Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Wdrożenie Standardu P2PE dla Lidl

Czytaj dalej
Wdrożenie Standardu P2PE dla Lidl

Lidl to międzynarodowa sieć dyskontów spożywczych, oferująca szeroki asortyment produktów, w tym żywność, artykuły gospodarstwa domowego, odzież, elektronikę, i artykuły sezonowe. Firma, dążąc do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych swoich klientów, zdecydowała się na wdrożenie zaawansowanego standardu P2PE (Point-to-Point Encryption) w celu ochrony danych kart płatniczych podczas transakcji bezgotówkowych. Realizacja tego zadania wymagała współpracy z doświadczonym partnerem technologicznym, który posiadał odpowiednią wiedzę i zasoby do skutecznego wdrożenia tak zaawansowanego rozwiązania.

Wyzwanie

Lidl stanął przed wyzwaniem zintegrowania nowego standardu P2PE we wszystkich swoich sklepach na terenie kraju, co wiązało się z koniecznością wymiany dotychczasowych urządzeń płatniczych oraz wprowadzenia nowych, bardziej zaawansowanych procedur bezpieczeństwa. Aby sprostać tym wymaganiom, Lidl potrzebował partnera, który byłby w stanie dostarczyć kompleksowe rozwiązanie i przeprowadzić wdrożenie w sposób efektywny i bez zakłócania codziennej działalności sklepów.

Rozwiązanie

Firma zwróciła się o pomoc do Exorigo-Upos, zaufanego dostawcy rozwiązań IT, który specjalizuje się w technologiach płatniczych i bezpieczeństwie danych. Exorigo-Upos zaproponowało wykorzystanie swojego autorskiego hubu płatniczego Cloud EFT (EuroKarta EFT), który jest zgodny ze standardem P2PE i umożliwia pełne szyfrowanie danych kart płatniczych już w momencie ich odczytu na terminalu lub PIN Padzie.

W ramach współpracy, Exorigo-Upos przeprowadziło kompleksowe wdrożenie nowego standardu w sklepach Lidl, w tym wymianę dotychczasowych urządzeń płatniczych na nowoczesne PIN Pady Ingenico Lane 3000, dostarczone przez firmę eService. Cały proces szyfrowania i deszyfrowania danych odbywał się w chronionym środowisku, zbudowanym przez dział IT Lidla przy wsparciu ekspertów z Exorigo-Upos.

Podsumowanie

Dzięki wsparciu Exorigo-Upos, Lidl z powodzeniem wdrożył standard P2PE we wszystkich swoich sklepach, zapewniając najwyższy poziom ochrony danych kart płatniczych klientów. Wszystkie dane przesyłane w trakcie transakcji są teraz całkowicie nieczytelne i bezużyteczne dla nieuprawnionych odbiorców, co znacząco zmniejsza ryzyko oszustw i nadużyć.

Współpraca Lidl z Exorigo-Upos w zakresie wdrożenia standardu P2PE to przykład skutecznego partnerstwa w realizacji zaawansowanych projektów technologicznych.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.