Chcesz poznać trendy w wydatkach retailu na IT?  Pobierz raport RetailTech 2024!

Zaawansowane oprogramowanie e-commerce Magento na odsiecz firmom B2B

Czytaj dalej
Zaawansowane oprogramowanie e-commerce Magento na odsiecz firmom B2B

Sprzedaż internetowa staje się coraz istotniejsza dla firm działających na rynku B2B, a kluczem do sukcesu okazać się może wybór oprogramowania sklepu. Jedną z najpopularniejszych platform e-commerce jest Magento, pozwalająca nie tylko na obsługę sklepów B2C, ale również B2B. Jej popularność to nie przypadek, Magento zapewnia m.in. największą na rynku liczbę zaawansowanych funkcji, szeroką personalizację pod wybrane grupy klientów, a także umożliwia zarządzanie bardzo dużą ilością produktów.

B2B spogląda kierunku e-commerce – platforma Magento

Trend w zmianie nawyków konsumenckich w kierunku coraz większego wolumenu zakupów internetowych dosięgnął również branżę B2B. Badania firmy Forrester pokazują, że klienci biznesowi coraz częściej i chętniej patrzą na transakcje e-commerce oraz na strategię omnichannel. Prowadzenie handlu internetowego wymaga jednak odpowiedniej platformy. Taką z pewnością jest platforma Magento, na której działa około 30% sklepów internetowych na świecie. Zobaczmy kilka z najważniejszych korzyści jakie to oprogramowanie oferuje firmom B2B.

Zaawansowana funkcjonalność Magento B2B

Platforma Magento posiada wiele zaawansowanych funkcjonalności, umożliwiając m.in. stworzenie wersji mobilnej sklepu, integrację z systemami dostaw, czy też, co szczególnie istotne przy transakcjach B2B, udzielenie kredytu kupieckiego oraz wdrożenie programu lojalnościowego. Co więcej, architektura Magento pozwala deweloperom na dodawanie zupełnie nowych funkcjonalności, dostosowanych do potrzeb konkretnego biznesu.

Szeroka personalizacja

Niezwykle użyteczną, szczególnie w kontekście branży B2B, jest możliwość udostępnienia wybranych elementów oferty konkretnym użytkownikom (klientom), również w ramach jednej organizacji. Będą oni mogli zobaczyć tylko te produkty, które ich interesują, oszczędzając swój cenny czas. Magento B2B oferuje naprawdę bardzo szeroką personalizację, umożliwiając też np. przypisanie konkretnych cen do indywidualnego klienta.

Dbanie o pozytywne doświadczenie zakupowe klienta

Bardzo pozytywnie na doświadczenie zakupowe klienta, poza wspomnianą wyżej personalizacją oferty, powinna wpłynąć także centralizacja zarządzania zamówieniami z każdego kanału sprzedaży. Doświadczenie zakupowe klienta będzie dzięki temu spójne, wywołując pozytywne emocje i zachęcając do ponownych zakupów (według badań, 84% konsumentów twierdzi, że ich doświadczenie zakupowe w kontakcie z firmą jest tak samo ważne jak oferowane przez nią produkty i usługi).

Zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu

Firmy posiadające wiele sklepów internetowych z pewnością docenią możliwość ich obsługi z jednego panelu zarządzającego. Sklepy mogą różnić się ze względu na język oraz obsługiwane waluty, co ułatwi działalność poza granicami macierzystego kraju. Administratorom można przyznawać uprawnienia indywidualnie, przykładowo istnieje możliwość udzielenia administratorowi dostępu do 2 z 3 sklepów.

Optymalizacja skryptu pod SEO

Wraz z rosnącą digitalizacją i znaczeniem e-commerce, rośnie również znaczenie SEO w sektorze B2B. Tak jak w przypadku branży B2C, to co pokażą i podpowiedzą internetowe wyszukiwarki zaczyna mieć coraz większy wpływ na pozyskiwanie nowych klientów, liczbę zamówień, sprzedaż. Magento oferuje optymalizację sklepu pod kątem wyszukiwarek internetowych, bardzo korzystnie wpływając na pozycjonowanie biznesu w sieci.

Rozbudowany system raportów i analiz

Oczywistym jest jak ważne w skutecznym prowadzeniu biznesu są raporty oraz analizy. Magento posiada rozbudowany ich system, który nie tylko wyliczy sprzedaż czy zwroty w danym okresie, ale na przykład pokaże również najczęściej oglądane produkty, wyszukiwania w wewnętrznej wyszukiwarce, porzucone koszyki, użycie rabatów, dostarczając cennych danych działom sprzedaży i marketingu. Dowiedz się również co to jest analityka biznesowa.

Idealny przy dużej skali

Duża skala prowadzonego biznesu nie robi na Magento wrażenia. Oprogramowanie B2B jest wręcz stworzone do zarządzania ogromnymi zasobami produktów i (jak już było wspomniane) wieloma sklepami naraz, nie tracąc w takich przypadkach nic ze swojej wydajności. Oczywiście Magento sprawdzi się również przy średnich i małych biznesach.

Magento to bardzo zaawansowane, ale i złożone oprogramowanie, które wymaga zespołu doświadczonych deweloperów. Jeśli jesteś zainteresowany rozwiązaniem Magento dla Twojego biznesu, skontaktuj się z naszym ekspertem.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.