SCO to skuteczne remedium na frustracje klientów
Potrzeba automatyzacji w branży retail wzrastała systematycznie od kilku lat. Miniony rok, ze względu na pandemię, to znaczne przyspieszenie tego trendu. Wiele barier technologicznych zaczęło zanikać, sytuacja zmusiła firmy do coraz śmielszego stawiania na rozwiązania, które modyfikują proces zakupowy. Klienci oczekują od sklepów stacjonarnych, znanego z e-commerce, płynnego doświadczenia bez kontaktu z kasjerem. Niedawne badanie UCE Research i SYNO Poland pokazało, że 2/3 Polaków chce umieszczenia większej ilości kas samoobsługowych w sklepach.
Rozwiązanie problemów
Kasy samoobsługowe (SCO, ang. self-checkout) to rozwiązanie dla kilku problemów, które klienci napotykają w sklepach stacjonarnych. Konsumentom w zakupach najbardziej przeszkadzają kolejki do kas, jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Mastercard we współpracy z Maison&Partners. Uważa tak 47% badanych. Klienci są jednocześnie świadomi tego, że ten problem rozwiąże wprowadzenie kas samoobsługowych – aż 51% badanych wskazało SCO jako skuteczny sposób na skrócenie kolejek. Zastosowanie kas samoobsługowych pozwala również na wyeliminowanie dwóch innych problemów, które w badaniu wskazali konsumenci – kontakt z nieuprzejmym sprzedawcą (26% wskazań) oraz brak drobnych do wydania reszty (12% wskazań).
Korzyści jakie daje SCO
Zainstalowanie kas samoobsługowych w sklepach, poza redukcją kolejek (według analiz SCO potrafią skrócić ten czas nawet o 45%) ma dla sieci handlowych kilka innych korzyści.
Wzrost przychodów. Wpływa na niego zredukowanie liczby osób, które w przypadku konieczności stania w kolejce zrezygnowałyby z zakupu. Zwłaszcza w czasie zwiększonego ruchu, kiedy wymagane jest sprawne zarządzanie rozładowaniem kolejek, SCO są nieocenioną pomocą. Na wzrost przychodów ma również wpływ ograniczenie strat związanych z rozliczeniami pieniędzy przez zmiany kasjerskie, a także zwiększenie miejsca przeznaczonego na funkcje sprzedażowe (po zastąpieniu tradycyjnych stanowisk kasowych przez SCO).
Zadowolenie klientów. Rozładowanie kolejek do kas wpływa na customer experience konsumentów, a co za tym idzie na wizerunek sklepu. Szczególnie u osób, które przychodzą do sklepu tylko po kilka produktów i chciałyby szybko i sprawnie przejść przez proces zakupowy. A takich jest coraz więcej – wielu Polaków robi zakupy nawet 50 razy w miesiącu. Ma to także przełożenie na większą sprzedaż.
Zwiększenie produktywności pracowników. Kasy samoobsługowe pozwalają na optymalizację czasu i kosztów pracy. Pracownicy, zamiast obsługiwać klientów przy kasach, mogą zostać oddelegowani do innych zadań. Na 4 stanowiska SCO wystarczy przydzielenie jednej osoby do ich nadzoru.
Oszczędność przestrzeni. W miejscu tradycyjnego stanowiska kasowego można zmieścić nawet trzy SCO. Pozwala to efektywniej wykorzystać przestrzeń, co jest szczególnie ważne w sklepach o mniejszych powierzchniach.
Zwiększenie zakupów impulsowych. W przestrzeni, która zostanie zwolniona po likwidacji tradycyjnych stanowisk kasowych mogą zostać umieszczone półki z produktami, co pozwoli na zwiększenie przychodu z zakupów dokonywanych pod wpływem impulsu.
Automatyka SCO – jak działa? Autorski projekt
Naszą kasę samoobsługową wyróżnia zintegrowana i w pełni wbudowana drukarka fiskalna, model Taurus Online. Wpływa to korzystnie na design urządzenia, jest również bardzo istotne z praktycznego punktu widzenia – zmniejsza podatność SCO na uszkodzenia. Zastosowanie Taurusa Online sprawia, że nasze kasy samoobsługowe jako jedyne na rynku umożliwiają rejestrację sprzedaży bez konieczności wydruku paragonu (homologacja GUM). Paragon zapisywany jest na kopii electronic journal (EJ) i przechowywany w pamięci SD sprzętu.
Wykorzystanie drukarki Taurus Online pozwala także na zastosowanie rolek papieru o średnicy do 200 mm. Taka grubość sprawia, że personel sklepu rzadziej musi je wymieniać. Razem z zastosowaniem sprawdzonych, niezawodnych komponentów, czyni to całość obsługi SCO Exorigo-Upos niemal bezproblemową. Odporne na zużycie materiały wykończeniowe sprawiają, że kasa długo zachowuje odpowiedni wygląd. Pozbawiona jest również wszelkich zbędnych elementów.
Zaprojektowane przez nas SCO jest zbudowane z modułów. Ze względu na to, że to my dostarczamy całość rozwiązania, możemy w prosty sposób dopasować urządzenie do potrzeb konkretnego klienta, np. jeśli chodzi o ułożenie półek czy kolorystykę. Pozwala to na zastosowanie naszego rozwiązania w każdym formacie sklepu i w dowolnej branży.
Naszym celem jest zapewnienie klientom jak najszybszego procesu zakupowego. Dlatego też wyposażyliśmy SCO w intuicyjny interfejs, którypomaga sprawnie przejść przez cały proces zakupowy – od momentu skanowania produktów, aż do zapłaty za nie.
Szczególnie warty uwagi jest również fakt, że nasze kasy samoobsługowe są rozwiązaniem eco-friendly. Monitorują swój stan, w tym temperaturę i poziom użycia energii, aby w odpowiednim momencie przejść w stan uśpienia.
Za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzenia odpowiada doświadczony zespół naszego ogólnopolskiego serwisu on-site. Jest on gwarantem najwyższej jakości i szybkości obsługi.
Wszystkich zainteresowanych naszym rozwiązaniem SCO zapraszamy do kontaktu.