News

Szukaj

 

Dobra luksusowe to produkty i usługi, które choć nie kluczowe czy niezbędne do funkcjonowania, są oznaką statusu. Obejmują rynek hi-tech, motoryzacyjny, torebek i perfum, biżuterii, akcesoriów i dodatków, usług hotelowych czy alkoholi, jak i podróży. Marki luksusowe dobrze rozpoznały już potencjał e-commerce i sprawnie z niego czerpią. Wymagają jednak opracowania strategii innej, niż w przypadku produktów skierowanych do szerokiego grona odbiorców.

Strategie marketingowe służą promocji produktu i zaproponowania konsumentom usług, które odpowiadają ich potrzebom.  Są dopasowane do grupy docelowej i oczekiwań. Kampanie i promowane produkty są nastawione na generowanie przesytu oraz rywalizację z konkurentami.

Świat reklamy, w opinii większości osób, zaprezentował potencjalnym klientom chyba już wszystko. Dlatego, żeby zaistnieć w świadomości konsumentów, należy przeprowadzić małą rewolucję. Oryginalność jest nieodłącznym elementem marketingu partyzanckiego, z którym obcujemy coraz częściej.

Często spotykamy się z takimi pojęciami jak Pokolenie X, albo Generacja Y.  Oznaczają one grupy społeczne.  Każda z nich ma swoje konkretne potrzeby i preferencje, które mogą być wyróżnione, dzięki obserwacjom i badaniom socjologicznym oraz statystycznym. Retailerzy i specjaliści od marketingu postrzegają takie osoby jako potencjalnych klientów. Dlatego, coraz częściej wprowadzają kampanie i strategie, dedykowane profilowanym w ten sposób odbiorcom.

Preferencje zakupowe konsumentów zmieniają się dynamicznie. Zależy to od aktualnych potrzeb związanych z trybem życia. Trend gotowania oraz jedzenia szybko i niezdrowo przestaje być aktualny. Paczkowane produkty z długim terminem przydatności ustępują miejsca na półkach sklepowych produktom lokalnym, które wymagają jak najszybszego spożycia.