Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?
4 techniki

Czytaj dalej

Właściciele sklepów stacjonarnych muszą zmierzyć się obecnie z ogromną konkurencją. Jest ona potęgowana zwłaszcza przez podmioty działające online, z których oferty Polacy korzystają coraz chętniej. Jak się jednak okazuje, istnieją skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym, dzięki którym można zwiększyć obrót i zachęcać klientów, aby powracali do danego punktu. Oto metody, w jaki sposób tego dokonać.

Technika dosprzedaży w sklepie stacjonarnym

Jedną z technik sprzedaży w sklepie stacjonarnym jest oferowanie dodatkowych produktów klientom przy kasie. Jest to tzw. sprzedaż uzupełniająca, zwana inaczej jako cross-selling. Aby jednak miała szansę przynieść oczekiwany efekt, musi być przeprowadzona w sposób prawidłowy. Istotne jest przede wszystkim to, aby zaproponować klientowi tzw. dobro komplementarne, stanowiące uzupełnienie zakupów. W tym przypadku sprzedawca musi być więc wyjątkowo uważny, aby wywnioskować, jaki produkt zaoferować, aby rzeczywiście stanowił uzupełnienie koszyka kupującego. 

Warto wspomnieć też, że taka dosprzedaż wiąże się z niskim ryzykiem. Klient może po prostu nie zdecydować się na zaproponowany produkt, choć trzeba też uważać, aby sam sprzedawca nie był nazbyt nachalny. Może bowiem działać to zniechęcająco, przez co klient w przyszłości zrezygnuje z oferty danego sklepu.

Nowoczesne urządzenia oferujące dodatkowe usługi

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym? Dzięki nowoczesnym urządzeniom! Warto wymienić tu przede wszystkim terminale płatnicze POS, które mogą służyć nie tylko do wygodnych płatności bezgotówkowych, ale również oferować klientom dodatkowe usługi.

Jedną z nich jest alternatywna dla bankomatów usługa Cashback pozwalająca na wybranie przez klienta pieniędzy przy kasie. Skorzystanie z niej jest możliwe dopiero po zakupach, co oznacza dla sprzedawcy zysk. Oczywiście również same terminale są bardzo wygodne i warto je stosować, gdyż pozwalają na dokonywanie płatności szybko i wygodnie, bez konieczności sięgania po gotówkę. W ramach naszej działalności oferujemy również serwis terminali POS oraz wgrywanie do nich aplikacji i kluczy kryptograficznych.

Zastosowanie rozwiązań wzmacniających lojalność

Kolejną techniką sprzedaży w sklepie stacjonarnym jest zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań mających na celu zbudowanie lojalności klienta. Nie od dziś wiadomo, że utrzymanie stałego klienta jest kilkukrotnie tańsze, aniżeli pozyskanie nowego. Warto więc premiować tych, którzy zdecydowali się korzystać z oferty przedsiębiorstwa i nagradzać ich za dokonywane zakupy. Oferta dla takich klientów może być związana z następującymi korzyściami:

  • rabatem po przekroczeniu określonej kwoty zakupów,
  • akcjami promocyjnymi,
  • kuponami rabatowymi,
  • dodatkowymi usługami, np. możliwością rezerwacji produktów,
  • ofertą specjalną na wybrany asortyment.

Oczywiście wdrożenie wymaga dobrego przemyślenia takiej strategii, aby pozwalała na zyski sprzedawcy, ale też była zachęcająca dla klientów. Sprawdź naszą ofertę programów lojalnościowych i promocji.

Z naszego bloga dowiesz się też, jak strategia omnichannel wpływa na doświadczenie klienta i może zwiększać współczynnik jego utrzymania w sklepie stacjonarnym.

Magia bezpłatnych podarunków

W książce „The Psychology Influence of Persuation” Robert Cialdini wskazał przykład kelnera, który dzięki oferowaniu gościom miętowego cukierka po obiedzie, zwiększył swoje napiwki średnio o 3 proc., natomiast w przypadku podarowania dwóch wzrost wyniósł aż 14 proc. Taką strategię można spróbować wykorzystać również w sklepie stacjonarnym, aby zwiększyć sprzedaż. Jest to technika oparta na wzajemności, skłaniająca nas do tego, aby odwdzięczyć się za coś, co oferuje nam druga osoba. W przypadku sprzedaży stacjonarnej może skutkować to tym, że klient powróci do punktu i ponownie dokona zakupu.
Odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż stacjonarnie to jak widać możliwość zastosowania wielu różnych technik. Oczywiście warto wdrażać je w sposób umiejętny, przy jednoczesnym zastosowaniu co najmniej kilku z nich. Tym samym ma się szansę na najlepszy efekt i największe zyski.

Potrzebujesz sprawdzonego
dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów.
Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.