Jaki CMS wybrać dla sklepu internetowego?
CMS, czyli Content Management System to oprogramowanie stworzone, aby zarządzać treściami pojawiającymi się w sklepie internetowym. To m.in. od niego zależeć będzie, czy np. sposób dodawania nowych produktów będzie łatwy i intuicyjny, a także czy serwis okaże się przyjazny pod kątem wprowadzania zmian SEO. Pozostaje więc pytanie, jaki CMS wybrać do sklepu internetowego oraz na jakie czynniki koniecznie trzeba zwrócić uwagę przy podejmowaniu takiej decyzji .
Co powinien posiadać dobry CMS do e-commerce?
Rozwiązania dla sklepów internetowych powinny odpowiadać na szereg różnych potrzeb. Z punktu widzenia osób wprowadzających produkty i działających na CMS na co dzień powinien być on przede wszystkim łatwy i intuicyjny w zakresie obsługi. Taka intuicyjność stanowić będzie również ogromną oszczędność czasu, co również warto mieć na uwadze.
Kolejną kwestią jest to, aby pozwalał on na sprawne wprowadzanie optymalizacji z zakresu SEO, czyli pod wyszukiwarki internetowe. Najważniejsze w tym zakresie są takie elementy jak:
- łatwa edycja meta tagów, czyli title i meta description,
- możliwość ustawiania przyjaznego adresu URL,
- łatwe edytowanie tekstu wraz ze stosowaniem znaczników <strong> i <em>,
- możliwość dodawania opisów alternatywnych alt na zdjęciach,
- intuicyjne realizowanie przekierowań, również bez zaawansowanej wiedzy technicznej.
Jaki CMC wybrać, który spełnia wszystkie te wymogi? Na co dzień realizujemy przede wszystkim wdrożenia Magento, dlatego też możemy polecić właśnie ten system. Realizujemy także audyty CMS oraz późniejsze optymalizacje innych systemów zarządzania treścią w sklepach internetowych.
Jaki CSM co dużego i małego sklepu internetowego?
Wybierając oprogramowanie, należy zwrócić uwagę także na wielkość sklepu internetowego i liczbę produktów. Będzie to miało wpływ również na opłatę związaną z jego użytkowaniem, a także funkcjonalności, które taki system będzie posiadał. Dla mniejszych e-commerce taka opłata będzie absolutnie kluczowa, aby działalność była opłacalna. Okazuje się jednak, że większość znanych i dobrych CMS-ów dostępna jest w różnych wariantach, dopasowanych właśnie do wielkości działalności.
Niezależnie od wielkości sklepu, CMS powinien też w korzystny sposób wpływać na prędkość strony internetowej. W przypadku wyszukiwarki Google jest to bardzo istotny czynnik rankingowy, choć odgrywa on ogromną rolę także dla samych Klientów. Jeśli więc CMS obciąża stronę i sprawia, że ładuje się ona wolno, może to zniechęcać potencjalnych klientów do zakupu.
Bezpieczny system dedykowany do dużych sklepów
Odpowiadając sobie na pytanie, który CMS wybrać do sklepu internetowego może okazać się też, że selekcja spośród rozwiązań dostępnych na rynku będzie niemożliwa. Najczęściej ma to miejsce w przypadku dużych e-commerce, dysponujących setkami tysięcy produktów. W takiej sytuacji dedykowany CMS może okazać się dobrym wyborem, przy czym absolutnie kluczowe znaczenie będzie miało to, aby był on przygotowany przez ekspertów w tym zakresie. Wszystko po to, aby CMS nie tylko działał sprawnie, ale tak jak wspomnieliśmy wcześniej, odpowiadał też na potrzeby SEO. Oczywiście kluczową rolę odgrywa dodatkowo bezpieczeństwo, aby dane Klientów były bezpieczne.
Warto pamiętać też, że dobrze dopasowany system CMS może generować wzrost widoczności strony. Przykładem jest wdrożenie nowego sklepu SUPERPHARM.PL na Magento 2, z którego case study można przeczytać na naszym blogu.
Odpowiedź na pytanie, jakie CMS wybrać do sklepu internetowego jest, jak widać złożona. Istotne znaczenie ma bowiem wiele różnych kwestii, z których żadna nie powinna być potraktowana jako mniej istotna. Jeśli potrzebujesz doradztwa w tym zakresie lub uważasz, że obecnie użytkowany przez Twoją firmę CMS nie spełnia oczekiwań, to skorzystaj z naszej fachowej pomocy.
Sprawdź także jak wypromować sklep internetowy.