Chcesz wiedzieć więcej?  Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

WinnicaLidla.pl – nowa odsłona platformy e-commerce na Adobe Commerce (Magento)

Czytaj dalej
WinnicaLidla.pl – nowa odsłona platformy e-commerce na Adobe Commerce (Magento)

Wstęp

Lidl to międzynarodowa sieć dyskontów spożywczych i sklepów wielobranżowych, założona w 1930 roku. Jest jedną z największych sieci handlowych na świecie, działającą w wielu krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. Słynie z oferowania szerokiego asortymentu produktów spożywczych i codziennych artykułów gospodarstwa domowego w atrakcyjnych cenach. Firma kładzie także nacisk na zrównoważony rozwój poprzez promowanie ekologicznych produktów oraz podejmowane działania na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko.

Od 2017 roku Lidl umożliwia klientom internetową rezerwację części produktów i ich późniejszy zakup w wybranym sklepie stacjonarnym.

Wyzwanie

W 2023 roku Lidl podjął decyzję o migracji systemu platformy winnicalidla.pl do nowej wersji Magento, aby ulepszyć doświadczenie zakupowe użytkowników. Głównym celem było umożliwienie klientom rezerwacji produktów bez konieczności zakładania konta, aby ułatwić i przyspieszyć proces zakupowy.

Rozwiązanie

Firma Exorigo-Upos S.A., jako dostawca technologii e-commerce dla dotychczasowej wersji platformy, podjęła się realizacji również projektu jej modernizacji. Zespół ekspertów skoncentrował się na przeniesieniu strony do nowej wersji Magento (Adobe Commerce), oferującej szerszy zakres funkcji, które poprawiają doświadczenia klientów. W ramach tego procesu konieczna była migracja bazy produktów i rezerwacji między dotychczasowym, a nowym systemem, aby zapewnić ciągłość dostępu do danych.

Pod nadzorem Exorigo-Upos S.A. opracowano szczegółowy plan uruchomienia, który przeszedł kilkukrotne weryfikacje i testy przed startem. Solidne przygotowanie techniczne zapewniło, że cały proces migracji został zrealizowany w ciągu jednej nocy, nie zakłócając działalności serwisu. Główne wyzwania techniczne dotyczyły obsługi kolejek w nowej wersji strony oraz zapewnienia infrastruktury i wdrożenia.

Wyniki

Dzięki wdrożonym aktualizacjom na stronie winnicalidla.pl pojawiła się opcja rezerwacji produktów bez konieczności zakładania konta. Po dodaniu produktów do koszyka klient może wybrać opcję rezerwacji jako „gość” i wskazać sklep stacjonarny Lidl, w którym chce dokonać zakupu. To znacząco ułatwia i przyspiesza proces zakupowy, zwiększając dostępność tej formy odbioru zamówień dla klientów, którzy nie chcą zakładać konta w sklepie.

Podsumowanie

Dzięki współpracy z Exorigo-Upos S.A. winnicalidla.pl zyskała odświeżoną wersję serwisu e-commerce, która lepiej odpowiada na oczekiwania konsumentów. Projekt przyniósł pozytywne rezultaty, umożliwiając łatwiejszą rezerwację produktów bez konieczności zakładania konta, co sprawia, że z platformy i jej funkcjonalności może skorzystać więcej potencjalnych klientów.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.