Kupuj teraz, zapłać później

Szukaj

Opcja odroczonej płatności podbija cyfrowy rynek. Zwraca uwagę największych, polskich i zagranicznych, firm e-commerce.

Według globalnej ankiety przeprowadzonej przez platformę e-commerce BigCommerce, aż 48% cyfrowych konsumentów uznaje dostępność różnorodnych opcji finansowych jako czynnik wpływający na decyzje zakupowe. Uwagę zwraca również inny wniosek z badania. Jedna trzecia kupujących online, korzystających przy tym z różnych usług finansowych, uznaje, że pozwalają im one na zakup produktu z wyższej półki cenowej, niż planowali początkowo. 31% ankietowanych twierdzi, że nie dokonałoby zakupu, gdyby nie mieli możliwości płatności w ratach. To ważna wiadomość dla sklepów online – tym bardziej, że odejście od konieczności natychmiastowej transakcji będzie coraz powszechniejsze.

Zalando – najpierw przymierzalnia

Zalando, mając na celu poprawę customer experience, rozwija nowe formy płatności. Testuje możliwości Try Now Pay Later. Wprowadzenie tej opcji oznacza oddzielenie procesu płatności od flow zamówienia i odroczenie decyzji finansowej. Klient może zdecydować dopiero po odebraniu zamówienia, kiedy i w jaki sposób zapłaci. Wybiera formę płatności za przedmioty, które decyduje się zatrzymać, już po zapoznaniu się z zawartością przesyłki w swoim domu.

W sklepie stacjonarnym nie ma konieczności dokonania płatności przed odwiedzeniem przymierzalni. Dlaczego w przypadku sklepu online miałoby być inaczej?

– o zaletach rozwiązania mówi Rick Centeno, Dyrektor zarządzający Zalando Payments.

Allegro – zakupy dla dziecka

Opcję opóźnionej płatności wprowadził niedawno największy polski portal e-commerce – Allegro. Od 10 września z Allegro Zapłać Później można skorzystać w kategorii ,,Dziecko’’. W najbliższych miesiącach będzie dostępna również w kolejnych. Kupowanie z odroczoną płatnością przebiega w tym wypadku tak, jak zwykłe zakupy. Klient kupuje wybrany produkt, otrzymuje go i płaci w ciągu 30 dni, w wygodnym terminie.

 

Rezultatem tego rodzaju udogodnień jest zachęcenie kupujących do większych wydatków. Kupuj teraz, zapłać później angażuje szczególnie młodszą grupę konsumencką, która rzadziej dysponuje jednorazowo większymi kwotami na zakupy. Tę opcję płatności wprowadzają coraz częściej marki odzieżowe, których celem jest zwrócenie uwagi generacji Z i millenialsów.