Aktualności

Szukaj

Często spotykamy się z takimi pojęciami jak Pokolenie X, albo Generacja Y.  Oznaczają one grupy społeczne.  Każda z nich ma swoje konkretne potrzeby i preferencje, które mogą być wyróżnione, dzięki obserwacjom i badaniom socjologicznym oraz statystycznym. Retailerzy i specjaliści od marketingu postrzegają takie osoby jako potencjalnych klientów. Dlatego, coraz częściej wprowadzają kampanie i strategie, dedykowane profilowanym w ten sposób odbiorcom.

Preferencje zakupowe konsumentów zmieniają się dynamicznie. Zależy to od aktualnych potrzeb związanych z trybem życia. Trend gotowania oraz jedzenia szybko i niezdrowo przestaje być aktualny. Paczkowane produkty z długim terminem przydatności ustępują miejsca na półkach sklepowych produktom lokalnym, które wymagają jak najszybszego spożycia.

Potrzeby i preferencje konsumentów zmieniają się bardzo dynamicznie. Czynników, które mają na to wpływ jest wiele. Retailerzy muszą sprostać wyzwaniu, jakim jest analiza obecnych trendów oraz określenie, jakie zmiany nastąpią już wkrótce. Taka wiedza jest niezbędna przy tworzeniu strategii marketingowych oraz promowaniu autorskich produktów.

Wieloopcyjność jest pojęciem stosunkowo nowym, jednak nie bez powodu zyskuje popularność. Odnosi się ono do sytuacji, kiedy okoliczności zmuszają do dokonywania wyborów. Co istotne, zazwyczaj towarzyszy temu konieczność rozważenia wielu możliwości. Nie pozostaje to bez znaczenia w przypadku, gdy chodzi o zakupy.

Stwierdzenie, że klient jest najważniejszy, nie powinno dziwić nikogo. Jednak wielu sprzedawców zapomina o tym, że oznacza to konieczność zaangażowania w budowanie relacji z konsumentami. Każdy, kto nie będzie potrafił nadążyć za ich potrzebami, nie osiągnie oczekiwanego sukcesu. Dlatego zawsze warto podejmować dokładnie przemyślane decyzje.