Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Inni kupili również, czyli systemy rekomendacyjne

Czytaj dalej
Inni kupili również, czyli systemy rekomendacyjne

Systemy rekomendacyjne mają zastosowanie wszędzie tam, gdzie użytkownik ma styczność z ogromnymi katalogami danych.

System rekomendacji wdraża się w środowisku, w którym pozycje różnego typu (produkty, filmy, wydarzenia, artykuły, strony czy muzyka) mają być polecane użytkownikom (klientom, odwiedzającym, użytkownikom aplikacji i czytelnikom). W przypadku serwisów społecznościowych, użytkownicy są również polecani innym użytkowników (People You May Know). Ich preferencje próbują przewidzieć twórcy wyszukiwarek, systemów aukcyjnych i oczywiście sklepów online, gdzie celne propozycje mogą prowadzić do zwiększonej sprzedaży.

Rodzaje systemów rekomendacyjnych

Content-based filtering

Wyróżnia się dwa zasadnicze rodzaje systemów rekomendacyjnych. Oba umożliwiają szybkie zlokalizowanie preferowanych produktów i pozwalają uniknąć przeciążenia informacjami. Content-based filtering bazuje na zawartości. Analizuje przedmioty i ich podobieństwo do produktów zakupionych przez użytkownika. Te wybrane, zbliżone do produktów kupującego są mu prezentowane jako mogące go potencjalnie zainteresować. Podejście nie uwzględnia całej społeczności – każdy klient jest traktowany indywidualnie.

Collaborative filtering

Collaborative filtering rekomenduje klientom produkty, które kupili użytkownicy o zbliżonych zainteresowaniach. Zakłada, że jeżeli dwóch wybranych użytkowników podobnie ocenia przedmioty, albo ma porównywalne zachowania zakupowe, będą podobnie zachowywać się w odniesieniu do innych przedmiotów.

Rekomendacja produktów w Magento 2              

W przypadku platformy Magento mamy do wyboru cały szereg dostępnych rozszerzeń, które świetnie się sprawdzają. Wybór odpowiedniego może stanowić wyzwanie. Najbardziej popularny system rekomendujący produkty, przeznaczony do Magento 2 – Who Bought This Also Bought – kryje wiele funkcji, które pomagają zwiększyć zyski sklepów online i satysfakcję klientów. Automatycznie wyświetla powiązane produkty, bazując na jego historii zakupowej. Rekomendacje można zobaczyć na stronie produktu, stronie kategorii i stronie koszyka. Im dłuższa historia zakupów i im większa liczba produktów w koszyku, tym skuteczniej działa cały mechanizm. Rozszerzenie jest przyjazne użytkownikowi – nawet początkujący administrator szybko nabiera biegłości w jego obsłudze.

Wiele firm e-commerce wykorzystuje potencjał danych i zwiększa sprzedaż poprzez wdrożenie systemów rekomendacyjnych. Rozwiązanie warto poważnie rozważyć, chcąc stworzyć lepsze doświadczenie zakupowe i zwiększyć dochody sklepu.

Przeczytaj również: Rozwój e-commerce ma coraz większy wpływ na tradycyjne sklepy.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.