Case study projektu zrealizowanego przez Exorigo-Upos
Wyzwanie
Eobuwie.pl S.A. to lider innowacyjnych rozwiązań technologicznych w branży e-commerce, prowadzący sprzedaż obuwia, torebek i akcesoriów. Obecnie spółka z sukcesem funkcjonuje na 16 rynkach europejskich. Dostarcza klientom jedną z najszerszych ofert: ponad 140 000 produktów od ponad 560 marek. Firma kreuje trendy w branży i realizuje ambitne projekty, m.in.: udostępniając milionom Polaków przełomową usługę esize.me, która na podstawie skanu 3D rekomenduje właściwie dopasowane buty czy też tworząc koncept sklepu stacjonarnego eobuwie.pl, w którym nie eksponuje się produktów, a do ich przeglądania i zamawiania wykorzystuje się tablety. Spółka uruchomiła również własną platformę sprzedażową - Modivo z odzieżą premium.
Aby utrzymać dynamikę rozwoju, poziom sprzedaży na poszczególnych rynkach oraz zachować najwyższe standardy obsługi klienta, eobuwie.pl poszukiwało scentralizowanego i efektywnego systemu zarządzania informacją produktową dla różnych kanałów e-commerce.
Co ważne, ze względu na trwającą ciągle ekspansję zagraniczną, firmie zależało na uwzględnieniu w rozwiązaniu obsługi wielojęzyczności.
W wyniku analizy dostępnych na rynku rozwiązań dokonano selekcji tych, które spełniają kluczowe wymagania. Wybór padł na sprawdzone rozwiązanie, czyli Akeneo PIM w wersji Enterprise Edition, a Exorigo-Upos powierzono rolę dostawcy w procesie realizacji wdrożenia.
Rozwiązanie
Przy tego typu projektach szczególnie ważne jest potwierdzenie, czy dane narzędzie spełnia wymagania klienta. Eobuwie.pl podjęło decyzję o wyborze Akeneo PIM dopiero po zrealizowaniu Proof of Concept.
Do wspólnego wykonania POC dla eobuwie.pl Akeneo zarekomendowało Exorigo-Upos – oficjalnego partnera technologicznego w Polsce, który specjalizuje się we wdrożeniach PIM. Prace na tym etapie projektu opierały się na ścisłej, partnerskiej współpracy eobuwie.pl, Akeneo i Exorigo-Upos. Wszystkim stronom zależało na weryfikacji biznesowej i technologicznej pierwotnej koncepcji rozwiązania.
Ważne było również, aby firma realizująca wdrożenie miała wiedzę i doświadczenie w obszarze e-commerce. W tym przypadku, Exorigo-Upos jako partner Adobe, był sprawdzonym dostawcą – zarówno we wdrożeniach sklepów na platformie Magento, jak również w integracjach PIM z platformami zakupowymi. Dodatkowo od ponad 20 lat firma dostarcza kompleksowe rozwiązania technologiczne dla sektora retail, w związku z tym dobrze zna jego potrzeby.
Projekt realizowany był na przestrzeni kilku miesięcy, rozpoczynając od Minimum Viable Product (MVP), poprzez dostosowanie rozwiązania zgodnie z potrzebami biznesowymi eobuwie.pl S.A., aż po uruchomienie docelowej wersji. Regularnie w trakcie prac odbywały się konsultacje z Akeneo jako dostawcą rozwiązania. Stanowiło to istotne wsparcie dla zespołów po stronie klienta i dostawcy.
Wdrożenie PIM prowadzone było z wykorzystaniem metodyki Agile – zarówno w obszarze developmentu, jak również w zakresie zarządzania projektem. W efekcie powstało rozwiązanie dokładnie przetestowane przez użytkowników i spełniające oczekiwania odbiorców końcowych.
Rezultat
Obecnie z PIM Akeneo w pełni korzystają wszystkie witryny Modivo. Eobuwie.pl, Exorigo-Upos i Akeneo współpracują na bieżąco w zakresie utrzymania i dalszego rozwoju rozwiązania.
Zapraszamy do rozmowy o Akeneo PIM:
Przemysław Łukaszewski
przemyslaw.lukaszewski@exorigo-upos.pl
Anna Schabikowska
anna.schabikowska@exorigo-upos.pl