Aktualności

Szukaj

Strategie marketingowe służą promocji produktu i zaproponowania konsumentom usług, które odpowiadają ich potrzebom.  Są dopasowane do grupy docelowej i oczekiwań. Kampanie i promowane produkty są nastawione na generowanie przesytu oraz rywalizację z konkurentami.

Świat reklamy, w opinii większości osób, zaprezentował potencjalnym klientom chyba już wszystko. Dlatego, żeby zaistnieć w świadomości konsumentów, należy przeprowadzić małą rewolucję. Oryginalność jest nieodłącznym elementem marketingu partyzanckiego, z którym obcujemy coraz częściej.

Często spotykamy się z takimi pojęciami jak Pokolenie X, albo Generacja Y.  Oznaczają one grupy społeczne.  Każda z nich ma swoje konkretne potrzeby i preferencje, które mogą być wyróżnione, dzięki obserwacjom i badaniom socjologicznym oraz statystycznym. Retailerzy i specjaliści od marketingu postrzegają takie osoby jako potencjalnych klientów. Dlatego, coraz częściej wprowadzają kampanie i strategie, dedykowane profilowanym w ten sposób odbiorcom.

Preferencje zakupowe konsumentów zmieniają się dynamicznie. Zależy to od aktualnych potrzeb związanych z trybem życia. Trend gotowania oraz jedzenia szybko i niezdrowo przestaje być aktualny. Paczkowane produkty z długim terminem przydatności ustępują miejsca na półkach sklepowych produktom lokalnym, które wymagają jak najszybszego spożycia.

Potrzeby i preferencje konsumentów zmieniają się bardzo dynamicznie. Czynników, które mają na to wpływ jest wiele. Retailerzy muszą sprostać wyzwaniu, jakim jest analiza obecnych trendów oraz określenie, jakie zmiany nastąpią już wkrótce. Taka wiedza jest niezbędna przy tworzeniu strategii marketingowych oraz promowaniu autorskich produktów.