Moduły Magento 2 – co warto wiedzieć?
Magento 2 to jedno z najpopularniejszych rozwiązań we współczesnym świecie e-commerce, które daje użytkownikom ogromne możliwości. Choć w swojej podstawowej wersji jest na tyle rozbudowane, że pozwala na stworzenie prostego sklepu, to w przypadku bardziej zaawansowanych wymagań sprzedawców daje możliwość wdrożenia dodatkowych funkcji. W tym celu stosuje się moduły, czyli rozszerzenia, które można dodawać do systemu e-commerce Magento 2.
Magento 2 – moduły. Co to?
Moduł Magento to zestaw funkcji lub modyfikacji, które rozszerzają możliwości platformy Magento 2. Moduły mogą być zarówno gotowymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku, jak i specjalnie napisanymi na zamówienie rozszerzeniami. Umożliwiają dodanie praktycznie każdej funkcji do sklepu, co czyni Magento 2 niezwykle elastycznym narzędziem. Jeśli przy zakładaniu sklepu ktoś doradził Ci ten CMS ze względu na jego skalowalność i wysoką skuteczność w prowadzeniu działań omnichannel: miał rację!
Szukasz partnera do wdrożenia Magento 2 w Twoim sklepie? Napisz do nas, pomożemy.
Główne zalety modułów Magento 2
Porozmawiajmy na początku o tym, po co warto wprowadzać moduły do Magento 2.
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, co w sklepie pomogą rozwinąć. Pozwalają na dodanie nowych funkcji, które mogą znacznie zwiększyć możliwości sklepu internetowego: od integracji z systemami płatności, przez zarządzanie zamówieniami, aż po zaawansowane narzędzia marketingowe. Wpływają też na to, czy Twój sklep będzie w stanie dostosować się do mocno (i szybko) zmieniających warunków e-commerce. I, co nie mniej ważne, dzięki dobrze dobranym modułom Magento 2 jest w stanie dostosować się do specyficznych potrzeb każdego biznesu, niezależnie od branży. Możliwość personalizacji oznacza, że sklepy mogą wyróżniać się na tle konkurencji, oferując klientom to, czego inne firmy nie mogą – chociażby szereg udogodnień zakupowych czy elementy automatyzacji.
Moduły umożliwiają dostosowanie wyglądu i funkcjonalności sklepu do potrzeb konkretnego e-commerce. A jeśli zastanawiasz się, czy moduły nie spowolnią Twojej strony internetowej, mamy dobre wieści: wdrożenie modułów z reguły nie wymaga znacznego zwiększenia zasobów serwerowych.
Funkcjonalności Magento 2, które wprowadzisz dzięki modułom
Moduły Magento 2 mogą być wykorzystane do rozszerzenia funkcjonalności w wielu obszarach działalności sklepu, takich jak:
- Zamówienia – rozbudowa takich obszarów jak: automatyzacja procesu zamówień, integracje z kurierami, zarządzanie zwrotami.
- Produkty – z modułami wprowadzisz zaawansowane narzędzia do zarządzania produktami, import i eksport danych, warianty produktów.
- Obsługa klienta – moduły to możliwość zintegrowania systemów CRM, a nawet chaty na żywo, w tym automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów.
- Marketing – narzędzia do e-mail marketingu, programy lojalnościowe, personalizowane oferty…
- SEO i analityka – czyli moduły pomagające dbać o widoczność sklepu w wyszukiwarkach, a także wprowadzające bardziej zaawansowane raportowanie i analizy.
Wdrażanie modułów na Magento 2. Jak zacząć?
Dostęp do modułów Magento 2 można uzyskać na kilka sposobów. Najprostszym jest skorzystanie z gotowych rozwiązań dostępnych na Magento Marketplace lub bezpośrednio na stronach producentów. Wiele z tych modułów jest płatnych, jednak inwestycja ta często zwraca się dzięki profesjonalnemu wsparciu technicznemu oferowanemu przez twórców – czego nie można niestety powiedzieć o wielu (choć nie wszystkich!) darmowych modułach.
Samo wdrożenie modułów na Magento 2 to proces, który może znacząco zwiększyć funkcjonalność Twojego sklepu internetowego. Ale zanim zaczniesz, dokładnie określ, jakie funkcje są Ci potrzebne. Przeanalizuj potrzeby swojej firmy oraz oczekiwania klientów. Zastanów się, które obszary działalności sklepu wymagają ulepszeń – mogą to być funkcje związane z zarządzaniem zamówieniami, obsługą klienta, marketingiem czy SEO. Pamiętaj: nie od razu musisz zmieniać swój sklep o sto osiemdziesiąt stopni!
Wskazówka: pamiętaj o zgodności! Gdy już wiesz, czego potrzebujesz, przeszukaj Magento Marketplace oraz strony producentów modułów, aby znaleźć odpowiednie rozwiązania. Upewnij się, że wybrane moduły są kompatybilne z Twoją wersją platformy Magento 2 oraz z innymi zainstalowanymi modułami czy integracjami. Niekompatybilne moduły mogą powodować problemy techniczne, a nawet całkowicie uniemożliwić klientom robienie zakupów.
Wdrażanie modułów na Magento 2. Jak możemy Ci pomóc?
Jeśli chcesz mieć pewność, że wdrożenie modułów na Magento 2 przebiegnie bez problemów, rozważ współpracę z profesjonalistami. Exorigo-Upos to oficjalny partner Adobe i certyfikowany zespół Magento, który oferuje kompleksowe usługi w zakresie e-commerce. Mamy duże doświadczenie we wdrażaniu, migracji sklepu internetowego do Magento z innych platform oraz obsłudze e-commerce dla największych marek w Polsce. Co więcej, projektujemy sklepy, które są stabilne, zwiększają sprzedaż i rozwijają customer-centric omnichannel.
Zobacz nasze wdrożenie Magento 2 u klienta Bricoman.