Aktualności

Szukaj

Dzisiejszego, bardziej świadomego konsumenta trudniej zatrzymać przy marce i zyskać jego lojalność.

Programy lojalnościowe są już stałym elementem sklepów stacjonarnych i stron e-commerce, a ich popularność zauważalnie rośnie. W czasach boomu na e-commerce i płatności cyfrowe każdy właściciel strony czy sklepu ma możliwość uruchomienia programu lojalnościowego  lub programu nagród zakupowych.

Nawet, jeśli klient nie jest w kontakcie z własnymi emocjami… wykrywać je i rozpoznawać może jego ulubiona marka. Przewiduje się, że rynek służącej temu technologii w 2023 roku wzrośnie do 65 miliardów dolarów dzięki rozwojowi AI i znacznym inwestycjom organizacji z różnych branż, które chętnie poddają analizie zachowania konsumentów.

Model e-commerce dostarcza zupełnie innych doświadczeń zakupowych niż ten tradycyjny, który dominował w retailu przez lata. Konsumenci mają o wiele większy wybór, kupując jakikolwiek produkt, i dostęp do ofert z całego świata, które przeglądają w zaciszu swoich domów. Proces jest pod wieloma względami o wiele wygodniejszy, ale też przede wszystkim bardzo odmienny od tradycyjnej formy zakupów. Świadomość tych różnic to dla właścicieli sklepów internetowych szansa, by trafnie odpowiadać na potrzeby klientów.

Aby nadążyć za zmieniającymi się wymaganiami i preferencjami klientów, galerie i centra handlowe muszą sięgnąć po coś więcej niż intuicja i klasyczne badania rynku. Właściciele e-sklepów już od wielu lat mają nad nimi przewagę, gromadząc informacje na temat kupujących (np. za pomocą cookies), które pozostają poza możliwościami zarządców tradycyjnych punktów sprzedaży.