Wybór platformy e-commerce: na co zwrócić uwagę?

Czytaj dalej
Wybór platformy e-commerce: na co zwrócić uwagę?

Konsumenci zamawiają popularne produkty w dużej ilości od gigantów takich jak Amazon, w dowolnym czasie i lokalizacji. Aby wyróżnić się na tle tak znaczącej konkurencji, zyskać uwagę oraz lojalność klientów, wyjątkowe doświadczenie zakupowe jest już koniecznością. Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy e-commerce?

Experience-driven commerce

Handel oparty na doświadczeniu użytkownika uwzględnia interakcję z potencjalnymi kupującymi wtedy, kiedy tego chcą: w sklepie tradycyjnym, online lub w obu lokalizacjach jednocześnie. To możliwe dzięki danym z kanałów, które konsumenci cenią najbardziej, oraz obserwacji zachowań zakupowych w czasie rzeczywistym. Głębszy wgląd w aktywność klientów pozwala dostarczać trafne, angażujące doświadczenia na ich warunkach, od fazy discovery po fazę zakupu. Na experience-driven commerce bazuje Magento Commerce. Sklepy B2B i B2C otrzymują narzędzia, za pośrednictwem których tworzą spersonalizowane i naprawdę bezprecedensowe doświadczenia. PWA Studio czy integracja z business intelligence przygotowują sklepy na przyszłość. Rozszerzenia do płatności i wysyłki gwarantują całkowitą niezależność od stron trzecich i płynność procesów.

Sklepy gotowe na rozwój – jaka powinna być platforma e-commerce?

Platforma zakupowa musi być łatwo skalowalna. W tym kontekście wybór software’u jest bardzo ważny. Nieodpowiednie oprogramowanie może torpedować plany rozwoju sklepu. Wtedy, wraz z rozwojem biznesu, konieczne jest szukanie alternatyw. Dlatego dużą zaletą platformy Magento Commerce jest jej dostosowanie do nieograniczonego rozwoju. W przypadku dołączania kolejnych marek, można zarządzać nimi centralnie poprzez platformę. Scenariusze e-commerce można skalować  w ramach jednego wdrożenia i wykorzystywać, by skalować do jednej platformy różne warstwy front-endowe sklepów o różnych URL-ach, dla różnych grup docelowych (B2C, B2B lub obu).

Adobe Sensei i rekomendacje produktów

Zwiększenie sprzedaży i poprawa współczynnika konwersji jest możliwa, gdy kupujący otrzymują rekomendacje dokładnie tych produktów, których poszukują. Adobe Sensei to AI i uczenie maszynowe w służbie lepszych doświadczeń zakupowych. Rozwiązanie umożliwia analizę doświadczenia klientów i tworzenie sensownych powiązań pomiędzy produktami. W połączeniu z Adobe Experience Cloud, Adobe Sensei analizuje liczby i pomaga poznać zachowania klientów. Wiedza na ich temat umożliwia stworzenie odpowiednich, dostosowanych pod konkretnego klienta doświadczeń, a także przewidzenie, co będzie chciał kupić w przyszłości.   

Decyzja co do platformy zakupowej online w dużej mierze decyduje o sukcesie sklepu. Trwałe wrażenie na klientach zrobi wszechstronne rozwiązanie oparte na chmurze. Właściwy software ma potencjał, by zwiększyć wydajność i zapewnić nieoczekiwane możliwości wzrostu.

Przeczytaj również nasz artykuł o profilowaniu grup docelowych.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.