Dostawa – integralny element doświadczenia marki

Czytaj dalej
Dostawa – integralny element doświadczenia marki

W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, każdy etap podróży klienta musi być dopracowany. Tymczasem końcowy element łańcucha dostaw stanowi często wyzwanie dla sklepów. Precyzja w budowaniu doświadczenia marki nie obejmuje czasami ostatniego etapu, powierzanego kurierom i dostawcom. To właśnie moment, w którym można łatwo utracić kontrolę nad procesem. W szczytowych okresach popytu retailerzy i dostawcy logistyki pracują nad kontrolą jakości: poprawą precyzji lokalizacji, czasem dostawy, technologią monitorowania przesyłki i obsługą klienta. W ten sposób udaje się uniknąć pogorszenia doświadczenia z marką.

Już na następny dzień

Komfort i szybkość zakupów online doprowadziły do drastycznej zmiany oczekiwań. Dostawa powinna być prostym procesem, następującym błyskawicznie. Według raportu KPMG ,,Annual Retail Survey 2020”, który bierze pod lupę brytyjskich konsumentów, już 43% z nich wybiera opcję dostawy na następny dzień. Zwłaszcza mieszkańcy miast chcą otrzymywać zamówione produkty szybciej, niż kiedykolwiek. Długi proces przesyłki to główny powód rezygnacji z marki (17%). Raport podaje 4,5 dni jako średni czas oczekiwania na towar, na który kupujący chcą się godzić. Wygoda przede wszystkim – dwie trzecie badanych (68%) wybiera dostawę do domu. Generacja millenialsów najczęściej decyduje się z kolei na dostawę do pracy (14%).

Click & Collect

2020 rok to czas konsumentów bardziej świadomych ekologicznie. Chętniej decydują się oni na usługę Click & Collect, nie tylko ze względu na wygodę, a również dbałość o środowisko Wdrażanie rozwiązania Click & Collect prowadzi do coraz powszechniejszej likwidacji sklepów stacjonarnych.. Z tego powodu popularność zdobywają alternatywne opcje dostawy i odbioru zamówienia. To urządzenia samoobsługowe (np. paczkomaty) i salony trzecie (np. urzędy pocztowe, stacje benzynowe, kioski z prasą).

Monitorowanie przesyłki

Jakiś czas temu margines błędu w ostatnim etapie dostawy był dość wysoki. Sytuacja poprawiła się częściowo dzięki wprowadzeniu opcji śledzenia przesyłki. Zgodnie ze wspomnianym raportem, aż 46% konsumentów wykorzystuje tę technologię, by określić lokalizację zamawianych towarów. Nabywcy zdają się darzyć usługę dostawy większym zaufaniem. Coraz częściej decydują się na odbiór towaru z wyznaczonego ,,bezpiecznego miejsca’’ czy u sąsiadów (51%).

Dostawa w 2020 roku musi być spójna z całym doświadczeniem zakupowym, błyskawiczna, przyjazna środowisku i oczywiście bezpłatna.

Potrzebujesz sprawdzonych
dostawców usług IT?

Rocznie realizujemy około 1000 projektów.
Zaufaj naszej wiedzy i profesjonalizmowi.