Jak przenieść sklep internetowy? Kompletny przewodnik po migracji
Przeniesienie sklepu internetowego to szansa, ale i ogromne ryzyko. Jeśli bowiem proces nie zostanie przeprowadzony w sposób prawidłowy, to może to negatywnie odbić się np. na działaniach SEO. Pozostań z nami i sprawdź przewodnik po migracji, dzięki któremu dowiesz się, o jakie kwestie koniecznie trzeba zadbać.
1. Wybór odpowiedniej platformy
Migracja ma być zmianą na lepsze. Dlatego tak istotne jest to, aby nowe oprogramowanie było technologicznie efektywniejsze i wydajniejsze od poprzedniego. To bardzo istotna kwestia, którą najlepiej omówić ze specjalistami – to najpewniej oni wskażą optymalne rozwiązania. Przykładem rekomendowanych oprogramowań, zwłaszcza dla większych sklepów, jest Magento. Wdrożenie Magento może przynieść firmie znaczące zyski, o ile zostanie przeprowadzone ze wsparciem ekspertów mających doświadczenie w takich działaniach.
Nowe oprogramowanie powinno dawać też możliwość łatwego zarządzania informacjami o produktach. W tym zakresie eksperci polecają m.in. Akeneo PIM, czyli idealne rozwiązanie dla firm planujących ekspansję i znaczne rozszerzenie bazy artykułów.
2. Zaplanowanie czasu migracji
Pośpiech nigdy nie jest sprzymierzeńcem migracji sklepu internetowego. Ważny jest jednak również odpowiedni moment przeprowadzenia takiej zmiany. Najlepiej wybrać czas, gdy sprzedaż spada, czyli tzw. martwy sezon. Oczywiście większość sklepów działa przez cały rok i przez cały rok notuje sprzedaż. Jednak wybór okresu w szczycie sprzedażowym może odbić się nie tylko na stratach w tym sezonie, ale także na utracie lojalnych dotąd klientów w przyszłości.
3. Zgromadzenie zespołu projektowego
Migracja wymaga nie tylko czasu, ale i współpracy wielu osób o różnych umiejętnościach. Konieczna jest bowiem nie tylko wiedza developerów, ale też marketingowców, sprzedawców, copywriterów, SEOwców (o nich opowiemy więcej w poniższym punkcie), a także osób, które będą nadzorowały projekt. Kluczowa jest także rola kierownika projektu, który powinien nadzorować proces migracji. Należy wyznaczyć go jeszcze przed rozpoczęciem procesu, a nie dopiero w momencie, gdy będzie on w trakcie.
4. Wsparcie specjalistów SEO
Kanał organic z wyszukiwarki Google to ważne źródło ruchu dla większości sklepów internetowych. Jeśli migracja nie zostanie zaplanowana prawidłowo, to można spodziewać się niestety sporych spadków pozycji kluczowych fraz i tym samym zmniejszonej sprzedaży. A przecież nie na tym nam zależy.
Dlatego proces migracji należy planować w taki sposób, aby nowa strona była od razu dobrze zoptymalizowana pod SEO. Najważniejsze kwestie, o których trzeba pomyśleć to:
- wdrożenie zoptymalizowanych meta tagów,
- przeniesienie treści z opisów kategorii, podstron i tekstów blogowych,
- optymalizacja kodu pod nagłówki H1, H2 oraz H3,
- wdrożenie prawidłowego pliku sitemap.xml,
- prawidłowe przekierowanie starych adresów na nowe.
To tylko część z kwestii, o które trzeba zadbać. Istotna jest więc współpraca programistów z zespołem SEO po to, aby migracja obyła się bez strat w ruchu.
5. Zaufanie doświadczeniu
Przeniesienie sklepu internetowego to złożony proces. Dlatego też warto zaufać zespołom, które takie działania wykonują regularnie i mają w tym doświadczenie. Właśnie dlatego polecamy skorzystanie ze wsparcia Exorigo-Upos. Oferujemy nie tylko rozwiązania e-commerce, ale właśnie migracje dużych sklepów internetowych.
Migracja to doskonały moment, aby rozpędzić swój sklep internetowy! Do tego celu polecamy takie rozwiązanie jak Product Loader pozwalające na sprawny, szybki i bezproblemowy import dużych ilości danych produktowych.
Jak przenieść sklep internetowy? Przede wszystkim w przemyślany i dobrze zaplanowany sposób. Aby dowiedzieć się więcej o tym procesie, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu i skorzystania z naszego doświadczenia.
Wskazówka: potrzebujesz więcej porad na temat efektywnego prowadzenia e-commerce? Sprawdź, jak wygląda odzyskiwanie porzuconych koszyków w sklepie internetowym oraz dlaczego jest to tak istotne.