Jak wypromować sklep internetowy? Praktyczne porady
Sklepy internetowe stały się jedną z najważniejszych części rynku zakupowego, a zgodnie z wynikami badań w raporcie „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”, aż 60% osób kupuje właśnie w sieci. Wzrost handlu internetowego każdego roku jest wyraźny i notuje około 10% wzrost. Jak wypromować swój sklep internetowy? Przedstawiamy praktyczne porady i zapraszamy do lektury.
Na czym polega promocja sklepu internetowego?
Promocja sklepu internetowego to bardzo szerokie pojęcie, odnoszące się do różnego rodzaju działań, zarówno płatnych, jak i darmowych. Podstawową kwestią jest dbanie o widoczność sklepu w wyszukiwarce Google, a także efektywne wypozycjonowanie witryny. Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO/SEM, która zajmuje się zwiększaniem ruchu organicznego i płatnego na stronie internetowej. Jeśli chodzi o ruch organiczny, to największe znaczenie ma dobranie odpowiednich słów kluczowych, tworzenie contentu na stronę, a także efektywne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Drugą ważną kwestią są płatne metody zwiększania ruchu w sklepie internetowym. Można zdecydować się na reklamy w wyszukiwarce Google, banery, albo też skorzystanie z reklam produktowych w zakładce „zakupy” (Google Shopping).
Skuteczna promocja sklepu internetowego – warto wykorzystywać social media
Współpraca z agencją SEO/SEM to tylko jedna z możliwości skutecznej promocji sklepu internetowego. Dobrym rozwiązaniem jest także pokazanie swojej witryny w mediach społecznościowych, a więc na przykład na Facebooku i Instagramie. Obecnie coraz więcej marek wchodzi także na serwis TikTok, przeznaczony przede wszystkim dla młodszych użytkowników Internetu. Można tam z powodzeniem promować produkty, odpowiednie dla grupy docelowej w wieku od 12 do 21 lat. Świetnym rozwiązaniem jest także podjęcie współpracy z influencerami, którzy mogą zadbać o dobrą renomę sklepu internetowego i zwiększyć zaufanie konsumentów do danej marki. Oczywiście influencer marketing sprawdza się dobrze tylko w niektórych branżach, a szczególnie w przypadku kosmetyków beauty, produktów fitness oraz zdrowego odżywiania (ale także w wielu innych).
Nowoczesna promocja sklepu internetowego
Dbanie o widoczność sklepu w wyszukiwarce internetowej i obecność w mediach społecznościowych są bardzo istotne, jednak dodatkowo można wdrożyć różne rozwiązania, mające na celu zwiększenie sprzedaży. Jednym z nich jest wprowadzenie Magento, czyli opcji idealnej dla B2C. Dzięki temu sklep internetowy może osiągnąć ogromny wzrost sprzedaży, dochodzący nawet do kilkuset procent. Przykładowo marka Super Pharm osiągnęła aż 500% wzrost, o czym można przeczytać tutaj w formie case study. Przewagę konkurencyjną można zbudować także przy pomocy takiego nowoczesnego narzędzia jak Akeneo PIM, które jest bardzo efektywne, pod względem biznesowym.
Jak za darmo wypromować sklep internetowy?
Wielu właścicieli sklepów internetowych, zastanawia się nad tym, czy możliwe jest wypromowanie swojego sklepu całkowicie za darmo. Okazuje się, że częściowo da się wypracować skuteczne i bezpłatne działania promocji marketingowej, jednak zwykle konieczna jest pomoc specjalistów. Przykładowo samodzielne tworzenie bloga i dodawanie postów w mediach społecznościowych jest jak najbardziej możliwe, jednak zoptymalizowanie strony, a także zwiększenie ruchu z wyszukiwarek jest już trudniejsze. Zwykle firmy, które szukają tylko bezpłatnych rozwiązań, nie są w stanie znaleźć się na wysokich miejscach w Google. Dobrą opcją jest za to stworzenie porządnego newslettera i wysyłanie go w formie cyklicznej do klientów. W ten sposób można przypomnieć konsumentom o danym sklepie internetowym w całkowicie darmowy sposób. Klientów można także zachęcić do pozostawienia opinii, co zwykle działa na zasadzie marketingu szeptanego. Zapraszamy jednak do sprawdzenia naszych innowacyjnych rozwiązań, które mogą znacznie zwiększyć sprzedaż na stronie i wypromować daną markę.