Chcesz poznać trendy w wydatkach retailu na IT?  Pobierz raport RetailTech 2024!

Usługi IT w projekcie migracji sklepów Tesco do Netto

Czytaj dalej
Usługi IT w projekcie migracji sklepów Tesco do Netto

Wyzwanie

W marcu 2021 roku Salling Group, właściciel sieci handlowej Netto sfinalizował transakcję zakupu polskiej części sieci handlowej Tesco. Około 300 sklepów w ciągu najbliższych miesięcy zostanie przebudowanych do formatu Netto.

W związku z wymaganiami w zakresie kompetencji i doświadczenia zespołu odpowiedzialnego za obszar instalacji IT w tego typu projektach, a także z powodu oczekiwanego szybkiego tempa realizacji w wielu lokalizacjach jednocześnie, Netto zdecydowało o zaproszeniu nas do grona partnerów realizujących prace w wydzielonym obszarze usług IT.

Prace polegają na instalacji sprzętów i systemów IT w sklepach Tesco konwertowanych do sklepów Netto.

Rozwiązanie

Realizowany przez nas dla Netto projekt obejmuje blisko 180 migracji zaplanowanych do wykonania do maja 2022. Oznacza to, że co tydzień otworzy się około 6 sklepów, a instalacje dla nich wykonywane będą 7 dni wcześniej. Przedsięwzięcie jest ogromnym wyzwaniem logistycznym – pracownicy Exorigo-Upos w jednym tygodniu pracują nawet w 12 sklepach (6 instalacji i 6 otwarć).

Wykonujemy migracje Tesco do Netto, koncentrując się na placówkach zlokalizowanych w centralnej i wschodniej części Polski oraz na Śląsku i w Trójmieście.

Zakres realizowanego projektu jest bardzo rozległy: instalowanie całego sprzętu IT takiego jak szafa, backoffice, kasy w sali sprzedaży. Dodatkowo usługa obejmuje montaż terminali płatniczych na zlecenie agenta rozliczeniowego.

Exorigo-Upos nie tylko instaluje całość, lecz również świadczy usługi wsparcia, także podczas otwarć. Sprawną realizację projektów zgodnie z harmonogramem gwarantuje podział zespołu na dedykowane jednostki – według poziomu specjalizacji: serwis terenowy, magazyn, teletechnika wraz z podwykonawcami, commissioning, zespół wykonawczy, który szkoli zespoły realizujące.

Na początku migracje objęły placówki w dużych ośrodkach (Warszawa i Kraków), a obecnie zasięg prac powiększa się o średnie i małe miejscowości.

Rezultat

Pierwsze, zakończone sukcesem migracje, zostały już zrealizowane – objęły kilkadziesiąt sklepów. W najbliższych tygodniach, zgodnie z ustalonym z Netto planem, otwierane będą kolejne placówki. Po zakończonych projektach migracji, przechodzimy do świadczenia stałej usługi wsparcia, którą zrealizują członkowie naszego 400-osobowego zespołu z 22 biur serwisowych w całej Polsce.

Sprawdź również case study: Wdrożenie Systemu Jednej Kolejki w hipermarketach globalnej sieci.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.