Wdrożenia Akeneo PIM

Jesteśmy oficjalnym partnerem technologicznym Akeneo w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Odpowiadamy za wdrożenia, migracje do Akeneo PIM z innych systemów oraz za obsługę i wsparcie, które świadczymy dla klientów takich jak eobuwie.pl i CCC. Pomagamy dopasować Akeneo PIM do istniejącej architektury rozwiązań. Skutecznie doradzamy w integracji PIM z dotychczasowymi źródłami informacji produktowych.

Wdrożenie Akeneo PIM to 4x większa konwersja i 40% mniej zwrotów

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów i porozmawiaj o możliwościach integracji danych.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat rozwiązania?

Twoja wiadomość została wysłana.

Dziękujemy za kontakt.
Zespół Exorigo-Upos.

Dlaczego warto postawić na Akeneo PIM?

Akeneo PIM czyli Product Information Management to nowoczesny system, który umożliwia scentralizowane i efektywne zarządzanie informacjami o produktach. Jest szczególnie przydatny firmom, które często aktualizują opisy produktów lub intensywnie rozbudowują ofertę w wielu kanałach sprzedaży. Zastosowanie oddzielnego systemu, w którym te dane są przechowywane i zarządzane, a następnie eksportowane do sklepu e-commerce, aplikacji mobilnej czy materiałów drukowanych, to rozwiązanie efektywne biznesowo. Pomaga markom w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Dlaczego warto skorzystać z wdrożenia PIM przez Exorigo-Upos?

Projekty implementacji PIM wymagają sporego doświadczenia i wiedzy w obszarze architektury systemów. Zazwyczaj są wdrażane w już istniejący układ przepływu danych produktowych. I w trakcie realizacji projektu nie powinny naruszać tej równowagi. Wiemy o tym bardzo dobrze i dlatego nasze wdrożenia Akeneo PIM kończą się sukcesem. Istotne jest dobre przygotowanie do projektu i zdefiniowanie etapów, w których wdrożenie się odbędzie. Z naszym klientem eobuwie.pl rozpoczęliśmy od PoC (Proof of Concept), aby potwierdzić, czy PIM na pewno spełni oczekiwania biznesowe. Dopiero po pozytywnym wyniku takiej próby zaplanowaliśmy dodatkowe wdrożenie.

Usługi IT

Wdrożenie PIM w 7 krokach

Przekonaj się, że z nami wdrożysz system szybko i skutecznie.

1

Analiza architektury i źródeł informacji o produktach.

2

Przygotowanie szczegółowych założeń projektu.

3

Konfiguracja systemu i migracja danych historycznych.

4

Uzupełnienie danych produktowych.

5

Wpięcie testowe systemów pobierających dane z PIM.

6

Przeprowadzenie testów końcowych.

7

Uruchomienie MVP lub wersji docelowej.

Rośnij globalnie z Akeneo

Wdrożenie Akeneo PIM to 4x większa konwersja i 40% mniej zwrotów.

Kontrola nad danymi

Zagwarantujesz spójność szczegółowych danych produktowych i wyeliminujesz pomyłki.

Szybszy time to market

Uruchamiasz sprzedaż we wszystkich kanałach i w różnych lokalizacjach geograficznych.

Oszczędność czasu

Zarządzasz sprawniej informacją o produkcie. Korzystasz z automatycznych tłumaczeń.

Wysoka jakość contentu

Budujesz przewagę konkurencyjną dostarczając spójne i lepsze informacje o produkcie.

Treści dostosowane do kanału sprzedaży

Możesz wybrać, które informacje pojawią się w danym kanale.

Wszystkie dane w jednym miejscu

Scentralizowanie danych z ERP, POS, plików XML czy CSV minimalizuje ryzyko błędów.

Skalowalność rozwiązania

Odpowiednie dla różnej skali działalności i łatwe w rozbudowie.

Prosty i intuicyjny interfejs

Twoi pracownicy szybko wprowadzą opisy i dokonają potrzebnych aktualizacji.

Popularny framework PHP Symfony

Docenisz jego szybkość, skalowalność i fakt, że nie wymaga dużych zasobów systemowych.

Łatwa integracja

W marketplace Akeneo znajdziesz wiele gotowych rozszerzeń i wtyczek m.in. do Magento.

Automatyzacja pracy

System umożliwia masowe działania i sprawdza kompletności kart produktowych.

Wygodniejsza praca

Wszystkie zespoły odpowiedzialne za dane produktowe, w tym dostawcy zewnętrzni takich informacji, zyskują jedno wspólne narzędzie do pracy.

Jak działa Akeneo PIM?

Zarządzanie informacją produktową w Akeneo w dużym uproszczeniu obejmuje zbieranie, uzupełnianie oraz dystrybuowanie danych. Elastyczność PIM i fakt, że jest to rozwiązanie dedykowane temu konkretnemu obszarowi, sprawiają, że praca nad materiałami o produktach zyskuje zupełnie nową jakość.

Integracja danych

Podstawowym celem wdrożenia PIM jest zebranie w jednym miejscu informacji produktowych. Zazwyczaj część z nich jest w systemie ERP i e-commerce, pozostałe są w np. w plikach XLS czy CSV. Akeneo PIM posiada natywne mechanizmy importu, co pozwala na usprawnienie skompletowania tych rozproszonych danych.

Workflow

Przy okazji wdrożenia Akeneo PIM warto ustalić, jak po jednorazowym imporcie wszystkich danych, będzie wyglądała codzienna praca nad nimi. Np. źródłem zainicjowania uzupełniania informacji może być moment przesłania danych o nowym produkcie z ERP do PIM.

Ujednolicenie danych

Projekt PIM to dobry moment na uporządkowanie danych. Część z nich może być wspólna dla wszystkich kanałów je pobierających, ale dla część np. słownika kolorów, może się okazać, że potrzebne jest zachowanie specyficznych ustawień.

Uzupełnienie danych

Po inicjalnym imporcie danych jest moment, aby uzupełnić braki. Należy określić kategorie produktów, przypisać atrybuty, rozszerzyć opisy zgodnie z wymogami SEO, dodać pliki multimedialne, zdjęcia i utworzyć powiązania pomiędzy produktami.

Dystrybucja danych

Akeneo ma specjalne mechanizmy do wymiany danych. Po wyborze kanałów dystrybucji i potwierdzeniu kompletności danych, należy skorzystać z konektora. W ten sposób wybrane informacje będę mogły trafić do sklepu e-commerce, aplikacji mobilnej czy wybranych materiałów marketingowych.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.