5 sposobów, w jaki POS może wpłynąć na doświadczenie klienta

Czytaj dalej

Nie da się ukryć, że nowe technologie mają kolosalny wpływ na sposób płatności za towary i usługi. Prowadzi to z kolei do zmian w doświadczeniu klientów, które jest priorytetem współczesnych przedsiębiorstw. Jak poprawić jakość tego doświadczenia? Jednym z najlepszych sposobów może okazać się wdrożenie nowych rozwiązań POS.

  1. Elastyczność

Współczesna technologia POS uznaje coraz szerszy zakres możliwości płatności. Według jednego z raportów 34 procent osób poniżej 50 roku życia w ciągu typowego tygodnia nie korzysta z pieniędzy w gotówce. Jeden na dziesięciu milenialsów to użytkownik cyfrowego portfela (aplikacje Venmo, Apple Pay) – korzysta z niego przy każdym zakupie. Przedsiębiorstwo, które nie uwzględnia alternatywnych metod płatności, w prosty sposób traci dużą część grupy docelowej. Wdrożenie przy kasie urządzenia, które umożliwia zeskanowanie smartfona przy dokonywaniu płatności to wyjście naprzeciw wszystkim konsumentom.

  1. Analiza danych

Oprogramowanie POS może często rejestrować dane o konsumentach i ich nawykach zakupowych. Dobre rozeznanie w tych kwestiach oznacza lepsze przygotowanie do zarządzania zapasami i dostosowanie komunikatów marketingowych, aby lepiej odpowiadały oczekiwaniom odbiorców. Dane z POS-ów mogą pomóc w optymalizacji poziomu zapasów. To przede wszystkim jedna korzyść: odpowiednie produkty w odpowiednim czasie.

  1. Przyspieszenie transakcji

Przyjemne chwile w restauracji mogą zamienić się w gehennę, jeśli klient jest zmuszony do oczekiwania na rachunek w nieskończoność. Problem rozwiązują aplikacje POS. Dzięki nim gość lokalu może sprawdzić rachunek w czasie rzeczywistym za pośrednictwem smartfona. Kiedy zbliża się czas opuszczenia lokalu, wystarczy nacisnąć przycisk w aplikacji, by zamknąć rachunek. Poprawie ulega doświadczenie klienta, a personel restauracji może obsłużyć większą liczbę klientów w krótszym czasie.

  1. Personalizacja doświadczenia zakupowego

E-commerce ułatwia markom dotarcie do indywidualnych konsumentów i ich upodobań. Personalizacja materiałów follow-up może znacząco wpłynąć na decyzję konsumentów o ponowne zakupy w danym sklepie. Dzisiejszy klient oczekuje personalizacji. Wykorzystanie danych zebranych przez oprogramowanie POS do stworzenia bardziej spersonalizowanych doświadczeń spowoduje, że poczują się bardziej docenieni. Wzrasta również prawdopodobieństwo, że dokonają dodatkowych zakupów.

  1. Pracownicy i utrzymanie klienta

Zdecydowana większość korzyści technologii POS dotyczy konsumentów. W handlu detalicznym i branży gastronomicznej to pracownicy są jednak często decydującym elementem doświadczenia. Przyjazny i kompetentny pracownik ma większe szanse na przeprowadzenie transakcji, z której klient będzie zadowolony. Według badań nawet 78 procent osób rezygnuje z transakcji z powodu niezadowalającej obsługi. Oprogramowanie POS minimalizuje sytuacje stresowe i nieefektywność procesu przy kasie, ułatwiając pracę personelowi. Pracownicy mogą poświęcić więcej energii na kwestie obsługi klienta i zadbać o doświadczenie wysokiej jakości.

Wysokiej jakości technologia POS to znacząca zmiana w sklepach: usprawnienie sprzedaży i lepsza personalizacja.

Potrzebujesz sprawdzonego dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów. Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.