Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Podstawy SEO w sklepie internetowym e-commerce

Czytaj dalej
Podstawy SEO w sklepie internetowym e-commerce

Czy wiesz, że dobrze prowadzone SEO dla e-commerce znacząco zwiększa szanse na to, że Twoja strona będzie widoczna w sieci? Pozycjonowanie zwiększa ruch organiczny, przyciąga klientów i podnosi konwersję. Jednak jeśli nigdy nie miałeś z nim styczności, może wydawać się na starcie dość skomplikowanym przedsięwzięciem. Ale jeśli planujesz prowadzić SEO w sklepie internetowym, przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, w którym umieściliśmy najważniejsze zasady dobrego SEO — i to obowiązujące już na etapie budowania sklepu internetowego! 

SEO sklepu internetowego. Krok 1: wybór CMS idealnego dla e-commerce

Podstawą każdego sklepu internetowego jest odpowiedni system zarządzania treścią, czyli CMS. Na rynku znajdziesz ich sporo, jednak z naszego doświadczenia wynika, że w ścisłej czołówce, obok WordPressa z wtyczką WooCommerce, plasuje się platforma e-commerce Adobe Commerce Magento. Dlaczego? Świetnie radzi sobie na przykład od strony technicznej. Oznacza to, że:

  • Daje Ci pełną kontrolę nad tym, jak będą wyglądać meta tagi i URL-e, więc możesz je dopasować w stu procentach pod kątem swojego biznesu.
  • Automatycznie generuje mapę witryny (chodzi o plik sitemap.xml, który musisz wgrać do Google Search Console, by ułatwić robotom Google crawlowanie, czyli skanowanie strony). Nie potrzebujesz żadnych wtyczek ani tym bardziej ręcznej pracy — jedyne, co musisz zrobić, to skopiować link do sitemapy i wkleić go do GSC.
  • Obsługa przekierowań 301 i 302 to podstawa, są jednak CMS-y, które na przykład przy zmianie adresu URL nie wprowadzają ich automatycznie i trzeba mocno uważać, by na stronie nie zaroiło się od błędów 404. Z Adobe Commerce Magento nie ma tego problemu.
  • Adobe Commerce Magento pozwala na naprawdę prostą integrację z narzędziami analitycznymi — w kilka minut podepniesz wszystko, czego potrzebujesz, by zbierać dane o zachowaniach swoich klientów.

Podoba Ci się wizja stabilnej, szybkiej platformy e-commerce, która będzie wspierała pozycjonowanie, zamiast je utrudniać? Sprawdź naszą ofertę wdrożeń Magento i zbuduj sklep dostosowany do wymogów wyszukiwarek: Adobe Commerce Magento — wdrożenie i integracja. I bez obaw — mamy już spore doświadczenie we wdrożeniach i migracjach. Możesz poczytać na przykład nasz case study: Bricoman na Adobe Commerce Magento 2. Nowa odsłona platformy e-commerce.

Co poza CMS-em? Dodatkowe wskazówki dla prowadzenia SEO w sklepie internetowym

Na platformie e-commerce się nie kończy. O tym, jak wypromować sklep internetowy pisaliśmy w osobnym artykule, ale tu zostawimy Ci jeszcze kilka praktycznych wskazówek dotyczących pozycjonowania.

Wybierz odpowiedni hosting

To naprawdę ważne! Szybkość ładowania strony to istotny czynnik rankingowy w Google. Hosting zoptymalizowany dla e-commerce skróci czas ładowania strony (a to również plus z perspektywy UX), a nawet może zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

Zaimplementuj narzędzia analityczne i śledzące

Mając e-commerce, musisz sprawdzać, jak zachowują się Twoi użytkownicy; co robisz dobrze, a co warto poprawić; a nawet analizować, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się poszczególne produkty czy wpisy blogowe. Najważniejszym darmowym narzędziem analitycznym z punktu widzenia SEO jest Google Search Console — jeszcze nieraz pomoże Ci poradzić sobie w podbramkowej sytuacji, na przykład gdy na stronie pojawią się niespodziewane problemy z indeksowaniem.

Zadbaj o prawidłową architekturę strony

Dobra architektura strony to fundament efektywnego SEO — zwróć uwagę na takie elementy jak taksonomia, czyli logiczne grupowanie produktów i kategorii. Dzięki dobrej taksonomii użytkownicy będą lepiej rozumieli sklep, zamówienia staną się uporządkowane. Sprzyja to też SEO sklepu internetowego. Unikaj tworzenia tzw. orphan pages, czyli takich, które nie są połączone z żadną inną stroną. A jeśli chodzi o strukturę URL, postaw na krótkie, czytelne adresy URL zawierające frazy kluczowe (np. zamiast /produkt?id=1481 lepiej napisz /sukienka-czerwona-midi).

Pamiętaj: dobrze zaplanowane SEO dla e-commerce to większa widoczność i lepsze wyniki sprzedaży!

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.

Zapewniamy wygodniejsze i bezpieczniejsze ZAKUPY
KLIENTOM naszych KLIENTÓW.