Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Transformacja cyfrowa sprzedaży B2B – najnowsze trendy

Czytaj dalej
Transformacja cyfrowa sprzedaży B2B – najnowsze trendy

Pojęcie transformacji cyfrowej pojawia się coraz częściej w obecnej rzeczywistości gospodarczej. Pozwala ona przede wszystkim na zautomatyzowanie i zdigitalizowanie różnego rodzaju procesów tak, aby móc zwiększać efektywność pracowników oraz poprawić konkurencyjność podmiotu. Warto w tym zakresie rozwinąć pojęcie transformacji cyfrowej w B2B, która związana jest z wieloma szansami na rozwój, ale też pewnymi wyzwaniami. Sprawdźmy więc, jakie są główne trendy w tym zakresie.

Na czym polega transformacja cyfrowa w sprzedaży B2B?

Transformacja cyfrowa B2B to nic innego jak zastosowanie nowoczesnych metod cyfryzacji, pozwalających zautomatyzować różne procesy i tym samym zwiększyć konkurencyjność firmy. W obszarze tym ciągle pojawia się jednak wiele nowinek, które zawsze należy dostosowywać do realiów własnej firmy oraz tego, w jaki sposób ma być ona rozwijana.

Dowiedz się więcej o tym, czym jest transformacja cyfrowa oraz dlaczego obecnie odgrywa ona tak istotną rolę.

Trendy w zakresie transformacji cyfrowej B2B

W zakresie cyfryzacji co rusz pojawiają się oczywiście nowe trendy. Wpływają na to coraz większe wymagania klientów B2B, którzy oczekują m.in. automatyzacji, intuicyjności procesów, ale i pozytywnych doświadczeń podczas decyzji zakupowych. Często mówi się więc o „automatyzacji z ludzką twarzą”, która ma wspierać ludzi w planowaniu coraz to bardziej skomplikowanych procesów. Jakie są inne trendy w tym zakresie?

1. Data Driven

Pojęcie organizacji Data Driven oznacza, że jej decyzje biznesowe podejmowane są w niej w oparciu o mierzalne dane. Obecnie jest to bardzo chwytliwe pojęcie, doskonale zdajemy sobie bowiem sprawę, że w przypadku skomplikowanych procesów do ich zrozumienia ludzie potrzebują wsparcia. Wsparciem tym są właśnie dane pomagające w podejmowaniu lepszych decyzji, zarówno dla firmy, jak i klientów. To bardzo ważne w zakresie transformacji cyfrowej B2B, ze względu na dużą konkurencyjność na rynku. Dodatkowo pojęcie „Data Driven” ma ogromną siłę, jeśli chodzi o marketing. Firmy reklamujące swoją działalność w ten sposób cieszą się bowiem dużą popularnością.

2. Automatyzacja

Trendem jest także automatyzacja części procesów, które dotąd były wykonywane przez ludzi. Korzyści jest tutaj kilka. Okazuje się, że często jest to gwarancja mniejszej liczby błędów, a także po prostu oszczędność zasobów ludzkich. Tym samym pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych aspektach działalności, a w zakresie sprzedaży B2B przeznaczyć czas na budowanie relacji. Te ostatnie wciąż są niezwykle ważne i bezwzględnie nie można ich pomijać.

3. Customer Experience

Kolejnym trendem w zakresie transformacji cyfrowej w sprzedaży B2B jest pojęcie Customer Experience. Chodzi tutaj o doświadczenie konsumenta związane z postrzeganiem biznesu. Co wpływa na nie negatywnie? Przede wszystkim takie aspekty jak długi czas oczekiwania, niezrozumienie potrzeb, brak kompetencji sprzedawców lub innych pracowników, a także ukryte opłaty. Zmieniając je, można natomiast zwiększyć szansę na to, że klient stanie się wręcz promotorem marki, przynosząc jej kolejnych klientów. Działania w tym zakresie również mogą być w części digitalizowane, choć oczywiście czynnik ludzki – jak wspominaliśmy wcześniej – wciąż pozostaje nie bez znaczenia.

Transformacja cyfrowa B2B ma wiele twarzy i bez wątpienia trendów w jej zakresie nie należy ignorować. Wszelkie działania powinny być jednak podejmowane rozważnie oraz wraz ze wsparciem ekspertów. Infrastruktura IT musi być bowiem wdrożona w sposób prawidłowy, aby działała sprawnie i zapewniała wartość podczas procesów sprzedażowych.

Zainteresować cię może także analiza konkurencji w e-commerce krok po kroku.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.

Zapewniamy wygodniejsze i bezpieczniejsze ZAKUPY
KLIENTOM naszych KLIENTÓW.