Bricoman.pl na Magento 2. Nowa odsłona platformy e-commerce
Wyzwanie
Bricoman to wyjątkowa sieć nowoczesnych sklepów budowlanych, które oferują produkty do remontu i budowy. Klientami są fachowcy i klienci indywidualni, którzy budują, remontują lub wykańczają domy, mieszkania, budynki gospodarcze czy przemysłowe. Bricoman oferuje kilkadziesiąt tysięcy produktów – od materiałów budowlanych po wykończeniowe. Posiada sieć sklepów stacjonarnych rozlokowanych na terenie całej Polski.
Aby poprawić użyteczność sklepu internetowego i wykonać upgrade dotychczasowej wersji Magento, Bricoman poszukiwał zaufanego dostawcy, wdrażającego nowoczesne rozwiązania e-commerce.
Rozwiązanie
Bricoman zdecydował się powierzyć to zadanie Exorigo-Upos. Od lat współpracujemy w obszarze usług IT dla sklepów stacjonarnych sieci. Dodatkowo, dotychczasowe wsparcie i rozwój systemu e-commerce Bricoman również były realizowane przez nas.
Zmiana sklepu internetowego Bricoman została podyktowana m.in. potrzebą wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych. Chcemy zawsze podążać za najnowszymi trendami i dostarczać naszym klientom coraz lepsze doświadczenie zakupowe. Ale nowa strona to nie tylko nowe funkcjonalności, lecz również odświeżona, nowoczesna szata graficzna, dzięki której możemy jeszcze lepiej zaprezentować asortyment Bricomana – mówi Agata Dublasiewicz, E-commerce Project Manager w Bricoman.
Projekt rozpoczął się szeregiem spotkań i analizą przedwdrożeniową, aby określić problemy i wyzwania w obrębie systemu sprzedaży online. Zebrane wytyczne oraz kluczowe, znane obu stronom procesy, pozwoliły naszym specjalistom określić ścieżkę wdrożenia nowego systemu i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Pracę wdrożeniową w Bricoman rozpoczęliśmy od analizy potrzeb klienta. Takie podejście pozwoliło nam na jasne wyznaczenie celów. Prace programistyczne opierały się na przygotowanym przez firmę Adeo (Bricoman) core systemu. Dotyczyły rozbudowy i dostosowania go do oczekiwań i potrzeb klienta. Kluczowym elementem projektu było wdrożenie e-sklepu. Drugi etap to następujące już po go-live prace rozwojowe – opowiada Sylwia Pacek-Kuna, E-commerce Project Manager w Exorigo-Upos.
Aby zrealizować założony cel, przeanalizowaliśmy dotychczas działający portal oraz zorganizowaliśmy warsztaty z klientem. W tamtym czasie Bricoman bazował na, wspieranej przez Exorigo-Upos, wersji Magento 1.9.
Wynikiem tego działania była decyzja o wdrożeniu nowego sklepu internetowego na platformie Magento 2, opartej na bazowych modułach systemu, dostarczonych przez Adeo (Bricoman).
Nowy sklep dedykowany klientom biznesowym i detalicznym został połączony z systemami zewnętrznymi:
- do obsługi zamówień,
- bazą użytkowników,
- do obliczania kosztów dostawy na podstawie odległości transportu,
- do geolokalizacji i obliczania drogi dostawy,
- do integracji z modułami obsługi transportu,
- do integracji kanałów sprzedaży,
- do integracji zgód RODO z wewnętrznym systemem,
- do integracji z operatorem płatności,
- do integracji z usługą obsługującą system lojalnościowo-promocyjny oraz system sprzedażowy w sklepach stacjonarnych,
- bazą użytkowników,
- wykonano również migrację danych zarejestrowanych klientów.
Wdrożenie Magento prowadzone było z wykorzystaniem metodyki Agile – zarówno w obszarze developmentu, jak również w zakresie zarządzania projektem. Pozwoliło to obu stronom na większą elastyczność w działaniu i dostosowywanie platformy do oczekiwań i wymagań biznesowych.
Rezultat
Obecny sklep internetowy Bricoman posiada rekomendowany przez klienta design, bazujący na zaprojektowanych przez zewnętrzną agencję makietach. Oprócz odświeżonej szaty graficznej, serwis zyskał wiele ulepszeń wpływających znacząco na wydajność i skalowalność rozwiązania. W ramach rozwoju po uruchomieniu strony wykonano m.in. prace optymalizacyjne, których skutkiem jest wyższa pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania Google.
Sprawdź również case study: Pierwsza na świecie integracja Magento 2 Commerce Cloud i Adobe Experience.