Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 12 porad
Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna. Na szczęście dzięki uważnemu planowaniu i strategii można zwiększyć przychody sprzedając produkty online. W jaki sposób jednak to robić? Przedstawiamy kompleksowy poradnik mówiący o tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, dzięki kilku kluczowym krokom. Serdecznie zachęcamy do lektury.
Szybkość działania strony
Nawet najlepsza oferta nie przekona potencjalnego klienta do zakupu, jeśli strona internetowa będzie działała zbyt wolno. Im bowiem dłuższy czas ładowania, tym większe ryzyko, że użytkownik trafiający na nią z wyszukiwarki po prostu zrezygnuje z interakcji.
Szybkość strony jest bardzo ważnym czynnikiem również jeśli chodzi o SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego też realizując usługi e-commerce i przeprowadzając audyty stosowanych rozwiązań prędkość odgrywa w nich absolutnie kluczową rolę. Okazuje się bowiem, że nawet najlepsze optymalizacje na stronie oraz inne wprowadzone strategie mogą nie być opłacalne, jeśli nie zadbamy właśnie o prędkość działania sklepu e-commerce.
Wskazówka: narzędziem, które pozwoli szybko sprawdzić prędkość działania Twojej strony na urządzeniach mobilnych i komputerach jest PageSpeed Insights.
Sprawdź też, jak wdrożenie nowego sklepu SUPERPHARM.PL na Magento 2 przyczyniło się do wzrostu aż o 500 procent.
Przejrzystość strony internetowej
Jak poprawić sprzedaż online? Zadbać o to, aby strona sklepu była intuicyjna i pozwalała na łatwe wyszukiwanie konkretnych produktów. To kolejny must-have, jeśli chodzi o biznesy e-commerce, dzięki któremu może okazać się, że klient po prostu będzie chciał przebywać na stronie. Doświadczenie zakupowe jest bowiem istotne zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, jak i tych działających online.
Warto więc zwrócić uwagę na takie kluczowe kwestie jak:
- dobrze zaplanowana struktura kategorii i produktów,
- rozwinięte opcje filtrowania pozwalające na to, aby wybierać produkty o dokładnie dopasowanej do potrzeb Klienta specyfice,
- dbałość o jakość zdjęć i ich krótki czas ładowania.
Dbałość o działanie sklepu na urządzeniach mobilnych
Coraz więcej osób dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne. Oczywiste jest więc, że sklepy internetowe powinny być dostosowane do ich obsługi. Takie dopasowanie jest również czynnikiem, na który baczną uwagę zwraca Google ustalając pozycje w wynikach wyszukiwania.
Wyczerpujące opisy produktów
Klient kupujący przez Internet również chce mieć pewność, że dokonuje możliwie najlepszej decyzji zakupowej. W punkcie stacjonarnym ma on okazję skorzystać z pomocy ekspedienta. Natomiast w sklepie online „doradcą” jest niejako opis dołączony do produktu.
Dobrze, aby taki opis był nie tylko stricte informacyjny, ale także pokazywał korzyści wynikające z zakupu konkretnego produktu. Jeśli taki tekst zostanie naprawdę dobrze przygotowany, wówczas może być to sposób na przekonanie, że warto go wybrać.
Zdjęcia prezentujące sposób użytkowania produktu
Zdjęcia to bardzo ważny element, jeśli chodzi o branżę e-commerce. Jak jednak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym właśnie dzięki nim? Okazuje się, że doskonałym sposobem będzie zaprezentowanie sposobu użytkowania danego produktu. Dlatego poza niepobudzającymi wyobraźni fotografiami na białym tle, warto konkretny artykuł „obudzić do życia”.
Kluczowe będzie więc pokazanie, jak prezentuje się on w rzeczywistości, jak można go wykorzystać na co dzień, a także, z czym go łączyć. Świetnie sprawdzi się to nie tylko w przypadku ubrań, ale także mebli i innych elementów wyposażenia.
Możliwość zakupu bez rejestracji
Okazuje się, że świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży online jest możliwość zakupu i to bez konieczności zakładania konta na danym serwisie. To sposób szybki, który sprawdzi się w przypadku osób trafiających na stronę zwłaszcza przez reklamy. Nie trzeba też obawiać się, że taki klient nie powróci. Oczywiście może tak się zdarzyć, jeśli jednak oferta będzie dogodna, wówczas z pewnością sprawdzi, gdzie wcześniej dokonał zakupu.
