Kluczowe Wnioski z raportu RetailTech 2024
W co inwestuje dziś sektor retail? Jakie trendy i zmiany legislacyjne są najważniejsze oraz jak Twoje wydatki na IT wypadają na tle innych firm? Sprawdź najnowsze dane.
Wczoraj, podczas RETAIL CHALLENGE POLAND 2024, zaprezentowaliśmy kluczowe wnioski z najnowszej edycji naszego raportu RetailTech.
Raport odpowiada na pytania dotyczące aktualnych inwestycji w sektorze retail oraz tych, które mogą zostać przesunięte. Przedstawia również najważniejsze trendy i kluczowe zmiany legislacyjne dla przedstawicieli handlu.
Dzięki raportowi można porównać wydatki na IT z deklaracjami innych retailerów. Interesujące wnioski przynosi także porównanie wyników rok do roku: jakie tematy były najważniejsze w poprzednich latach, a jakie zyskują na znaczeniu obecnie?
Metodologia
Badanie, przeprowadzone w sierpniu 2024 roku przez Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research, objęło 100 średnich i dużych firm, których roczny obrót przekracza 100 mln złotych. Spośród badanych firm, 61 zatrudniało od 50 do 249 osób, a pozostałe 39 miało ponad 250 pracowników.
Dotyczyło ono wyłącznie firm działających w sektorze retail, które dostarczają swoje produkty na rynek poprzez sklepy ogólnego przeznaczenia, własne, patronackie, e-commerce, e-platformy lub aplikacje. Ankietowani reprezentowali branże takie jak handel detaliczny, żywność, farmaceutyki i kosmetyki, meble i sprzęt RTV/AGD, odzież i obuwie oraz paliwa.
Respondentami były osoby odpowiedzialne za obszar technologii w swoich firmach. Każdy ankietowany reprezentował jedno przedsiębiorstwo. Badanie przeprowadzono metodą ilościową, wykorzystując technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).
Więcej o raporcie RetailTech