Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Wyzwanie

8a.pl to jeden z największych polskich sklepów górskich i turystycznych. W swojej ofercie posiada około 20 tysięcy produktów (m.in. odzieży, profesjonalny sprzęt wspinaczkowy, buty, plecaki).

Klientowi zależało na sprawnym zarządzaniu rozbudowaną ofertą produktową. Optymalizacja w tym zakresie była niezbędna do skutecznej realizacji rozwoju sklepu oraz ekspansji geograficznej na kolejne rynki – czeski, słowacki i rumuński.

Rozwiązanie

W trakcie rozważań na temat opcji wprowadzenia rozwiązania dla zarządzania informacją produktową, współpraca 8a.pl z Exorigo-Upos trwała już kilka miesięcy. Dostawca utrzymywał i rozwijał sklep internetowy firmy, oparty o platformę Adobe Commerce (dawniej Magento). Pozytywna ocena dotychczasowej współpracy i zadowolenie z jakości realizacji wdrożenia e-commerce, były powodem, dla którego Klient wybrał ponownie Exorigo-Upos do realizacji kolejnego zadania.

Największym wyzwaniem był krótki termin wdrożenia PIM dla rynku polskiego, uwzględnienie prac pod uruchomienie 8a.cz, oraz przeniesienie procesów zarządzania produktami z Magento na poziom PIM.

Projekt rozpoczęto od cyklu warsztatów. Prace na tym etapie opierały się na ścisłej współpracy 8a.pl, Akeneo i Exorigo-Upos. Następnie, na podstawie ustaleń oraz przedstawionych potrzeb Klienta, wykonano analizę i zarekomendowano jako platformę technologiczną PIM Akeneo w wersji SaaS.

Zespół Exorigo-Upos skoncentrował się na wdrożeniu PIM i zintegrowaniu go z Adobe Commerce (Magento). Po stronie Klienta było przygotowanie i uporządkowanie bazy produktowej do zaimportowania z Magento do PIM. Dzięki bogatemu doświadczeniu, chociażby z projektów tego typu realizowanych dla eobuwie.pl i CCC, Exorigo-Upos stanowiło duże wsparcie dla Klienta w zakresie ustandaryzowania przenoszonych danych.

Chcielibyśmy bardzo pochwalić zaangażowanie zespołu Exorigo-Upos. Przed rozpoczęciem prac bardzo dokładnie zaprezentowali cały proces, przedstawili zarówno wszystkie zalety, jak i ewentualne zagrożenia związane z jego wdrożeniem. Pomimo bardzo napiętego harmonogramu, wszystkie zlecone prace zostały wykonane na czas. W momencie, gdy pojawiły się nieoczekiwane problemy z samą aplikacją, zespół stanął na wysokości zadania i rozwiązał je w ekspresowym tempie.

Krzysztof Kozdrowicz, Project Manager – 8a.pl

Jeszcze na etapie wdrożenia rozpoczęto prace nad analizą i wdrożeniem integracji PIM Akeneo z tłumaczem DeepL, co pozwalało Klientowi na sprawne budowanie oferty na rynki zagraniczne.

Efektywna współpraca i komunikacja zaowocowały pełnym sukcesem. Pomyślne wdrożenie rozwiązania zakończono w zaledwie 3 miesiące.

8a.pl to jeden z tych klientów, których imponujący wzrost i ambicje sprawiają, że realizacja z nimi projektów daje całemu mojemu zespołowi dodatkową satysfakcję. Połączenie Adobe z Akeneo PIM i ich sekwencyjne wdrożenie to idealne rozwiązanie – decyduje się na nie coraz więcej e-commerce’ów, świadomych tego, jak dużym wsparciem dla ekspansji zagranicznej jest odpowiednia technologia. Podobny krok wykonał w ostatnim czasie inny nasz klient – Amica i wykorzystuje go do wychodzenia na kolejne rynki ze swoją ofertą online.

Przemysław Łukaszewski, Szef Zespołu E-commerce – Exorigo-Upos

Rezultat

Obecnie 8a.pl w pełni zarządza ofertą produktową (100 rodzin produktów, ponad 1200 atrybutów) oraz zdjęciami (260 tys. assetów) z poziomu PIM Akeneo.

Dzięki sprawnemu wdrożeniu PIM Akeneo 8a.pl może uruchamiać dużo szybciej kolejne rynki, na których rozwija sprzedaż. Zapewnia też sobie wygodę w zakresie wprowadzania i obsługi danych produktowych. Ich spójność i jakość są dziś jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych w e-commerce – zwłaszcza w zakresie profesjonalnej odzieży i specjalistycznego sprzętu, które stanowią ofertę 8a.

Sprawdź również case study: Wdrożenie Akeneo PIM, sklepu na Adobe Commerce i rozbudowanego CMS dla Amica

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.