Pierwsza na świecie integracja Magento 2 Commerce Cloud i Adobe Experience

Czytaj dalej
Pierwsza na świecie integracja Magento 2 Commerce Cloud i Adobe Experience

Wyzwanie

Tommee Tippee to brytyjska marka należąca do Mayborn Group, światowego lidera w dziedzinie produktów dla niemowląt. Mayborn Group posiada regionalne biura handlowe w Europie, Ameryce Północnej, Australii i Hong Kongu, zakłady produkcyjne w Wielkiej Brytanii, Tangerze, Maroku, Guang Dong i Chinach, a także szereg magazynów na całym świecie.

Tommee Tippee to wielokrotnie nagradzana marka z ponad 50-letnią historią, strategią marketingową skupioną na treści i, jak dotąd, koncentracją na sprzedaży B2B dla e-commerce.

Rynek detaliczny zaczął ulegać zmianom, sklepy stawały się bardzo zależne od takich sprzedawców, jak np. Amazon, Walmark, czy Target. Tommee Tippee nie posiadało bezpośrednich kanałów dotarcia do konsumentów, a dotychczasowy model współpracy z detalistami, czyli B2B, stawał się coraz bardziej problematyczny i trudny w realizacji z powodu dużej liczby zamykanych sklepów.

Przyszłość nie malowała się w jasnych barwach i Tommee Tippee stanęło przed dużym wyzwaniem biznesowym. Ostatecznie zapadła decyzja o stworzeniu sklepu internetowego w modelu direct-to-customer, dla klientów z Wielkiej Brytanii. Marka potrzebowała wiarygodnego dostawcy, który podjąłby się tego wyzwania, a także dochowałby należytej staranności, aby przenieść wszystkie posiadane przez Tommee Tippee wartościowe treści do powstającego e-sklepu.

Rozwiązanie

Początkowo marka chciała skorzystać wyłącznie z Episervera, platformy chmurowej do inteligentnego zarządzania treściami cyfrowymi, ale ostatecznie zdecydowano się na migrację danych z Episerver do Magento Commerce Cloud. Dodatkowo postawiono na inne rozwiązanie firmy Adobe – Adobe Experience Manager. Platformę do projektowania, zarządzania i dostarczania treści, która pomaga w budowaniu spersonalizowanych doświadczeń klientów, a jednocześnie utrzymuje jednolity przekaz marki. Sam silnik e-commerce Magento, zintegrowano z następującymi rozwiązaniami:

  • Płatności Apple Pay/Google Pay
  • Usługę Click & Collect
  • Technologię płatności biometrycznych
  • Integrację z Salsify (PIM)
  • Integrację z Oracle (CRM)
  • Integrację IForce & Fedex (realizacja zamówień)
  • Integrację Adyen (bramka płatności)
  • Integrację Hermes/Yodel (punkty odbioru)

Rezultat

W rezultacie wdrożenia e-commerce na platformie Magento i jej integracji z Adobe Experience Manager, a także innymi systemami oraz rozwiązaniami firma przestała nadmierne polegać na sprzedaży detalicznej offline. Co warte podkreślenia, była to pierwsza na świecie integracja Magento 2 Commerce Cloud i Adobe Experience.

Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu, powstała unikalna platforma e-commerce – nie tylko do sprzedaży innowacyjnych produktów, ale również do edukacji grupy docelowej za pomocą wysokiej jakości treści na każdym etapie customer journey. Dzięki integracji Adobe Experience Manager i Adobe Experience Cloud, możliwe było stworzenie contentu zarówno sprzedażowego jak i pełnego angażujących treści. Klienci otrzymali również wysoce spersonalizowane doświadczenia.

Wdrożenie to otworzyło Tommee Tippee na nowe kanały dotarcia do klienta, a także zapewniło kontrolę wizerunku produktów i całej marki. Umożliwiło gromadzenie danych o klientach i budowanie bezpośrednich relacji. Ponadto pozwoliło wykorzystać ruch organiczny (poprzez zaadaptowanie podejścia Mobile First, 94% ruchu na stronie odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych) oraz zwiększyć przychody i zyski. Wartościowe treści są wyświetlane podczas całej customer journey, właściwa treść we właściwym czasie oznacza 15% niższy współczynnik odrzuceń.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.