Kodeks Postępowania dla Kontrahentów Exorigo-Upos S.A.

PREAMBUŁA

Exorigo – UPOS S.A. (dalej jako: „Exorigo-UPOS”) w swoim działaniu dąży do utrzymania najwyższych standardów etycznych i zawodowych oraz działa zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sukces naszej działalności w dużej mierze zależy od utrzymania zaufania naszych partnerów, w tym kontrahentów. Celem Exorigo-UPOS jest dostarczanie klientom rozwiązań technologicznych i usług wspierających ich cele biznesowe, w szczególności w zakresie transformacji cyfrowej i wdrożeń sprzedaży w modelu omnichannel.
Niniejszy Kodeks Postępowania dla Kontrahentów (dalej jako: „Kodeks”) ma na celu opisanie kluczowych zasad i norm postępowania, których przestrzegania oczekujemy od wszystkich podmiotów gospodarczych bezpośrednio lub pośrednio związanych gospodarczo lub zawodowo z Exorigo-UPOS. Przestrzeganie tych zasad ma zasadnicze znaczenie dla budowania i utrzymywania wzajemnego zaufania oraz wspólnego systemu wartości.
Niniejszy Kodeks opiera się na wartościach i zasadach, którymi kieruje się Exorigo UPOS w swojej działalności, w tym m.in. perspektywie klienta, efektywności, pracy zespołowej, odpowiedzialności, skuteczności i wiarygodności. W szczególności, Kodeks bazuje na fundamentalnych zasadach działania Exorigo-UPOS w obszarach praw człowieka, polityki personalnej, relacji biznesowych, ładu korporacyjnego i środowiska, określonych w wewnętrznym Kodeksie Postępowania Exorigo-UPOS. Postanowienia Kodeksu ustalają normy minimalne. Należy przestrzegać krajowych i innych wiążących przepisów i regulacji, które obowiązują w kraju prowadzenia działalności gospodarczej. Spośród wszystkich obowiązujących przepisów, decydujące znaczenie ma zawsze ten, który zapewnia dalej idącą ochronę.

ZAKRES ZASTOSOWANIA

Zasady Kodeksu mają zastosowanie do wszystkich osób fizycznych i podmiotów gospodarczych bezpośrednio lub pośrednio związanych gospodarczo lub zawodowo z Exorigo-UPOS. Poprzez „Kontrahentów” rozumie się podmioty współpracujące z Exorigo-UPOS, w tym wykonawców, podwykonawców, dostawców usług i materiałów, doradców i pośredników. Kontrahenci zobowiązują się do przekazania praktyk i zasad opisanych w niniejszym Kodeksie wszystkim podmiotom stanowiącym ogniwa ich łańcucha dostaw, w tym w szczególności podwykonawcom.

OGÓLNE ZASADY PRZESTRZEGANIA PRAWA

Kontrahent prowadzi działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa we wszystkich miejscach jego działania.