Dosprzedaż w koszyku
Pomysł zastosowania „towarów leżących tuż przy ladzie” można wdrożyć także w przypadku sprzedaży online. Świetnym przykładem jest zaprezentowanie komplementarnych produktów już na etapie akceptacji koszyka. Najlepiej, aby były to produkty pasujące do tego, co już znajduje się w wirtualnym koszyku. Przykłady to choćby baterie do urządzeń AGD, czy żarówki do lamp. Propozycji jest jednak wiele i tak naprawdę mogą one sprawdzić się również w przypadku działalności usługowej.
Rozwinięte sposoby dostawy i zapłaty
Klienci online mają różne potrzeby, jeśli chodzi o sposób zapłaty i dostawy produktu. Jedni preferują zapłatę za pobraniem, inni zaś wygodne przelewy on-line. Dlatego też bez zapewnienia wielu opcji w tym zakresie niestety można być pewnym, że część klientów zostanie utracona i to na etapie koszyka zakupowego.
Podobnie ma to miejsce w przypadku wyboru dostawców. W tym przypadku warto zapewnić nie tylko firmę kurierską (a nawet kilka z nich), ale również dostawę Pocztą oraz do paczkomatu. Tak szeroka oferta sprawi, że sklep trafi w oczekiwania w potrzeby większej liczby Klientów.
Dbanie o stałych Klientów
Utrzymanie stałego Klienta jest tańsze, aniżeli pozyskanie nowego. Przedsiębiorcy niestety często o tym zapominają, choć zupełnie niesłusznie. Warto więc motywować stałych nabywców do ponowienia zakupów, np. dzięki ofertom promocyjnym oraz specjalnym kodom rabatowym, które najczęściej dostarczane są e-mailowo. Oczywiście trzeba umieć zachować także umiar. Nikt bowiem nie lubi, gdy oferty promocyjne są dostarczane kilka razy w tygodniu i niejako zapychają skrzynkę pocztową. Trzeba więc w bardzo umiejętny sposób zaplanować strategię pod tym względem.
Reklama dźwignią handlu
Jak zwiększyć sprzedaż online? Dzięki dobrze zrealizowanej reklamie! Kluczem jest jednak to, aby była ona naprawdę dobrze zaplanowana, w przeciwnym razie może okazać się bowiem marnotrawstwem budżetu. Trzeba dopasować ją także do tego, gdzie są klienci sklepu online oraz o jaki dokładnie produkt chodzi.
Sprawdzonym sposobem, zwłaszcza w przypadku młodszych Klientów, są od lat media społecznościowe. W tym przypadku jednak zaleca się, aby nie konfigurować takich reklam samodzielnie, wymaga to bowiem wiedzy technicznej oraz w zakresie tego, jak działają takie strony i jak zmaksymalizować współczynnik klikania, czyli CTR.
Zachęcający program lojalnościowy
Programy lojalnościowe mają na celu zachęcanie Klientów do powrotu. Jeśli są dobrze zaplanowane i gwarantują realne korzyści, to rzeczywiście mogą okazać się dobrym sposobem na to, aby poprawić sprzedaż online. Można wdrożyć je oczywiście także w e-commerce, a popularnością cieszą się zwłaszcza punkty przyznawane za każdą wydaną złotówkę.
Łatwość dokonywania zwrotów
Klient ma oczywiście prawo do zwrócenia produktu. Jeśli jednak okazuje się, że procedura jest skomplikowana i kosztowna, wówczas może on zrezygnować z takiego rozwiązania. Warto więc zadbać o to, aby polityka zwracania produktów była naprawdę dopracowana i przyjazna dla potencjalnych klientów.
Sprawdź inne sposoby na to, jak zatrzymać Klienta e-commerce na dłużej.
Odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym jest naprawdę złożona. Dbając o każdy z powyższych czynników ma się naprawdę duże szanse, aby spełnić oczekiwania potencjalnych Klientów i rzeczywiście odnieść sukces w e-commerce. Trzeba przy tym pamiętać, że jego utrzymanie to tak naprawdę ciągła praca. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy w tym pomóc.