Zapisz się na biuletyn RetailTech News!

Wyzwania na drodze do hiperpersonalizacji

Czytaj dalej
Wyzwania na drodze do hiperpersonalizacji

Nieskomplikowana, spersonalizowana kampania może przybrać formę e-maila zaadresowanego do konsumenta, rozpoczynającego się jego imieniem. Może również korzystać z historii zakupowej, aby stworzyć podpowiedzi produktów, które potencjalnie mają szansę zainteresować kupującego. Hiperpersonalizacja jest już śmielszym krokiem do przodu.

Bazuje na bardziej szczegółowych zbiorach danych lub połączeniu tych zbiorów. Opiera się na informacjach, które dotyczą np. pogody albo indywidualnych wzorców wydatków. Ma na celu zarekomendowanie konsumentom produktów lub usług, co ułatwi im np. nawigację w gąszczu oferty sklepu internetowego. Wzbogaca doświadczenie użytkownika, większa jego satysfakcję, buduje zaangażowanie i lojalność w stosunku do marki. Efektem mogą być kolejne wizyty, zwiększenie sprzedaży, albo przedłużenie subskrypcji.

Wykorzystanie danych

Dane nabierają większego znaczenia, ale stanowią też większe wyzwanie. Marketerzy potrzebują dostępu do narzędzi i technicznego know-how, aby korzystać z różnych typów danych, a w konsekwencji wdrażać skuteczne, mocno spersonalizowane kampanie. Do najbardziej problematycznych kwestii należy podejmowanie decyzji opartych na danych. Kolejnym wyzwaniem jest szersze zastosowanie sztucznej inteligencji. Obie kwestie wiążą się z wykorzystaniem danych w ramach realizacji kampanii.

Zróżnicowane treści

Czynnikiem hamującym głęboką personalizację jest tworzenie zróżnicowanych wersji treści, ustalenie ich odpowiedniej kombinacji i czasu dostarczenia do tysięcy lub milionów konsumentów. Rosnąca liczba systemów opartych na AI jest w stanie przejąć określone reguły i wytyczne, a następnie stworzyć i dostarczyć zindywidualizowane treści do każdego z odbiorców. Ten rodzaj hiperpersonalizacji coraz częściej bazuje na przewidywaniu zachowania indywidualnego odbiorcy, a nie na dopasowaniu się do statystycznie określonego segmentu. Systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję ułatwiają personalizację, ucząc się na podstawie każdej interakcji. Dostarczają odpowiednich treści, biorąc pod uwagę wcześniejsze interakcje konsumenta z marką.

Jak to wygląda w praktyce?

Mechanizm hiperpersonalizacji przybiera różne formy. Marketer może na przykład odebrać powiadomienie SMS, pochodzące z narzędzia do automatyzacji marketingu. Powiadomienie poinformuje go o znaczącej liczbie konsumentów, którzy według przewidywań nie odnowią swojego członkostwa w ciągu najbliższych 90 dni. Marketer stworzy wtedy wielokanałowe treści i kampanie, które zostaną spersonalizowane przez narzędzia napędzane AI. Posłużą do tego konkretne oferty i treści – zoptymalizowane w czasie rzeczywistym w każdym kanale, poprzez który angażuje się konsument.

Narzędzia marketingowe bazujące na AI i ML zmieniają sposób, w jaki marketerzy podejmują decyzje i rozwijają kampanie. To wciąż ludzie są odpowiedzialni za strategię i kreację, systemy są natomiast w stanie analizować i dostarczać spersonalizowane treści na ogromną skalę.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.

Zapewniamy wygodniejsze i bezpieczniejsze ZAKUPY
KLIENTOM naszych KLIENTÓW.