Dostosowanie nowego modelu SCO do aktualnej funkcjonalności kasowej

Czytaj dalej
Dostosowanie nowego modelu SCO do aktualnej funkcjonalności kasowej

Wyzwanie

66,1 proc. Polaków chce więcej kas samoobsługowych w sklepach – tak wskazują najnowsze badania.

Trend automatyzacji w branży retail jest bardzo wyraźny. Z miesiąca na miesiąc wzrasta zapotrzebowanie na wszelkiego typu rozwiązania, zarówno w obszarze software, jaki i hardware, które przyspieszają obsługę klienta i budują pozytywne doświadczenia zakupowe. Przykładem są obecnie produkowane kasy samoobsługowe (SCO) – wysoce ergonomiczne i wydajne, o mniejszych gabarytach. Ich interfejs użytkownika powinien być intuicyjny w obsłudze, aby umożliwić jak najszybszą realizację zakupów.

Właśnie z takim wyzwaniem zwrócił się do nas jeden z klientów.

Potrzebował dostosować nowy model SCO firmy trzeciej do obecnej funkcjonalności systemu kasowego oraz do większej, względem obecnie wykorzystywanych kas samoobsługowych, ergonomii działania.

Zadanie, którego podjęliśmy się razem z zespołem producenta kas samoobsługowych, dotyczyło przeniesienia funkcjonalności kasowej na poziom SCO, w taki sposób aby konsument mógł, w jak najbardziej intuicyjny sposób, dokonać zakupu na kasie samoobsługowej.

Utrudnieniem w realizacji projektu była konieczność pracy w trybie zdalnym. Natomiast dzięki doświadczeniu w zarządzaniu wdrożeniami realizowanymi dla klientów również spoza Polski, poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem. Z naszej strony w projekcie brały udział zespoły oprogramowania, testów i implementacji oraz systemów płatniczych. Po stronie klienta i producenta urządzeń były to działy developmentu i IT.

Rozwiązanie

Wstępem do projektu był cykl warsztatów, na których przeanalizowaliśmy zakres funkcjonalny i dokumentację techniczną (interfejsy) kas SCO. Ich wynikiem było ustalenie zestawu funkcjonalności, który miał zostać wprowadzony do systemu kasowego oraz kasy SCO.

Następnie cały zakres został podzielony na trzy etapy. Pierwszy z nich trwał 10 miesięcy i był realizowany przy udziale zespołów IT klienta oraz firmy dostarczającej urządzenia SCO.

Rezultat

Obecnie realizujemy etap drugi, podczas którego rozwijamy funkcjonalność do poziomu pełnej wymagalności. Docelowo, celem jest wdrożenie nowego rodzaju kasy SCO, która jest bardziej wydajna, ergonomiczna i daje możliwości obsługi większej ilości funkcjonalności. Płynne doświadczenie zakupowe, bez kontaktu z kasjerem, znane z e-commerce, jest oczekiwane przez klientów również w sklepie stacjonarnym. Trend ten objawia się zintensyfikowaniem ilości wdrożeń kas samoobsługowych, w których Exorigo-Upos jako dostawca sprzętu, oprogramowania i serwisu, bierze aktywny udział.

Sprawdź również case study: Implementacja bezkasowej formy zakupu w salonach popularnej w Polsce sieci sprzedaży.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.