Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Omni-commerce – czym są zakupy wielokanałowe?

Czytaj dalej
Omni-commerce – czym są zakupy wielokanałowe?

Klient nasz pan. To pojęcie znów jest coraz bardziej aktualne, za co ma odpowiadać omni-commerce, czyli sprzedaż wielokanałowa. Wygodna i najbardziej komfortowa dla współczesnych klientów. Czym jednak dokładnie jest, a także, w jaki sposób wpłynie na działalność przedsiębiorstw w najbliższych latach? Serdecznie zachęcamy do lektury oraz poznania szczegółów w tym zakresie.

Co to jest omni-commerce?

Omni-commerce stanowi strategię sprzedażową polegającą na wykorzystaniu różnych kanałów, urządzeń, a także formatów. Tak, aby klienci mogli wybierać ten sposób nabywania produktów i kontaktu z marką, który w danym momencie odpowiada im najbardziej.

Dla sprzedawcy oznacza to, że jego produkt powinien być dostępny nie tylko w jego własnym sklepie online. Zgodnie z tą strategią, warto bowiem dać możliwość dokonywania zakupów również w punktach stacjonarnych, natomiast online w marketplace’ach, porównywarkach i aplikacjach zakupowych. Czyli wszędzie tam, gdzie są klienci. Powód? Dane pokazują, że ponad 40 proc. osób, które korzystają z internetu, te same produkty kupuje w kilku kanałach sprzedażowych. Dodatkowo trend ten ma wzrastać.

Sprzedaż w różnych kanałach nie jest jednak wszystkim, co omni-commerce ma obejmować. Ważną częścią tej strategii jest także bieżące wsparcie dla klientów, najlepiej każdego dnia tygodnia. Coraz większą popularnością cieszą się więc chatboty i zautomatyzowana obsługa w social mediach. Znaczenie mają też oczywiście różnorodne metody płatności i wysyłek, dające klientom sporą elastyczność.

Zakupy wielokanałowe z perspektywy klientów

Wygoda, dobra cena i możliwości. To główne potrzeby współczesnych nabywców, którym zależy nie tylko na dopasowanych do potrzeb produktach, ale właśnie komforcie zakupów. Wszystko to na każdym etapie ścieżki zakupowej, na płatności kończąc (jeśli możliwości tej ostatniej są ograniczone, to odpływ części klientów niestety jest gwarantowany).

Zakupy wielokanałowe dają też możliwość poszukiwania najlepszych ofert pod względem cenowym. Stąd popularność różnego rodzaju porównywarek, w których można wyszukiwać najtańsze oferty na wybrane produkty.

Sprzedaż wielokanałowa z punktu widzenia firm

Omni-commerce to często wyzwanie, ale i szansa. Szansa przede wszystkim dlatego, że daje możliwość budowania przewagi konkurencyjnej, oczywiście o ile strategia omnichannel i omni-commerce są zbudowane w przemyślany sposób.

Oczywistą korzyścią będą także wyższe wyniki sprzedażowe. Jeśli firma próbuje docierać do swoich klientów w wielu kanałach, to produkty mają szansę trafienia do szerszego grona odbiorców. Z korzyścią dla zysków.

Zaletą omni-commerce w kontekście firm jest także lepsze doświadczenie klientów. Tym samym daje to szansę na poprawę ich lojalności i powrót do zakupów w przyszłości. Oczywiście będzie to możliwe tylko wtedy, gdy strategia sprzedaży wielokanałowej zostanie zaprojektowana w optymalny sposób.

Co natomiast z wyzwaniami? To przede wszystkim konieczność rozbicia działań na wiele obszarów, ale w sposób zorganizowany i planowy. Tak, aby zapewnić klientowi możliwie jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Istotne jest więc planowanie działań w sposób strategiczny, a także przemyślany. Tak, aby wrażenia były spójne.

Sprawdź „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023” i najważniejsze trendy związane ze sprzedażą online i w sklepach stacjonarnych.

Rosnąca konkurencja w e-commerce sprawia, że konieczne staje się dywersyfikowanie kanałów sprzedaży, a także efektywna strategii dotarcia do klientów. Pozwala na to omni-commerce, które w najbliższych latach ma być dominujące trendem w tym zakresie.

Czytaj więcej:

Poznaj możliwości modułowego systemu OmniCommerce for RETAIL.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.