Ile kosztuje sklep na Magento? Co wpływa na koszt?
Magento określa się jako platformę dla wymagających, poszukujących niezawodnych oraz innowacyjnych rozwiązań. Daje ona bowiem bardzo duże możliwości w zakresie rozbudowy oraz posiada wiele praktycznych funkcjonalności, pozwalających na zwiększenie rozmiarów sklepu z miarę upływu czasu. Ile jednak kosztuje sklep na Magento oraz od czego dokładnie to zależy? Serdecznie zachęcamy do lektury.
Koszt sklepu na Magento zależny od pakietu
Jeśli chodzi o sklep na takiej platformie, to cena Magento zależna jest od wielu czynników, choć jednym z kluczowych jest wybrany pakiet. W ofercie dostępne są następujące warianty:
- Magento Commerce OpenSource (opcja ta nie jest jednak w pełni darmowa),
- Magento Commerce Pro,
- Magento Commerce w wariancie w chmurze.
Istotne z punktu widzenia osób zastanawiających się nad wdrożeniami Magento jest także to, że aby poznać cenę za usługę, najlepiej skontaktować się samymi przedstawicielami Adobe, ewentualnie z przedsiębiorstwami zajmującymi się wdrożeniami. Jesteśmy jedną z takich firm, co pozwala już na wstępie omówić potrzeby zleceniodawcy i lepiej dopasować pakiet do konkretnych potrzeb.
Czynniki wpływające na cenę sklepu na Magento
Jak wspomnieliśmy wcześniej, cena uzależniona jest od szeregu różnych czynników. Oto najważniejsze z nich:
- hosting i domena, a także certyfikat SSL, który obecnie jest podstawą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych oraz zakupów,
- projekt graficzny – dostępne są darmowe wersje, jednak w przypadku znanych i uznanych marek niezbędne jest wyróżnienie się także pod względem designu, co będzie związane z koniecznością zamówienia indywidualnego, szytego na miarę projektu graficznego,
- liczba dodatkowych funkcjonalności – często znacznie zwiększają one koszt prowadzenia sklepu na Magento, jednak mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż,
- wielkość sklepu – to oczywisty czynnik wpływający na cenę sklepu na Magento oraz na każdej innej platformie e-commerce.
Dodatkowym kosztem będzie oczywiście także samo wdrożenie. W tym przypadku skorzystanie z pomocy agencji okaże się droższe, pozwoli jednak upewnić się, że projekt został wykonany w sposób prawidłowy oraz z dbałością o niezawodne działanie (priorytet dla klientów). Agencja może zagwarantować również dodatkowe usługi, które pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie online, poprzez zwiększenie konkurencyjności witryny.
Sprawdź jedno z naszych wdrożeń, czyli Bricoman.pl na Magento 2, które pozwoliło zastosować zupełnie nowe rozwiązania technologiczne i tym samym zapewnić klientom znacząco lepsze doświadczenia zakupowe.
Dodatkowe wtyczki na Magento
Jednym z czynników wpływających na zwiększenie ceny sklepu na Magento są różnego rodzaju wtyczki, czyli rozszerzenia. Wiele z nich jest płatnych, dlatego też trzeba bardzo rozważnie ocenić, które rzeczywiście korzystnie wpłyną na działalność sklepu. Wtyczki, których implementację warto rozważyć w przypadku Magento to m.in.:
- breadcrumbs – pozwala na stworzenie widoku ścieżki zagłębiania się w stronę,
- MageWorx – to wtyczka umożliwiająca lepszą optymalizację strony pod kątem SEO i tym samym zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania,
- ReloadSEO – umożliwia efektywniejsze optymalizowanie tekstów,
- chat box – to różne wtyczki pozwalające na kontaktowanie się z klientami w czasie rzeczywistym.
Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje sklep na Magento niestety nie jest jednoznaczna. Wszystko zależy bowiem od szeregu czynników, w tym m.in. od wielkości samego sklepu, a także od sposobu jego wdrożenia i zastosowanych wtyczek. Najlepiej więc skontaktować się z firmą taką jak nasza, która wykonuje wdrożenia e-commerce i jest w stanie zaproponować optymalne rozwiązanie, również ze względu na jego koszt. Serdecznie zachęcamy do bezpośredniego kontaktu.
Sprawdź także jak budować customey journey w e-commerce.