Wdrożenie systemu MCM wraz z interfejsami dla TOPAZ

Czytaj dalej
Wdrożenie systemu MCM wraz z interfejsami dla TOPAZ

Wyzwanie

Topaz, sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem, od ponad 25 lat zaopatruje gospodarstwa domowe w różnorodne artykuły spożywcze i przemysłowe. Posiadając ponad 65 sklepów własnych i dodatkowe 65 franczyzowych, Topaz konsekwentnie inwestuje w nowoczesne narzędzia wspierające funkcjonowanie sklepów, stawiając na nowoczesne podejście do potrzeb klienta.

Rozpoznając potrzebę zdobycia przewagi konkurencyjnej, Topaz podjął współpracę z Exorigo-Upos w celu wdrożenia innowacyjnych narzędzi planowania przestrzeni. W 2021 roku Exorigo-Upos rozpoczęło wdrażanie profesjonalnych narzędzi Apollo, producent Symphony Retail do planowania i zarządzania przestrzenią w sklepach.

Projekt Apollo składał się z kilku etapów, rozpoczynając od oceny istniejącej infrastruktury. Mimo posiadania licencji od innego dostawcy do planowania przestrzeni, Topaz postanowił rozwinąć swoje możliwości poprzez kontynuację współpracy z Exorigo-Upos.

Rozwiązanie

Projekt rozpoczął się od analizy przedwdrożeniowej, która zaowocowała dokumentem zawierającym wymagania, konfiguracje i opisy interfejsów podlegających wdrożeniu. Codzienne spotkania wewnętrzne zespołu oraz cotygodniowe interakcje z klientem, które odbywały się niemal w całości zdalnie, były kluczowe dla rozwiązania bieżących problemów, proponowania rozwiązań i omawiania wyzwań wynikających z fazy testów.

Ewolucja projektu doprowadziła do wprowadzenia nowych modułów: Space Planning, Macro Space Planning i Planogram Management, dostosowując się do rosnących wymagań rozrastającej się sieci Topaz. Exorigo-Upos stanęło przed wyzwaniem dostarczenia funkcjonalności, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że użytkownicy Topaz dobrze znali komponent Space Planning w systemie Apollo. W pełni świadomi użytkownicy potrafiący określić oczekiwania stanowili z jednej strony świadomych konsultantów podczas analizy biznesowej, z drugiej wyzwanie dla zespołu który wdrażał rozwiązanie.

Po udanym wdrożeniu podpisano umowę wsparcia z klientem, obejmującą dwie zasadnicze części: wsparcie i rozwój. Umowa ta miała na celu zapewnienie płynnego przejścia na nowy system oraz sprostanie przyszłym potrzebom związanym z rozwijaniem możliwości planowania przestrzeni w Topaz.

Podsumowanie

Współpraca między Topaz a Exorigo-Upos to doskonały przykład udanej synergii pomiędzy innowacyjną siecią handlową a doświadczonym partnerem technologicznym. Wykorzystując ekspertyzę i nowoczesne rozwiązania Exorigo-Upos, Topaz nie tylko ulepszył swoje możliwości planowania przestrzeni, ale także stworzył fundament do dalszego wzrostu i utrzymania konkurencyjności w dynamicznym środowisku handlu detalicznego.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy ponad 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.