Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

4 kroki, aby przygotować swój sklep na Black Friday i Cyber Monday

Czytaj dalej
4 kroki, aby przygotować swój sklep na Black Friday i Cyber Monday

Szał sprzedażowy w Black Friday i Cyber Monday to doskonała okazja, aby również Twoja firma na tym zyskała. Sklep na te dni musi być jednak w odpowiedni sposób przygotowany. Po to, aby być gotowym do zaoferowania klientom możliwie jak najlepszych ofert. Sprawdźmy, jakie metody warto wykorzystać!

Dlaczego nie można ignorować Black Friday?

Niektórzy właściciele firm zastanawiają się, czy rzeczywiście warto intensyfikować swoje działania na te święta zakupów i niskich cen. Zdecydowanie tak i potwierdzają to dane.

W ankiecie przeprowadzonej dla organizacji Offerista Group Polska w roku 2021, ponad 87. proc. klientów przyznało, że planuje zakupy na Black Friday. W ten dzień Polacy wydają także średnio od 400 do 500 złotych. Nie należy więc ignorować szansy na zysk, jaką daje święto zakupów i niższych cen.

Sprawdźmy więc, jak przygotować sklep na Black Friday i Cyber Monday, aby mieć udział w tym konsumenckim torcie.

1. Wcześniejsze planowanie

Black Friday oraz Cyber Monday to wspaniała okazja, aby wprowadzić do sklepu zupełnie nowe produkty. Świetnie koreluje to np. ze zmianą sezonu w sklepach odzieżowych, gdy do oferty wchodzą strice zimowe ubrania i dodatki. Jak jednak wprowadzić je sprawnie do systemu?

Pomóc może w tym Product Loader, czyli narzędzie do masowego importu danych produktowych dla e-commerce. Wszystko to z jednoczesną maksymalnie ułatwioną obsługą, a także pełną kontrolą nad procesem, dzięki możliwości generowania raportów. Dzięki temu – zamiast skupiać się na czasochłonnym wprowadzaniu produktów do systemu – można przeznaczyć czas na działania promujące.

2. Zadbanie o wydajność swojego sklepu

Nawet najlepsza oferta cenowa może zostać zignorowana, jeśli sklep nie będzie wygodny w obsłudze. Przykładem jest wolne ładowanie, które będzie odstraszało potencjalnych klientów. Dlatego przed Black Friday oraz Cyber Monday warto przeprowadzić audyt wydajności z pomocą programisty. W ramach naszej oferty oferujemy takie wsparcie dla właścicieli sklepów w Magento, czyli tych z bardzo dużą liczbą produktów, gdy problemy z wydajnością mogą negatywnie wpływać na wrażenia klientów. Aby skorzystać z usług IT w tym zakresie, serdecznie zachęcamy do bezpośredniego kontaktu.

3. Zaplanowanie zniżek

W czasie Black Friday oraz Cyber Monday nabywcy polują na jak najlepsze oferty. Warto stosować więc przemyślane wabiki, które zachęcą ich do zakupów. Strategię w tym zakresie trzeba jednak odpowiednio wcześnie przemyśleć. Po to, aby zyskać, a nie stracić. Najciekawsze rozwiązania, które można zastosować to:

  • darmowa dostawa,
  • promocje na zestawy, np. 2+1 lub 2+2,
  • prezenty powyżej określonej kwoty,
  • rabaty na porzucone koszyki.

Warto też pamiętać, aby nie ograniczać się wyłącznie do jednego typu zniżek. Przykładowo opcja darmowej dostawy może nie być wystarczająca, zwłaszcza że wiele sklepów oferuje ją obecnie w standardzie, niezależnie od kwoty zamówienia.

4. Planowanie działań na różnych kanałach marketingowych

Przygotowanie sklepu do Black Friday oraz Cyber Monday wymaga też zaplanowania, w jakich kanałach będziemy prowadzić działania promujące.

Tutaj ponownie zaleca się nieograniczanie wyłącznie do jednego, gdyż klienci są zazwyczaj w różnych miejscach i także są zasypywani różnego rodzaju ofertami promocyjnymi. Warto więc zaplanować działania na przynajmniej 2 kanały komunikacji. Przykładem może być e-mail marketing oraz media społecznościowe. Warto także przeznaczyć pewien budżet na reklamy w wyszukiwarce Google, które również mają mocny udział w rynku, zwłaszcza w okresie niższych cen.

Jak przygotować swój sklep na Black Friday i Cyber Monday 2023? Przede wszystkim odpowiednio wcześniej. Po to, aby wykorzystać swoją szansę, która wiąże się ze zwiększonym popytem właśni w te dni.

Przejrzyj także sprawdzone rozwiązania dla e-commerce, dzięki którym zwiększysz swoją sprzedaż długofalowo, nie tylko we wspomniane dni.

Czytaj więcej:

Jak retail inwestuje w technologię? Raport RetailTech 2023.

Omnicommerce to przyszłość retailu. Raport Klarny.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.