PRZECIWDZIAŁANIE KORUPCJI I ŁAPOWNICTWU

Exorigo-UPOS dba o prowadzenie interesów bez stosowania nacisków, praktyk korupcyjnych oraz wszelkiej bezprawnej, nieetycznej lub nielegalnej działalności. W tym zakresie Exorigo-UPOS przestrzega wszelkich stosowanych przepisów i rozporządzeń. Wszelkiego rodzaju korupcja i łapownictwo jest bezwzględnie zabroniona. Exorigo-UPOS i jego pracownicy nie oferują upominków żadnemu z klientów, współpracowników, urzędników państwowych w celu uzyskania lub podtrzymania korzyści biznesowych lub w celu wpłynięcia na ich decyzję.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • prowadzi swoją działalność w sposób uczciwy i nie toleruje żadnych form korupcji, łapownictwa, defraudacji, prania brudnych pieniędzy, pobierania nieuczciwych prowizji, oszustw, wyłudzeń, faworyzowania rodziny czy faworyzowania znajomych;
  • bez względu na okoliczności nigdy nie żąda łapówek i ich nie przyjmuje, nie wręcza łapówek, nie proponuje ich i nie akceptuje faktu ich przekazania, ani bezpośrednio, ani pośrednio. Oznacza to, że nie może w żadnym wypadku wręczać osobom pełniącym funkcję publiczną, pracownikom Exorigo-UPOS lub ich rodzinie, klientowi ani żadnej innej osobie bądź podmiotowi jakichkolwiek propozycji korzyści materialnych bądź niematerialnych, które kolidują z obowiązującymi przepisami prawa lub normami, o których mowa w Kodeksie, bądź w niewłaściwy sposób wpływać na nie;
  • nie narusza sankcji ekonomicznych nałożonych przez ustawodawstwo krajowe, jak i międzynarodowe, do którego stosowania jest zobowiązany;.
  • podejmuje wszelkie niezbędne działania celem prowadzenia działalności wyłącznie z podmiotami o dobrej reputacji, które prowadzą swą działalność z wykorzystaniem funduszy pochodzących z legalnych i udokumentowanych źródeł;
  • przestrzega przepisów prawa i regulacji z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, a także, dokłada należytej staranności w zarządzaniu łańcuchem dostaw;
  • zapobiega finansowemu wsparciu działań terrorystycznych oraz przestrzega obowiązujących przepisów sankcyjnych ONZ, Unii Europejskiej oraz rządu RP;
  • ujawnia beneficjentów rzeczywistych w przypadkach wymaganych przepisami prawa;
  • zapewnia, że żadna część wynagrodzenia otrzymanego na podstawie umowy z Exorigo-UPOS nie zostanie wykorzystana do finansowania niezgodnych z prawem lub nieetycznych praktyk biznesowych, a w szczególności do przekazywania nienależnych korzyści finansowych funkcjonariuszom publicznym lub podmiotom gospodarczym;
  • nie uczestniczy w żadnych działaniach mogących stanowić próbę obejścia przepisów antykorupcyjnych, niezależnie od ich formy.

UCZCIWA KONKURENCJA

Exorigo-UPOS prowadzi swoją działalność w sposób przejrzysty oraz z poszanowaniem zasad wolnej i uczciwej konkurencji.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • przestrzega norm prawnych dotyczących ochrony zasad uczciwej konkurencji, nie toleruje żadnych naruszeń prawa antymonopolowego i nie uczestniczy w zmowach w sprawie cen, terminów dostaw, warunków, strategii, relacji z klientami lub w innych mechanizmach ograniczających uczciwą konkurencję.
  • nie uczestniczy w żadnych innych formach praktyk kartelowych z konkurentami, jak porozumienia o podziale rynku oraz nie wykorzystuje informacji istotnych z punktu widzenia prawa konkurencji.
  • nie nakłania ani nie namawia pracowników lub współpracowników Exorigo UPOS oraz nie podejmuje jakichkolwiek działań nakierowanych na przejęcie pracowników lub współpracowników Exorigo-UPOS.

KONFLIKT INTERESÓW

Exorigo-UPOS przeciwdziała występowaniu konfliktu interesów na wszystkich możliwych szczeblach organizacji.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • nie uczestniczy i nie stwarza sytuacji konfliktu interesów lub które mogą wyglądać na rodzące konflikt interesów;
  • podejmuje działania zmierzające do unikania konfliktów interesów;
  • powiadomi Exorigo-UPOS o wszelkich przypadkach powzięcia informacji o zaistniałym konflikcie interesów w ramach swojej współpracy z Exorigo UPOS lub sytuacjach, które mogą stanowić konflikt interesów.

UPOMINKI I ZAPROSZENIA

Exorigo-UPOS i jego pracownicy nie oferują upominków żadnemu z klientów, współpracowników, urzędników państwowych w celu uzyskania lub podtrzymania korzyści biznesowych lub w celu wpłynięcia na ich decyzję.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • szanuje zasady i przestrzega polityki dotyczącej upominków i zaproszeń obowiązującej w Exorigo-UPOS;
  • nie proponuje ani nie przyjmuje upominków ani zaproszeń, które mogą wpłynąć niewłaściwie lub mogą stwarzać pozory wpływania na decyzje biznesowe Kontrahenta lub Exorigo-UPOS.

