Doświadczenie marki, jako czynnik podtrzymujący relacje z konsumentem

Czytaj dalej

Wielu współczesnych sprzedawców wie, że podstawą tworzenia skutecznej kampanii jest tzw. podróż konsumencka. Dlatego coraz więcej firm buduje stabilną ofertę w oparciu o świadomość potrzeb klienta. Nie każdy jednak wie, że kluczem do utrzymania sukcesu jest wzbogacanie Customer Journey o tzw. doświadczenie marki. Świadomość wartości produktu sprawi, że osoby robiące zakupy chętnie zostaną przy tej ofercie i konsekwentnie będą korzystać z usług danego sklepu. Dobrze zaplanowana promocja marki to ukierunkowane rozwiązanie, które może zapewnić wzrost zysków. Jeśli jest prowadzona umiejętnie, zainteresowanie usługami nie zmaleje nawet, jeśli sprzedawca będzie zmieniał właściwości oferty. Kluczem do sukcesu jest precyzyjne ukierunkowanie marki.

Działanie konkretem

Bardzo często popełnianym przez sprzedawców błędem, jest nadmierne rozbudowywanie oferty. Chęć zareklamowania wszystkich zalet produktu jest zrozumiała, jednak czasem lepiej dawkować klientowi informacje. Mniej obszerna oferta jest łatwiejsza do zdefiniowania. Poza tym, jest większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zapozna się z mniej rozbudowaną, ale ciekawą ofertą.

Jeśli marka jest dobrze ukierunkowana, przygotowanie atrakcyjnego rozwiązania nie powinno być problematyczne. Interesujący projekt można zbudować nawet w oparciu o trzy najważniejsze cechy produktu. Mając taki konkret, można wdrożyć interesującą kampanię. Reszta oferty powstaje w oparciu o skojarzenia, jakie wiążą się ze zdefiniowanym produktem.

Wywoływanie odczuć

Doświadczenie marki powinno opierać się na wiedzy, którą sprzedawca posiada dzięki wprowadzaniu podróży konsumenckiej w swojej strategii marketingowej. Customer Journey powinno stanowić pierwszy krok w promowaniu marki, wstęp do dalszych działań. Punktem wyjścia zawsze są potrzeby kupującego, które definiują rozwój danej kampanii.

Co zrobić, żeby produkt został zapamiętany przez klienta? Gwarancją sukcesu jest odwołanie się do konkretnych odczuć. Warto sprawdzić, co wywołuje pozytywne skojarzenia i jak można to zastosować w danej ofercie. Dlatego oprawa graficzna ma bardzo ważne znaczenie m.in. przy powstawaniu reklam.

Podobnie jak w przypadku podróży konsumenckiej, kształtowanie marki opiera się na nieustannym przygotowywaniu researchu. Dotyczy to aktualnych potrzeb klienta, jednak konieczna jest też znajomość wcześniejszych doświadczeń. Pozwala to na dokonanie prognoz odnośnie preferencji klientów oraz potencjalnych zmian, jakie mogą zachodzić w tym obszarze.

Wielokanałowa komunikacja

Sukces w zakresie tworzenia marki jest możliwy wtedy, gdy sprzedawcy uda się zaangażować klienta. Wbrew opiniom sceptyków, jest to możliwie, ponieważ konsument ma swoje potrzeby i szuka właściwych rozwiązań, żeby im podołać. Zadaniem usługodawcy jest zapewnienie klientowi różnych metod dotarcia do oferty. Dlatego wielokanałowość cieszy się dużym uznaniem.

Wdrażanie omnichannel ma swoje uzasadnienie w tym, że sprzedawcy najczęściej maja do czynienia z mieszaną grupą adresatów. Niezależnie, od tego, jaki jest profil klienta, najczęściej składa się on z dwóch rodzajów odbiorców. Wśród nich będą entuzjaści nowych rozwiązań technologicznych. Chętnie korzystają z możliwości kupowania online, to im dedykowane są aplikacje mobilne, które usprawniają proces sprzedaż-zakup. Jednocześnie, promowana marka dociera również do osób, które preferują standardowe metody robienia zakupów. Właśnie dla nich powinny być otwarte sklepy stacjonarne, które są w stanie sprostać ich potrzebom w takim samym stopniu, co mobilne.

Marki powinny być elastyczne i docierać do zróżnicowanych grup adresatów, którym zależy na promowanych produktach. Stąd właśnie potrzeba wprowadzania wielu kanałów komunikacyjnych, które będą funkcjonować równie sprawnie. Sprzedawca musi być przygotowany na konieczność zainwestowania w tworzenie doświadczenia marki. Jeśli zrobi to w sposób przemyślany, na pewno osiągnie zyski.

Potrzebujesz sprawdzonego dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów. Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.