu nie będącego fakturą niesie za sobą ryzyko nieprawidłowego udokumentowania sprzedaży.

Dzięki SmartKSeF, firmy umożliwią swoim klientom na bieżąco weryfikację wystawionej faktury, a nabywcom towaru sprawdzenie statusu faktury w KSeF, niezależnie od etapu przetwarzania dokumentu.

– Wdrożenie obowiązkowego e-fakturowania niesie ze sobą wiele korzyści. To przede wszystkim usprawnienia obrotu gospodarczego poprzez wprowadzenie jednego standardu e-Faktury oraz ograniczenie papierowej dokumentacji. Jednakże należy pamiętać, że dla dużych podmiotów może to stanowić rewolucję i wymagać poważnych zmian w procesach i procedurach. Czasu na przygotowanie się faktycznie nie jest dużo, dlatego warto rozpocząć proces jego implementacji tak szybko, jak to będzie możliwe – podsumowuje Michał Sosnowski, Business Development Director w Exorigo-Upos.

Wszystkich zainteresowanych tematem wsparcia IT i biznesowego w związku z e-fakturowaniem zachęcamy do rozmowy z naszymi ekspertami: kontakt@exorigo-upos.pl

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.

Zapewniamy wygodniejsze i bezpieczniejsze ZAKUPY
KLIENTOM naszych KLIENTÓW.