Chat2mee – czyli ludzki interfejs

Czytaj dalej

Coraz większy procent budżetu przedsiębiorstw przeznacza się na technologie. Prowadzenie biznesu, sprzedaż produktów i spełnianie potrzeb klientów jest możliwe bez kontaktu międzyludzkiego. Cyfrowe doświadczenia nie są jednak wszystkim, czego konsument oczekuje.

Kontakt wzrokowy w DNA

Najprostszym, a jednocześnie najbardziej skutecznym sposobem na to, by odbiorca poczuł się doceniony i zrozumiany jest kontakt wzrokowy. Jak dowodzą brytyjskie badania, kontakt wzrokowy sprawia, że słowa rozmówcy są lepiej zapamiętywane, jeszcze na długo po konwersacji. Badacze odkrywają również niezrównaną moc kontaktu wzrokowego w połączeniu z ruchem. Spojrzenie prosto w oczy jednoczesne z nagłym ruchem dłoni czy obrotem głowy sprawia, że rozmówca łatwiej pozostaje w pamięci.

Gamifikacja i dopamina

Trudno utrzymać entuzjazm i zaangażowanie użytkowników produktu, jeżeli korzystanie z niego wiąże się z powtarzalnymi, niezbyt ekscytującymi czynnościami. Nie tolerujemy dłuższych okresów nudy, definiowanej przez psychologów jako brak stymulacji i niespełniona chęć wykonywania zajęcia, które dawałoby zadowolenie. W UI pomaga gamifikacja: odznaki za osiągnięcia, stopnie, rankingi, które uderzają w potrzebę bycia docenionym i dodają element rywalizacji. Gdy dzieje się coś przyjemnego, użytkownik dostaje zastrzyk dopaminy. Dopamina wyzwala się systematycznie, gdy przyjemne wydarzenie jest możliwe do przewidzenia i regularne. Już oczekiwanie na moment, który sprawi radość podczas doświadczenia z produktem, zapewnia użytkownikom zastrzyk dopaminy.

Animowane czyli żywe

Prawie każdy interfejs wykorzystuje jakąś formę animacji. Może ona pełnić różne role. Animacje pomagają w nakierowaniu uwagi użytkownika i komunikują akcję w lepszy sposób, niż statyczne efekty wizualne czy tekst. Dzięki nim użytkownikowi jest łatwiej utrzymać skupienie i zrozumieć, jak korzystać z produktu czy usługi. W świecie fizycznym obiekty animowane interpretujemy jako te pełne życia. Animacja to element nie do końca przewidywalny, co czyni ją tym bardziej intrygującą. W miejscach mniej powszechnych niż przejścia sprawia, że korzystanie z produktu daje frajdę. 

Chat2mee

90% komunikacji zachodzi poprzez elementów wizualne. Z większą łatwością na nie reagujemy i je procesujemy. Ludzki mózg przetwarza obrazy 60 tys. razy szybciej niż tekst. Hologram to przyszłość interfejsów, a nie futurystyczna wizja. 2mee jest przykładem holograficznego narzędzia do komunikacji D2C w duchu human-to-human. To pierwsza i jedyna na świecie platforma komunikacyjna z hologramem postaci człowieka i sposób na zachowanie ludzkiego wymiaru w erze cyfrowej. Technologia została opracowana przez brytyjską firmę R&D – 2mee – w parku naukowym Uniwersytetu w York, we współpracy z wydziałami psychologii i IT. Działa dzięki aplikacji mobilnej i skalowalnej platformie chmurowej SaaS. Umożliwia wybór odbiorców, rodzaju urządzenia i czasu, w którym wiadomość z hologramem jest dostarczana milionom użytkowników. W porównaniu z tradycyjnymi, tekstowymi wiadomościami push, gwarantuje zaangażowanie na poziomie emocjonalnym i do 2000% wyższy CTR.

Więcej o Exorigo 360 Chat2Mee tutaj.

Potrzebujesz sprawdzonego dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów. Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.