PRAWA CZŁOWIEKA I STANDARDY PRACY

Exorigo-UPOS działa w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego oraz międzynarodowego m.in. w zakresie ochrony praw człowieka. Naszym nadrzędnym priorytetem jest środowisko pracy wolne od wszelakiej dyskryminacji. Exorigo-UPOS stosuje politykę zero tolerancji w zakresie stosowania przez kogokolwiek szykan, zastraszania, przymusu, znęcania się psychicznego lub fizycznego, mobbingu czy też molestowania seksualnego. Exorigo-UPOS respektuje zakaz zatrudniania osób poniżej 15 roku życia i będzie dbało o szczególne bezpieczeństwo młodych pracowników (15-18 lat), gdyby takie osoby zostały zatrudnione.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • uznaje prawa człowieka oraz zapewnia godne warunki pracy dla osób pracujących;
  • zapewnia swoim pracownikom bezpieczne, godne i wolne od dyskryminacji, środowisko pracy;
  • traktuje wszystkich pracowników sprawiedliwie i z szacunkiem;
  • bierze na siebie odpowiedzialność za tworzenie środowiska pracy wolnego od wszelkiego rodzaju dyskryminacji, prześladowania, znęcania się, składania niechcianych propozycji seksualnych oraz innych niewłaściwych zachowań, w tym i form przemocy;
  • przestrzega obowiązujących przepisów prawa pracy właściwego dla miejsca prowadzenia działalności, a w zakresie, w jakim realizuje czynności wynikające ze współpracy z Exorigo-UPOS na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, właściwych przepisów prawa polskiego;
  • przestrzega i szanuje prawa wszystkich pracowników poprzez zapewnienie równych szans dla wszystkich bez względu na wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne, stan cywilny, płeć, kolor skóry, przynależność do organizacji pracowniczych, narodowość, poglądy polityczne, religię lub światopogląd, orientację seksualną, ciążę, pochodzenie społeczne, inne cechy osobiste lub inne obiektywnie nieuzasadnione okoliczności. Ponadto, Kontrahent zobowiązany jest zapobiegać i aktywnie przeciwdziałać wszelkim formom dyskryminacji;
  • nie toleruje żadnych form handlu ludźmi, pracy przymusowej lub obowiązkowej. Praca zawsze musi być wykonywana dobrowolnie. Nie dopuszcza praktyk dotyczących ograniczania wolności poprzez zabieranie dokumentów tożsamości, paszportów, pozwoleń na pracę jako warunek zatrudnienia. Praca przymusowa obejmuje każdą pracę lub wykonanie usługi, które jest wymagane od osoby pod groźbą kary i której osoba ta nie podjęła się dobrowolnie;
  • przestrzega zakazu współczesnego niewolnictwa i wszelkich innych praktyk podobnych do niewolnictwa. Obejmuje to poddaństwo lub inne formy sprawowania władzy lub ucisku w środowisku pracy, takie jak skrajne wykorzystywanie ekonomiczne lub seksualne, czy też poniżanie;
  • przestrzega zakazu zatrudniania dzieci (osób poniżej 15 roku życia). Minimalny wiek pracownika nie może być niższy niż wiek, w którym kończy się ustawowy obowiązek szkolny. W żadnym wypadku nie wolno zatrudniać nieletnich poniżej 15 roku życia (względnie 14 roku życia, jeżeli zgodnie z konwencją MOP nr 138 zezwala na to prawo krajowe);
  • w przypadku zatrudnienia pracowników młodocianych (osób poniżej 18 roku życia i powyżej ustawowego minimalnego wieku produkcyjnego) dba o szczególne bezpieczeństwo oraz zdrowie takich osób, przestrzegając w tym zakresie wszystkich przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Zapewnia przede wszystkim bezpieczne warunki pracy, które nie stanowią w żaden sposób zagrożenia dla ich fizycznego oraz psychicznego zdrowia oraz dla rozwoju. Zatrudniając młodych pracowników, ustala warunki w taki sposób, aby nie kolidowały z obowiązkami szkolnymi. Nieletni do 18 roku życia nie mogą pracować w porze nocnej;
  • zapewnia pracownikom godziwe wynagrodzenie, które nie jest niższe niż obowiązująca płaca minimalna. Wynagrodzenia i inne dodatki muszą odpowiadać co najmniej przepisom prawa oraz standardom branżowym. Potrącenia od wynagrodzenia są akceptowane wyłącznie na warunkach i w zakresie dozwolonym przez prawo lokalne. Zapewnia rzetelne ewidencjonowanie czasu pracy;
  • przestrzega krajowych przepisów prawa w zakresie czasu pracy oraz czasu do odpoczynku i dni wolnych od pracy. Pracownicy nie pracują dłużej niż określa to ustawowy dopuszczalny czas pracy i korzystają z przewidzianych przepisami przerw na odpoczynek. Przestrzegane są dni ustawowo wolne od pracy. Ponadto nie wolno wymagać od pracowników, aby regularnie świadczyli pracę ponad 48 godzin tygodniowo, a licząc łącznie z godzinami nadliczbowymi — ponad 60 godzin tygodniowo. Nadgodziny należy, zgodnie z przepisami krajowymi, wynagradzać osobno lub zwracać w formie czasu wolnego. Każdy pracownik ma prawo do co najmniej jednego dnia wolnego po sześciu kolejno następujących po sobie dniach pracy;
  • respektuje prawo pracowników do tworzenia lub wstępowania do organizacji takich jak związki zawodowe, rady pracownicze, czy stowarzyszenia. Pracownicy mają prawo do zrzeszania się, zgodnie ze stosownymi przepisami, w formie związków zawodowych i reprezentacji pracowników. Ponadto pracownicy mają prawo do negocjacji zbiorowych oraz przewidzianego przez przepisy prawa do strajku. Dochodzenie tych praw przez pracowników w żadnym wypadku nie może być karane represjami.
  • zapewnia swoim pracownikom bezpieczne środowisko pracy i zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania odpowiednich przepisów we wszystkich miejscach, w których prowadzi swoją działalność;
  • przestrzega przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla kraju prowadzenia działalności, a w zakresie, w jakim realizuje czynności wynikające ze współpracy z Exorigo-UPOS na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, właściwych przepisów prawa polskiego;
  • wdraża standardy bezpieczeństwa i dobre praktyki, które zapobiegają wypadkom, awariom, pożarom i innym zdarzeniom mogącym stanowić zagrożenie w miejscu pracy;
  • dba, aby Pracownicy byli odpowiednio przeszkoleni i wyposażeni w środki pozwalające im na bezpieczne wykonywanie pracy, w szczególności odbywają regularne szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • podejmuje środki dyscyplinarne z poszanowaniem prawa krajowego oraz powszechnie uznanych praw człowieka. Zabronione są wszelkie nieuzasadnione działania dyscyplinarne, jak w szczególności wstrzymywanie wynagrodzenia, świadczeń socjalnych lub zatrzymywanie dokumentów (np. dowodów osobistych) czy zakaz opuszczania miejsca pracy;
  • przestrzega obowiązujących praw własności gruntów i powstrzymuje się od wszelkich form bezprawnej eksmisji lub bezprawnego wywłaszczania ziemi, lasów i zbiorników wodnych, których użytkowanie zabezpiecza środki utrzymania jednej lub kilku osób.

