Czy kasa fiskalna w e-commerce jest obowiązkowa?

Szukaj

Kasa fiskalna jest obowiązkiem wielu właścicieli sklepów internetowych. Regulują to szczegółowe przepisy. Jest niezbędna na przykład, jeśli zapewniasz swoim klientom zapłatę gotówką za odbiór osobisty towarów. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami.

 

Kiedy kasa fiskalna w e-commerce jest obowiązkowa?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, spoczywa na tobie obowiązek posiadania kasy fiskalnej, co wynika z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT. Minister finansów w drodze rozporządzenia może zwolnić niektórych podatników i niektóre czynności z obowiązku ewidencjowania sprzedaży na urządzeniach fiskalnych, natomiast istnieją też warunki, które powodują, że proces fiskalizacji jest niezbędny.

Pierwszy warunek dotyczy umożliwienia klientom, którzy dokonują zakupów w Twoim sklepie internetowym odbioru osobistego zamówionych towarów i płatności gotówką lub przez terminal płatniczy. Jeżeli pełna wpłata za towar bądź usługę nie następuje za pośrednictwem poczty, banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej na rachunek firmowy przedsiębiorcy, to należy posiadać drukarkę fiskalną.

Drugi przypadek, który również skutkuje takim obowiązkiem, to świadczenie usług lub dostawa określonych towarów, m.in. zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych, perfum i wód toaletowych, wyrobów tytoniowych, alkoholowych i innych. Warto sprawdzić dokładny wykaz umieszczony w § 4 Rozporządzenia Ministerstwa Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. i zweryfikować z listą produktów, które planujesz sprzedawać w swoim sklepie.

Trzeci warunek ma miejsce wtedy, jeśli wpłata za sprzedaż wysyłkową nie zostanie należycie udokumentowana, tak aby z dokumentacji jednoznacznie wynikało, której transakcji (i którego odbiorcy) dotyczy dana płatność. Ewidencja powinna zawierać: datę transakcji, imię i nazwisko odbiorcy, adres odbiorcy, numer zamówienia/zlecenie (nr paczki, ewentualnie inne oznaczenia), kwotę transakcji. Jeżeli takich danych nie uzyskujemy, obliguje to nas do wystawiania paragonów.

 

Jakie rozwiązanie w zakresie fiskalizacji proponuje Exorigo-Upos?

Odpowiadając na specyfikę i wymagania przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż online, stworzyliśmy moduł fiskalizacji e-commerce. To oprogramowanie pośredniczące (middleware), które znacząco ułatwia proces fiskalizacji zamówień online na drukarkach fiskalnych.

Zamówienia utworzone na platformie e-commerce są wysyłane do modułu fiskalizacji, który z kolei przekazuje je do drukarek fiskalnych UPOS. Urządzenia te zapewniają sprawny wydruk paragonów w każdej ilości.

Exorigo-Upos zapewnia kompleksową obsługę całości wdrożenia takiego rozwiązania: od wsparcia podczas integracji sklepu z systemem, poprzez konfigurację i instalację systemu, w tym dostawę i fiskalizację drukarek fiskalnych, po utrzymanie całości rozwiązania. Gwarantuje również monitoring 24/7 przez cały rok.

 

Dlaczego warto sięgnąć po wsparcie w zakresie fiskalizacji?

Moduł Exorigo-Upos daje pewność, że każda transakcja z platformy e-commerce będzie poddana fiskalizacji. Ma odrębną bazę, w której zapamiętywane i przechowywane są dane. Ich status i informacje takie jak ID drukarki czy numer paragonu są aktualizowane po każdej transakcji sprzedaży.

 

Skorzystanie z usług Exorigo-Upos daje poczucie bezpieczeństwa w zakresie ciągłości procesu fiskalizacji Twojego sklepu online.

Nasze wieloletnie doświadczenie w obsłudze branży retail sprawia, że potrafimy dostosować liczbę urządzeń do potrzeb Twojego sklepu. Obsługujemy zarówno podmioty, które ze względu na liczbę transakcji wymagają jednej drukarki, ale również te, które potrzebują kilkudziesięciu urządzeń.

 

Zachęcamy do kontaktu.

 

Agnieszka Pajączek

Business Development Manager

Tel. +48 600 903 202