IBM WebSphere czyli od pojedynczego sklepu po rozwinięte sieci handlowe
IBM WebSphere to oprogramowanie middleware umożliwiające komunikację pomiędzy różnymi systemami, które tworzą witrynę online. Jest platformą dostosowaną do potrzeb firm i witryn handlu elektronicznego różnego formatu i wszystkich modeli działalności gospodarczej – zarówno B2C, B2B, jak i kombinacji obu systemów.
Czym jest IBM WebSphere?
IBM WebSphere pozwala na obsługę procesów biznesowych i zastosowanie odpowiednich rozwiązań handlowych. Dzięki niej szybko tworzymy i wprowadzamy szereg aktywności z dziedziny e-commerce: od pojedynczego sklepu internetowego, przez rozwiązania dla wielowarstwowych sieci handlowych, aż po wielokanałowy, zintegrowany system komunikacji obejmujący infokioski, internet, sklepy tradycyjne i centra obsługi telefonicznej. IBM WebSphere pozwala sprzedawcom na komunikowanie się z klientami z wykorzystaniem wielu kanałów i obsługę nawet bardzo rozbudowanych sieci sklepów. Dzięki zastosowaniu nowych technologii integruje systemy komunikacji między konkretnymi elementami, które tworzą spójną strukturę handlową (np. wielopoziomowe kanały sprzedaży na linii Producent – Hurtownik – Dealer – Konsument).
Rozwiązanie wpisuje się w strategię omnichannel. Umożliwia stworzenie w pełni funkcjonalnych aplikacji mobilnych, które wspierają pracę sklepów. Konsumenci mogą zapoznać się z ofertą w dowolnym miejscu i czasie, widząc zmiany wprowadzane przez sprzedawcę. IBM WebSphere umożliwia udostępnienie w internecie pełnego katalogu produktów. Z platformy można korzystać zarówno na urządzeniach mobilnych (telefon, tablet), oraz na komputerach przenośnych i stacjonarnych. Integruje się z systemami wewnętrznymi (np. WebCMS, ERP) i zewnętrznymi (np. poprzez EDI).
Firmy szczególnie doceniają szybkość i efektywność działania platformy, a dzięki możliwości integrowania systemów unikają rozproszenia danych. Właściciele sklepów online mogą zarządzać nim poprzez jeden, scentralizowany panel administracyjny, zachowując zgodność i ciągłość procesów wewnątrz systemów.
Przeczytaj również: Jaką platformę e-commerce wybrać?