Wdrożenie Systemu Jednej Kolejki w hipermarketach globalnej sieci

Czytaj dalej
Wdrożenie Systemu Jednej Kolejki w hipermarketach globalnej sieci

Wyzwanie

Klientem był polski oddział globalnej sieci sklepów i hipermarketów. Marka posiada swoje placówki w kilkudziesięciu krajach na kilku kontynentach.

W niektórych ze swoich sklepów w Polsce, Klient posiadał system kierujący klientów do stanowisk kasowych. Wymagał on jednak stałej obsługi przez personel sklepu. Firma nie była zadowolona z tego rozwiązania – potrzebowała systemu, który będzie kierował klientów do kas automatycznie, bez konieczności angażowania personelu sklepu, który w tym samym czasie mógłby zająć się innymi zadaniami. Zdecydował się powierzyć Exorigo-Upos wdrożenie naszego Systemu Jednej Kolejki (SJK).

Pierwszy etap realizacji projektu rozpoczął się wiosną 2020 roku, a dodatkowym wyzwaniem dla naszego zespołu był wybuch pandemii. Statusy wewnętrzne w zespole projektowym, w czasie developmentu i testów, musiały odbywać się zdalnie, poprzez internetowy komunikator do pracy zespołowej.  

Wyzwaniem był też brak możliwości przeprowadzenia testów UAT w środowisku laboratoryjnym klienta (był to nowy system).

Rozwiązanie

W kwietniu 2020 roku odbyła się analiza techniczna i funkcjonalna, a formalne uzgodnienia trwały do końca lipca. Development rozpoczął się we wrześniu i zakończył w październiku. Testy przeprowadzaliśmy od połowy października do listopada, w sklepie w Gliwicach, gdzie SJK został wdrożony i testowany przy asyście naszego testera i developera. Po weekendzie użytkowania nowego systemu, otrzymaliśmy od obsługi sklepu uwagi. Po przygotowaniu poprawek uwzględniających te uwagi Klienta oraz ich akceptacji, przystąpiliśmy do pilotażów. Trwały one od grudnia do lutego w placówkach w Gliwicach, Warszawie i Krakowie. Finalnie, od marca do maja 2021 roku, System Jednej Kolejki został wdrożony we wszystkich obiektach Klienta ze „starym systemem JK”.

Rezultat

Klient jest bardzo zadowolony rezultatem, który udało się osiągnąć. Efektem wdrożenia Systemu Jednej Kolejki w sklepach tej marki w Polsce jest wzrost wydajności pracy osób na stanowiskach kasowych w linii kas systemu SJK. Dzięki automatycznemu działaniu SJK klienci są szybciej wzywani do wolnej kasy, co wpływa na ich user experience, a liczba obsługiwanych klientów wzrosła.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.