Magento vs Shopify – porównanie platform

Zastanawiasz się nad zmianą platformy e-commerce? Jedne z najpopularniejszych wyborów w przypadku sklepów internetowych to Magento i Shopify. Oba systemy dają użytkownikom sporo możliwości, a ostateczny wybór powinien zależeć od tego, czego potrzebuje konkretny sklep internetowy — oraz cały biznes. Przyjrzyjmy się więc porównaniu Magento i Spotify, aby decyzja o tym, jaką platformę wybierzesz dla swojego sklepu, była w pełni świadoma i przemyślana.
Magento vs Shopify: najważniejsze cechy
Najpierw porównajmy koszty, łatwość obsługi oraz skalowalność obu systemów.
Koszty — Magento czy Shopify?
Największą różnicą między Magento a Shopify jest model płatności. Magento to platforma open source, co oznacza, że sama w sobie jest darmowa, jednak koszty mogą pojawić się przy wdrożeniu i utrzymaniu. Z kolei Shopify to CMS oparty na abonamencie od 27€ (w rozliczeniu rocznym). Dodajmy, że zaawansowane wersje Magento (Magento Commerce i Magento Commerce Cloud) są już płatne — i najczęściej indywidualnie wyceniane.
Łatwość obsługi
Shopify jest znany z intuicyjnego panelu administracyjnego, który nie wymaga wiedzy technicznej. Użytkownicy mogą łatwo tworzyć strony, zarządzać produktami i monitorować sprzedaż. Wiele osób ceni sobie też system drag-and-drop.
Magento jest bardziej zaawansowaną platformą — aby w pełni wykorzystać jego możliwości, konieczna jest znajomość programowania lub współpraca z doświadczonym deweloperem. Ale zdecydowanie warto, ponieważ Magento oferuje jednak większą elastyczność w zarządzaniu treścią i rozbudowie sklepu, o czym niżej.
Elastyczność i skalowalność
Potrzebujesz maksymalnej kontroli nad swoim sklepem? Wybierz Magento. Dzięki otwartemu kodowi źródłowemu można dostosować każdy aspekt platformy, a także rozbudować funkcjonalności bez konieczności korzystania z dodatkowych wtyczek. Magento oferuje również kilka tysięcy rozszerzeń, które pozwalają na optymalizację sprzedaży i zarządzania magazynem.
Zobacz też: Moduły Magento 2 — co warto wiedzieć?
Shopify też oferuje sporo aplikacji (odpowiednik modułów, wtyczek). Jednak brak otwartego kodu źródłowego oznacza, że użytkownicy są ograniczeni do funkcjonalności oferowanych przez Shopify i dostępne aplikacje — skalowalność jest ograniczona.
Co ze wsparciem technicznym i bezpieczeństwem?
Porównanie Shopify i Magento pod kątem wsparcia technicznego i poziomów bezpieczeństwa jest bardzo ważne. Magento wyróżnia się wysokim poziomem zabezpieczeń (daje także możliwość dostosowania ich dzięki otwartemu kodowi źródłowemu). Dodatkowo platforma umożliwia korzystanie z dedykowanego adresu IP oraz szerokiego wyboru wtyczek do płatności i ochrony danych. Z kolei Shopify w każdym planie abonamentowym zapewnia certyfikaty SSL oraz zgodność z normami PCI i GDPR.
Jeśli natomiast chodzi o support, to Shopify oferuje całodobowe wsparcie techniczne (chat, mail, telefon). Magento nie ma oficjalnego wsparcia technicznego, natomiast użytkownicy mogą liczyć na bezpłatną pomoc wśród aktywnej społeczności. Należy jednak liczyć się z tym, że w razie problemów dobrze mieć swój zespół IT.
Magento vs Shopify — SEO i marketing
Na koniec przyjrzyjmy się jeszcze jednej kwestii: która platforma pomoże Ci być lepiej widocznym w sieci? Tak naprawdę i Magento, i Shopify, dają szerokie możliwości optymalizacji SEO (edycja tytułów, meta description, nagłówków czy pliku robots.txt). Shopify wyróżnia się prostotą, za to Magento będzie idealny do obsługi SEO w przypadku dużych sklepów.
Podsumowując — Magento jest idealnym rozwiązaniem dla dużych e-commerce lub firm, które planują w przyszłości szybki rozwój i wymagają od swojej platformy dużej skalowalności i ogromu możliwości. Shopify jest dużo bardziej ograniczony, natomiast prostszy w obsłudze, dlatego jeśli nie masz zaplecza technicznego lub chcesz założyć mały sklep — najprawdopodobniej będzie to wybór dla Ciebie.
Pamiętaj — Exorigo to oficjalny partner Adobe. Mamy certyfikowany zespół, który zajmuje się wdrożeniami Magento. Pracuj z nami, by rozwijać swój customer-centric omnichannel.