Aktualności

Szukaj

Obecnie, klienci są dzieleni na tych, którzy robią zakupy w sklepach stacjonarnych i takich, którzy kupują online. To logiczny podział, zrozumiały ze względu na dostępne metody dokonywania zakupów. Jednak wbrew pozorom, istnieją też pośrednie rozwiązania, które mogą być korzystne zarówno dla klientów, jak i sprzedawców.

Często słyszymy o tym, że większość sprzedawanych na międzynarodowych rynkach produktów, jest skierowana do klienta masowego.  Makdonaldyzacja, to proces, którego nie da się zahamować. Być może, wcale nie warto walczyć z tym zjawiskiem, tylko wykorzystać je do promowania bardziej niszowego produktu. Czasem wystarczy zaproponować coś przeciwnego do globalnych trendów, co będzie prezentować się atrakcyjnie i miło zaskoczy konsumenta.

Każdy klient lubi czuć się wyjątkowo. Usługodawcy, którzy proponują produkty masowe, mają problem ze wzbudzeniem takiego poczucia. Efekt ten jest bardziej charakterystyczny dla dóbr luksusowych. Jednak opracowanie dobrej strategii ich sprzedaży może być skomplikowanym i czasochłonnym procesem.

Przybywa retailerów, którzy są świadomi tego, jak istotne znaczenie ma budowanie strategii marketingowych, które są bliskie człowiekowi i jego potrzebom. Jednak wprowadzanie takich kampanii wymaga natychmiastowej reakcji, która pozwoli szybko odpowiedzieć na oczekiwania konsumentom.

Przekazy reklamowe towarzyszą nam niemal na każdym kroku. Dlatego mamy prawo być zmęczeni krzykliwymi hasłami i nie zawsze adekwatną oprawą graficzną. Przygotowanie atrakcyjnej i przyjaznej w odbiorze oferty jest sporym wyzwaniem.