Jak zatrzymać klienta e-commerce na dłużej?
Dzisiejszego, bardziej świadomego konsumenta trudniej zatrzymać przy marce i zyskać jego lojalność. Nowe, skuteczne podejście wymaga postawienia odpowiednich pytań: która konkretna grupa naszych klientów nie jest usatysfakcjonowana? Dlaczego? Jak można temu zapobiec? Jakie czynniki spowodują, że klient wróci do sklepu online, by dokonać kolejnych zakupów? Poznaj 6 sposobów na zatrzymanie klienta e-commerce na dłużej.
Sposoby na zatrzymanie klienta e-commerce na dłużej
Stała jakość produktu
Klienci sklepu internetowego często nie sprawdzą wybranego towaru na żywo przed kupnem, stąd też nie mogą być w stu procentach przekonani co do jego jakości. W dużej mierze opierają swój osąd na zdjęciach. Warto zwrócić uwagę na to, by produkt prezentował się na stronie sklepu dobrze i jednocześnie realistycznie. Klienci będą regularnie dokonywali zakupów w wybranym miejscu, jeśli każda zamówiona w sklepie przesyłka jest zgodna z oczekiwaniami i prezentacją na stronie.
E-mail na powitanie
Po pierwszej wizycie w sklepie, rejestracji lub po pierwszych zakupach można wysłać klientowi miłego, krótkiego maila na powitanie. Warto też zachęcić odwiedzających sklep do subskrypcji e-mail, przedstawiając jej korzyści. Pop-up widoczny przy wejściu na stronę sklepu może informować o nagrodzeniu subskrybentów kuponem zniżkowym na pierwsze zakupy. Odpowiedni e-mail, który klienci otrzymują po udanej rejestracji, jest spersonalizowany i wyraża wdzięczność za zaangażowanie. Dobrze byłoby przekazać klientowi, że cieszy nas jego wizyta w sklepie i zaoferować ewentualną pomoc. Jeśli wiadomość zostanie wysłana 30-60 minut po rejestracji, nie będzie sprawiała wrażenia wygenerowanej automatycznie.
Ankieta po zakupach
Większość firm e-commerce nie podejmuje już dodatkowych działań po zakupie i dostawie produktu zapominając, że to również istotny moment dla budowania relacji. Klienci poczują się docenieni mając świadomość, że sklep liczy się z ich wrażeniami i z większym prawdopodobieństwem do niego wrócą. Dlatego warto dać im możliwość podzielenia się doświadczeniem.
Marka na Messengerze
Obsługa klienta, która pozostawia sporo do życzenia, powoduje utratę lojalności większości kupujących, którzy mieli z nią styczność. Live chat na stronie dobrze się sprawdza, ale Facebook Messenger jest znacznym ułatwieniem komunikacji, zarówno dla konsumentów, jak i samego sklepu. Daje też możliwość wyświetlania reklam.
Okazje do świętowania
Jak zatrzymać klienta e-commerce? Urodziny czy wydarzenie takie jak rocznica rejestracji klienta w sklepie to świetna okazja dla marki, która zwracając na nie uwagę może podkreślić zainteresowanie swoimi konsumentami, ich wyjątkowość i podjąć interakcję. E-mail z życzeniami urodzinowymi skierowany do kupującego online może jednocześnie zapowiadać możliwość odbioru bezpłatnego produktu, specjalną ofertę czy podarunek w postaci dodatkowych punktów w programie lojalnościowym.
CSR i poczucie społeczności
Kupujący myślą coraz bardziej krytycznie. Przychylniej spoglądają na marki bliższe ich własnym przekonaniom. Dany produkt coraz częściej ląduje w koszyku ze względu na wartości kultywowane przez markę. Przemyślana, długoterminowa działalność CSR to dobra szansa, by zbudować długotrwałą relację ze swoimi klientami i zaskarbić sobie ich lojalność.
Sklepy online zyskują świadomość tego, że wzbudzenie zainteresowania nowych konsumentów jest bardziej kosztowne, niż zadbanie o klientów powracających. Walka o stałych klientów jest bardziej zaawansowana niż dotychczas. Wymaga wzbudzenia realnych odczuć takich jak zaufanie, zadowolenie, poczucie autentyczności.
Zainteresował Cię ten temat? Sprawdź również, czym jest lovebrand.