Kompleksowe wdrożenie usługi płatności kartami i Cloud EFT w parkomatach

Czytaj dalej
Kompleksowe wdrożenie usługi płatności kartami i Cloud EFT w parkomatach

Wyzwanie

Strefa Płatnego Parkowania działa w Gliwicach od 2015 r. Mieszkańcy korzystający z niej dokonywali do tej pory opłat za pośrednictwem aplikacji lub gotówki.

Śląska Sieć Metropolitalna chcąc zapewnić użytkownikom komfort w zakresie szybkiego dokonywania opłat za korzystanie z parkomatów, poszukiwała sprawdzonego partnera do realizacji tego zadania.

W ramach wymagań zdefiniowano zarówno dostawę odpowiednich terminali obsługujących płatności bezgotówkowe wraz z montażem, jak również wdrożenie obsługi funkcjonalności w technologii PayPass, PayWave, NFC w urządzeniach PIAP zlokalizowanych na terenie Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach.

Rozwiązanie

Wybór padł na Exorigo-Upos S.A., które gwarantowało wykonanie projektu w oczekiwanym czasie i z uwzględnieniem kompleksowość prac. Nie bez znaczenia był fakt, że firma, która posiada swój oddział w Gliwicach, ma wieloletnie doświadczenie w realizacji zaawansowanych usług IT, w tym w zakresie serwisowania terminali płatniczych.


Zanim mieszkańcom Gliwic udostępniono wygodne płatności bezgotówkowe kartami, należało wykonać szereg prac: dostawę terminali Ingenico Self 2000, zaprojektowanie ich montażu w urządzeniach, a następnie wykonanie instalacji. Istotnym krokiem było również przygotowanie terminali do obsługi płatności, obejmujące wgranie odpowiedniego oprogramowania w certyfikowanym Secure Roomie Exorigo-Upos w Gliwicach.


Ważnym elementem całego projektu było zapewnienie szybkości transakcji i jednocześnie ich bezpieczeństwa. W tym celu wykorzystano hub płatniczy Cloud EFTjedyne polskie rozwiązanie z certyfikatem bezpieczeństwa PCI P2PE. Autorskie rozwiązanie Exorigo-Upos stosowane jest już w placówkach handlowych, m.in. obsługuje wszystkie płatności kartami w ogólnopolskich sieciach sklepów w Polsce.


Kluczowa dla sukcesu wdrożenia usługi płatności kartami w parkomatach była współpraca wszystkich stron projektu. Exorigo-Upos zadbało o montaż i oprogramowanie, Ingenico stanęło na wysokości zadania, aby zapewnić w krótkim czasie dostawę wymaganej ilości nowoczesnych czytników, a zespół Śląskiej Sieci Metropolitalnej wykonał integracje systemu kasowego z nowym rozwiązaniem

Rezultat

W rekordowym czasie 11 tygodni udało się wykonać zarówno montaż 121 urządzeń Ingenico, jak i instalację niezbędnego oprogramowania wraz z integracją z systemem kasowym.

Na koniec projektu zadbano o przeszkolenie pracowników Śląskiej Sieci Metropolitalnej w zakresie dobrego poznania funkcjonalności systemu płatności kartowych. Zrealizowano również szereg testów, aby mieć pewność prawidłowego działania rozwiązania w dniu go-live.


Od 2 października mieszkańcy Gliwic mogą już korzystać ze zbliżeniowych, bezgotówkowych, i co najważniejsze, bezpiecznych płatności za parkowanie. Co ważne, prace projektowe zakończono 4 września, więc aż 30 dni przed oddaniem do finalnego użytku mieszkańcom.

Sprawdź również case study: Usługi IT w projekcie migracji sklepów Tesco do Netto.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.