Skuteczne wprowadzenie nowego produktu na rynek – instrukcja krok po kroku

Czytaj dalej
Skuteczne wprowadzenie nowego produktu na rynek – instrukcja krok po kroku

Przemyślana strategia to klucz jeśli chodzi o wprowadzenie nowego produktu na rynek. Bez odpowiedniego planu i podejścia, potencjalnie nawet najlepszy artykuł nie odniesie sukcesu. Sprawdźmy więc, jakie czynniki koniecznie trzeba wziąć pod uwagę oraz jak zaplanować cały proces krok po kroku.

Wskazanie potrzeb, które zaspokaja produkt

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek? Aby Twój produkt miał szansę na dobrą sprzedaż, musi być potrzebny. Ma więc wnosić w życie nabywcy wartość, którą trzeba sobie jasno zdefiniować. Może być ona zarówno namacalna, jak i metaforyczna, do czego coraz częściej uciekają się przedsiębiorstwa, próbujące niejako kreować zupełnie nowe potrzeby. Warto jednak na każdym etapie – od koncepcji, aż po produkcję – wciąż zadawać sobie pytanie, czy dany produkt rzeczywiście trafia w konkretne wymogi i je zaspokaja.

Analiza rynku i grupy docelowej

Proces wprowadzania nowego produktu na rynek musi obejmować oczywiście analizę grupy docelowej. Okaże się to jednak znacznie łatwiejsze, jeśli został wykonany pierwszy punkt, czyli wskazanie potrzeb, które zaspokaja dany artykuł. Dzięki analizie grupy docelowej będzie można zdecydowanie lepiej zaplanować działania związane ze sprzedażą oraz promocją produktu. Należy więc odpowiedzieć sobie na takie pytania jak:

  • kim jest idealny klient sięgający po TEN produkt,
  • z jakimi trudnościami boryka się na co dzień i jak chcemy mu pomóc,
  • gdzie wyszukuje informacje,
  • jak dokonuje zakupów,
  • jaki budżet ma do dyspozycji,
  • jakie są jego zwyczaje zakupowe,
  • co będzie go hamowało przed zakupem TEGO produktu,
  • jak budować jego lojalność.

Analiza konkurencji

Podczas wprowadzania nowego produktu na rynek wielu osobom wydaje się, że stworzyli artykuł innowacyjny, który wprost nie ma konkurencji. Jednak w większości przypadków niestety nie jest to prawda. Należy więc przeanalizować, kto oferuje podobny produkt, gdzie go sprzedaje, czym się wyróżnia, jak dociera do klientów oraz jakie są jego mocne, oraz słabe strony. Wyciągając takie wnioski jeszcze przed wprowadzeniem artykułu na rynek, można uniknąć wielu kosztownych błędów związanych z budowaniem strategii sprzedaży.

Potrzebujesz dodatkowych informacji w zakresie tego, jak wprowadzić produkt na rynek? Pomóc może w tym usługa taka jak consulting biznesowy, który realizujemy również w ramach naszej działalności.

Wprowadzenie produktu na rynek a strategia sprzedaży

Decyzje podejmowane na etapie wprowadzania nowego produktu na rynek powinny być wynikiem wszystkich wymienionych wcześniej analiz. Oczywiście zawsze należy mieć w zanadrzu dużą dozę elastyczności tak, aby w miarę potrzeb nieco modyfikować strategię. Jest to jednak odpowiedni etap na podjęcie konkretnych działań.

Najistotniejsze będzie oczywiście ustalenie modelu sprzedaży. Obecnie głównym kierunkiem dla przedsiębiorców jest sprzedaż online, stąd też od razu pojawi się pytanie, jak założyć własny sklep internetowy. Oczywiście niektóre produkty można sprzedawać też przez pośredników, trzeba jednak mieć świadomość, że kontrola nad tym procesem jest zdecydowanie mniejsza.

Własny sklep internetowy powstający od zera to również pewne ograniczenia związane z brakiem rozpoznawalności. Proces od początku będzie wymagał więc wsparcia pod kątem SEO i tutaj istotne będzie m.in. tworzenie wartościowych treści współgrających z produktem. Szybsze efekty z pewnością przyniosą reklamy Google Ads oraz Facebook Ads, na które także trzeba przeznaczyć odpowiedni budżet. Warto wybrać też kanały social media, na których są potencjalni nabywcy produktu. W tym przypadku zdecydowanie należy jednak skupić się na niewielkiej ich liczbie, zamiast obecności na wszystkich. Lepiej bowiem tworzyć wartościowy kontent na jednym lub dwóch profilach, aniżeli po macoszemu traktować każdy z nich.

Z naszego bloga dowiesz się też, jak wypromować sklep internetowy w sposób skuteczny i tani.

Jak widać proces wprowadzania produktu na rynek jest niezwykle kompleksowy. Im jednak lepiej cały proces zostanie przemyślany i zaplanowany, tym większa szansa na powodzenie. Oczywiście na wprowadzeniu na rynek nowego produktu proces się nie kończy, niezbędne jest bowiem ciągłe budowanie strategii promocyjnej oraz analizowanie konkurencji tak, aby wzmacniać swoją pozycję.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.