Wielokanałowość – jak na stałe zdobyć zainteresowanie klienta?

Czytaj dalej
Wielokanałowość – jak na stałe zdobyć zainteresowanie klienta?

Nowe media towarzyszą nam na każdym kroku. Nie możemy wyobrazić sobie życia bez środków masowego przekazu oraz nowych technologii, które są bardzo pomocne zwłaszcza, gdy zależy nam na czasie. Potrzebne informacje szybko będą nam dostarczone, albo sami wyszukamy je błyskawicznie. My też dajemy wiele mass mediom. Dane na nasz temat są przecież cennym źródłem wiedzy. Wiek, wykształcenie, pasje życiowe, czy nawet pochodzenie, kształtują nasz profil konsumenta. Wszystko to, co udostępniamy np. w mediach społecznościowych, ma istotną wartość dla reklamodawców, którzy dostosowują komunikaty do naszych potencjalnych potrzeb. Jednak znajomość upodobań, nie jest gwarantem zainteresowania kupującego produktem. Jak zdobyć i zatrzymać przy sobie klienta? Tutaj z pomocą również przyjdą nam nowoczesne technologie.

Klienci w dobie mass mediów a wielokanałowość

Jak widać, jeśli mowa o środkach masowego przekazu, to nie da się pominąć internetu. Pozwala on nie tylko łatwo wyszukać niezbędne dane i korzystać z mediów społecznościowych. To także cenne źródło informacji na temat jego użytkowników, a co za tym idzie, także ich zainteresowań.  Kliknięcia zdradzają wiele na temat internautów, w związku z czym ich aktywność zostaje odnotowana. Pozwala to na profilowanie potencjalnych klientów, co ma bardzo istotne znaczenie dla firm działających w sektorze RETAIL.

Mnogość rozwiązań, skłania sprzedawców do poszukiwań nowych sposobów dotarcia do konsumenta. Obecnie, nawet najlepiej prosperujące sklepy stacjonarne to za mało. Dopiero połączenie oferty z dobrze zaplanowaną kampanią marketingową online, czyli wdrożenie wielokanałowości przykuje uwagę większej grupy odbiorców. Dynamiczne zmiany wymagają szybkich reakcji. Dlatego cały czas przybywa sklepów, które sprawnie operują w wirtualnej przestrzeni. Robią to za pośrednictwem strony internetowej, a coraz częściej, również aplikacji mobilnej.

Wielokanałowość, czyli omnichannel rozwiązaniem przyszłości

Istnieje wyjście z tej sytuacji, które daje sprzedawcom szansę na zaistnienie w szerszym obiegu. Mowa tu o strategii omnichannel. Pojęcie to staje się coraz popularniejsze, bardzo często dotyczy nas, chociaż nie jesteśmy tego świadomi. Wielokanałowość, bo tak należy to tłumaczyć, obejmuje pełen wachlarz rozwiązań, które zacierają granicę między zakupami online i offline.  Pomaga to zorganizować działalność sklepu na wielu płaszczyznach.

Branża e-commerce dostrzega wyraźnie widoczny trend. Klienci coraz chętniej kupują za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dlatego, ekspozycja towaru odbywa się w strefie wirtualnej. Nawet, jeśli kupujemy produkty w sklepie stacjonarnym, bardzo często wcześniej oglądamy je i sprawdzamy ich ceny w internecie. Cały proces odbywa się z użyciem przynajmniej dwóch kanałów sprzedaży (to klasyczny przykład wielokanałowości w ecommerce), na co powinien być przygotowany każdy usługodawca. Wymagana jest zatem ich integracja, która pozwoli na sprawne funkcjonowanie zarówno sklepu, jak i aplikacji mobilnej oraz strony internetowej.

Zadowolenie klienta wyznacznikiem sukcesu wielokanałowości w ecommerce

Eksponowanie atrakcyjnej oferty to nie wszystko. Jeśli klient zainteresuje się naszym produktem, ale napotka na jakąś trudność techniczną, najpewniej straci cierpliwość i zrezygnuje z zakupu. Prawdopodobnie znajdzie potrzebny mu towar u konkurencyjnego sprzedawcy, do którego oferty będzie miał nieograniczony dostęp.

Kluczem do sukcesu jest prowadzenie działalności, która umożliwia konsumentowi dostęp do usług różnymi drogami – czyli wielokanałowość. Zakup z wykorzystaniem dowolnego źródła jest kluczowy, szczególnie w dobie szybkiej wymiany informacji. Rozwiązań na rynku jest wiele, a dla nas najważniejsze jest to, aby to nasza propozycja była tą najatrakcyjniejszą. Żeby tak się stało, konieczne jest dopasowanie usług do zmieniających się potrzeb klientów.

Nowe technologie na wyciągnięcie ręki

Co sprzyja wdrożeniu rozwiązań z zakresu omnichannel? Sprzedawca powinien zadbać o synchronizację systemu i zintegrowanie z partnerami logistycznymi. Podniesieniu wydajności realizowanych strategii sprzyja zatrudnienie firmy specjalizującej się w doradztwie. Profesjonaliści mają świadomość funkcjonowania rynków globalnych. Dlatego potrafią zaprojektować precyzyjne systemy planowania IT, co sprzyja rozwojowi biznesu. Warto zainwestować w przyszłość sklepu i wprowadzić wielokanałowość do marketingu własnej firmy, która niewątpliwie pozwoli na skuteczne pozyskiwanie kolejnych klientów.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.