Elektroniczne etykiety cenowe — jakie są korzyści ich wdrożenia?
Elektroniczne etykiety cenowe (ESL) są coraz powszechniej używane w sklepach detalicznych do wyświetlania cen i informacji o produktach bez potrzeby stosowania tradycyjnych, papierowych etykiet. To małe wyświetlacze elektroniczne, zazwyczaj oparte na technologii e-ink (czyli tzw. elektroniczny papier), które można łatwo aktualizować zdalnie przez system zarządzania. W przypadku promocji pracownicy nie muszą ich na szybko aktualizować, nie ma też mowy o nieaktualnych cenówkach – ale czy to wszystkie korzyści używania elektronicznych etykiet? Zdecydowanie nie!
Elektroniczne etykiety: korzyści, które warto znać
Przejdźmy więc do samych korzyści. Zebraliśmy ich aż siedem, ale uważamy, że nawet to nie wyczerpuje jeszcze w pełni potencjału elektronicznych etykiet w sklepach stacjonarnych!
1. Spójność marki
Elektroniczne etykiety cenowe mogą pomagać Ci w brandingu! W jaki sposób? Wiele systemów pozwala na zautomatyzowane projektowanie graficzne etykiet, co zapewnia jednolity wygląd i przekaz marketingowy w całej sieci sklepów. To buduje rozpoznawalność marki i jej spójny wizerunek, dodatkowo wzmocniony nowoczesnością rozwiązania ESL.
2. Centralizacja zarządzania cenami
Etykiety elektroniczne przyczyniają się do sprawniejszego centralnego zarządzania cenami i ofertą produktową dla wszystkich kanałów sprzedaży (online, offline, mobile…). Dzięki temu zmiany cen mogą być wprowadzone jednocześnie we wszystkich lokalizacjach. Ryzyko niezgodności cen między sklepami i kanałami sprzedaży właściwie przestaje być problemem.
3. Aktualne ceny
Aktualizacja cen w czasie rzeczywistym daje Ci pewność, że ceny są zawsze zgodne z polityką cenową firmy. To szczególnie ważne w przypadku promocji, dynamicznych zmian cen i konkurencyjnych działań – nie ma mowy o błędzie ludzkim czy nieprawidłowo przekazanych wytycznych. To, co widnieje na elektronicznej etykiecie, jest tożsame z tym, co widzisz w systemie. Klienci nigdy nie będą nieprzyjemnie rozczarowani, co przekłada się na ich pozytywne doświadczenia z marką.
Wskazówka: W przypadku ESL zmiany cen i ofert mogą być aktualizowane w ciągu kilku minut, co umożliwia szybkie reagowanie na zmiany rynkowe i działania konkurencji. To szczególnie istotne w branżach o wysokiej dynamice cen, gdzie zmiany są nie kwestią dni, a często minut.
4. Oszczędność kosztów i czasu
Automatyzacja procesu tworzenia i drukowania etykiet pozwala na znaczne oszczędności czasu pracy personelu oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z ręcznym zarządzaniem etykietami.
Co więcej, uproszczenie procesów zarządzania elektronicznymi etykietami cenowymi zwiększa wydajność w sklepach, pozwalając personelowi skupić się na innych zadaniach, które przynoszą większą wartość firmie.
5. Wsparcie strategii omnichannel
Elektroniczne etykiety cenowe wspierają strategię omnichannel, integrując wszystkie kanały sprzedaży. Dodajmy jeszcze tylko, że klienci mogą również uzyskać rozszerzone informacje o produktach poprzez skanowanie kodów QR na swoich urządzeniach mobilnych – wygodne, prawda? I bardzo w duchu coraz popularniejszego trendu phygital.
Wszystko to poprawia doświadczenie zakupowe klientów także off-line – a pamiętaj, że w branży retail ten kanał jest ogromnie ważny mimo boomu w świecie e-commerce!
6. Rozsądna inwestycja
Wdrożenie ESL nie jest drogie. Dobre programy do ich obsługi działają w chmurze i nie wymagają dużych inwestycji w zaawansowany sprzęt komputerowy, co obniża koszty IT i ułatwia skalowanie rozwiązania.
7. Drukowanie na żądanie
Elektroniczne etykiety są w znacznej części wystarczające, ale jeśli potrzebujesz wydrukować papierową wersję, możesz to zrobić bezpośrednio przy półce sklepowej na żądanie. Minimalizuje to marnowanie materiałów i czas potrzebny na zarządzanie etykietami. Praktyczne? Uważamy, że współcześnie właściwie niezbędne!
Elektroniczne etykiety cenowe – podsumowanie
Zarządzenie elektronicznymi etykietami cenowymi to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści w postaci oszczędności kosztów, zwiększenia efektywności operacyjnej, poprawy dokładności cen i wsparcia strategii omnichannel – warto ją wybrać!
W Exorigo-Upos zajmujemy się wdrożeniami systemu NetTickIT, który sprawia, że zarządzanie cenami przestaje być takim wyzwaniem. Case studies pokazują, że inwestycja w NetTickIT zwraca się średnio w ciągu 5 miesięcy. Chcesz się przekonać? Daj nam znać – opowiemy Ci więcej.