Jak dobrze zaprojektować stronę produktową?

Czytaj dalej

Użytkownik podejmuje decyzję o zakupie na stronie produktowej. Ten element znacznie wpływa na sukces sklepu online. Powinien zawierać pełną informację o produkcie i w prosty sposób edukować. Aby dokonać przemyślanej decyzji, klient musi uzyskać wystarczająco danych. Jak dobrze zaprojektować stronę produktową? Ta odpowiednio zbudowana ma kilka cech charakterystycznych.

Obrazy i video, które odpowiadają na pytania

Obrazy powiązane z produktem mogą pomóc klientowi określić oczekiwania wobec towaru, który wybiera. Odpowiednie treści wizualne i video dają możliwość zorientowania się w cechach produktu. Jeden widok rzadko odpowiada na wszystkie pytania. Klienci doceniają strony, które uwzględniają liczne obrazy z możliwością obrotu, zbliżenia, zdjęcia produktu w trakcie użytkowania czy w danym kontekście.

Jasny feedback po dodaniu towaru do koszyka

Zaskakująco często użytkownik napotyka problemy na finiszu procesu zakupowego. Etap, w którym towar trafia do koszyka, nie jest dla niego oczywisty. Czasami przeocza moment dodania produktu, więc dodaje go ponownie i kończy proces z nadmiernie zapełnionym koszykiem. Dlatego wiele stron www wykorzystuje subtelne sugestie: pojawia się pojedyncza linia tekstu albo krótka animacja koszyka. Są zaprojektowane często również po to, by wzbogacić doświadczenie i utrzymać motywację do dalszych zakupów.

Informacja o dostępności produktu na stronie produktowej

Informacja o stanie towarów powinna być widoczna nie tylko na stronie produktowej, ale w całym procesie zakupowym. Precyzyjne dane tego typu budują zaufanie. Klient może być rozczarowany brakiem wybranego towaru w magazynie. Jednak o wiele lepiej jest udostępnić mu tę informację niż opóźnić realizację zamówienia lub je cofnąć. Jeżeli dany rozmiar czy kolor produktu są niedostępne, można nadać im nieaktywny status lub dodać tekstowe wyjaśnienie. Inną opcją jest zmiana przycisku dodania do koszyka na szary, nieaktywny, z informacją o niedostępności. Jeśli to możliwe, warto uwzględnić komunikat o ponownej dostępności.

Konsumenci sklepu kierują się na stronę produktową, aby znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania powiązane z produktem. Jedynie ci, którzy wiedzą dokładnie, którego produktu szukają, zwracają mniej uwagi na tę stronę. Jednak nawet w tym wypadku strona produktowa jest im potrzebna jako potwierdzenie, że znaleźli właściwy towar.

Artykuł opracowany na podstawie 4. edycji raportu Ecommerce User Experience, Nielsen Norman Group.

Potrzebujesz sprawdzonego dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów. Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.