Chcesz poznać trendy w wydatkach retailu na IT?  Pobierz raport RetailTech 2024!

Reklama natywna – nowoczesny przekaz adekwatny do potrzeb klienta

Czytaj dalej
Reklama natywna – nowoczesny przekaz adekwatny do potrzeb klienta

Przekazy reklamowe towarzyszą nam niemal na każdym kroku. Dlatego mamy prawo być zmęczeni krzykliwymi hasłami i nie zawsze adekwatną oprawą graficzną. Przygotowanie atrakcyjnej i przyjaznej w odbiorze oferty jest sporym wyzwaniem. Specjaliści od kampanii reklamowych znaleźli sposób na to, żeby przemówić do konsumentów w sposób przyjazny. Potrzeba jest matką wynalazków, dlatego obserwujemy tendencję do odchodzenia od ewidentnie sponsorowanych tekstów. Alternatywą dla tego rozwiązania jest coraz popularniejsza reklama natywna.

Reklama natywna – czym się charakteryzuje?

Sprytne przekazywanie treści

Założeniem reklamy natywnej jest dostarczenie klientowi rozbudowanych, ale zrozumiałych przekazów promocyjnych. Dostępne online teksty są napisane w przystępnym stylu, adekwatnym do produktu, którego dotyczą. W swojej formie bardzo przypominają standardowy content, jaki można znaleźć na branżowych blogach. Różnica polega na tym, że natywna reklama ma na celu promowanie produktu i jest publikowana zewnętrznie.

Content marketing służy kreowaniu ekspertów i ma charakter opiniotwórczy. Informuje potencjalnego klienta o tym, że dana firma istnieje i warto skorzystać z jej usług. Posługując się tą strategią, należy liczyć się z faktem, że jest to proces wymagający czasu. Treści muszą cechować się wysoką jakością i wymagają systematycznego publikowania. Dlatego na efekty zazwyczaj trzeba poczekać, jednak w wielu przypadkach jest to opłacalne.

Reklama natywna nie musi być częścią większej kampanii. Może być jednorazowo przygotowanym i opublikowanym przekazem, który służy poleceniu danego towaru w konkretnym momencie. Dlatego, takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku promocji sezonowych. Ważne jest umiejętne przygotowanie treści, przez co native advertising wymaga takiego samego zaangażowania, jak content marketing. Niezależnie od strategii, jeśli przekaz ma na celu zachęcenie odbiorców, wszystko musi być szczegółowo dopracowane. Źle przygotowany, może zaszkodzić marce, albo firmie.   

Odejście od lokowania produktów

Najistotniejszym aspektem takiego tekstu jest napisanie i opracowanie go tak, żeby brzmiał naturalnie. Internauci są przyzwyczajeni do artykułów, które ewidentnie służą sprzedaniu danego produktu za wszelką cenę. Zazwyczaj są one niespójne i nie wnoszą żadnych treści poza tymi, które dotyczą konkretnego towaru. Przeważnie są to wyłącznie zapewnienia o jego wyjątkowości i niepowtarzalności. Pozostałe informacje, które mogą się tam pojawiać, zawierają stwierdzenia szablonowe, które statystyczny odbiorca czytał już niejednokrotnie. Dlatego, nie darzy takiego przekazu zaufaniem, przez co nie będzie chciał skorzystać z reklamowanych usług.

Konsument jest bardzo wyczulony na wiarygodność oferty, ponieważ na co dzień ma do czynienia z lokowaniem produktów niemal na każdym kroku. Ma prawo czuć niezadowolenie w związku z tym, że ktoś chce na siłę sprzedać mu produkt, którego wcale nie potrzebuje. Reklama natywna jest rozwiązaniem, pomagającym uniknąć „ślepoty banerowej”, która zniechęca potencjalnych klientów. Przekaz nadal ma charakter perswazyjny, ale jego jakość i wartość mogą zmienić myślenie odbiorców i tym samym zachęcić ich do dokonania zakupu.

Rozsądne planowanie

Planując skorzystanie z reklamy natywnej, należy pomyśleć o kwestiach finansowych. Content marketing nie musi wiązać się z kosztami, zwłaszcza gdy jest stosowany wewnętrznie. Inną zaletą jest to, że treści są publikowane w sieci bez limitów czasowych.

Inaczej jest w przypadku native advertising, kiedy to materiały są publikowane zewnętrznie. Wymaga to określonych opłat, których wysokość jest zależna od indywidualnych ustaleń. Co więcej, reklama będzie widoczna tylko przez jakiś czas, potem zostanie usunięta. Dlatego, wprowadzenie takiej metody promowania produktów, musi być dokładnie przemyślane.

Branża retail bardzo szanuje swojego klienta. Ze względu na konkurencyjność na rynku, dba o to, żeby do konsumentów trafił określony przekaz. Dlatego, wielu usługodawców jest w stanie zainwestować w promocję produktów online. Żeby osiągnęła ona sukces, konieczne jest przygotowywanie kampanii przez specjalistów z danej dziedziny. Głównym celem nie jest tylko dotarcie do odbiorcy. Sukces osiągnięty zostaje wtedy, gdy adresat przekazu skorzysta z proponowanej mu oferty.

Reklama natywna zyskuje zainteresowanie z wielu powodów. Wielu widzi w niej możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców i budowania atrakcyjnej marki. Pozytywny odbiór nawet w przypadku sezonowej oferty sprawi, że konsument zapamięta firmę i być może w przyszłości chętnie zakupi inne produkty, które posiada ona wśród swoich usług.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.