ŚRODOWISKO

Exorigo-UPOS zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących ochrony środowiska. Podejmuje działania mające na celu zarządzanie kwestiami środowiskowymi, monitorowanie oraz minimalizowanie zagrożeń wynikających z działalności Exorigo-UPOS. Dąży do zarządzania odpadami mając na celu zapobieganie ich powstawaniu, redukcję, ponowne wykorzystywanie, recykling, odzysk energii. Planuje okresowo weryfikować poziom emisji CO2 i dążyć do jej zmniejszania.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • ściśle przestrzega przepisów z zakresu ochrony środowiska i działa w sposób odpowiedzialny społecznie i przestrzega praw kraju, w którym prowadzi działalność. W szczególności w zakresie uzyskania wszelkich wymaganych prawem pozwoleń i koncesji związanych z prowadzoną działalnością oraz wypełniania wszystkich, wynikających z nich obowiązków związanych z raportowaniem;
  • dba o poszanowanie środowiska naturalnego przy wykonywaniu swojej działalności;
  • realizuje działania mające na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko, ze szczególnym uwzględnieniem racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych (w tym dążenia do minimalizacji emisji dwutlenku węgla, śladu węglowego oraz jednostkowego zużycia wody), implementacji technologii o charakterze energooszczędnym, prowadzących do wzrostu udziału energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, wdrożenia działań ochronnych na rzecz środowisk wodnych, ukierunkowanych na eliminację zanieczyszczeń, redukcji emisji substancji zanieczyszczających do powietrza, wód i gleby, podejmowania inicjatyw związanych z ochroną klimatu oraz różnorodności biologicznej;
  • realizuje inicjatywy ukierunkowane na przejście organizacji do modelu gospodarki o obiegu zamkniętym, w szczególności posiadania procedur minimalizowania ilości odpadów powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy wiążącej Kontrahenta z Exorigo-UPOS oraz ich ponownego użycia lub recyklingu. Kontrahent stosuje się do wszelkich przepisów krajowych oraz lokalnych związanych z odpadami, m.in. w zakresie ich transportu, przetwarzania czy składowania;
  • przestrzega standardów należytej staranności w zakresie zarządzania miejscem, gdzie świadczy usługi, w szczególności utrzymania porządku, skutecznego usuwania wszelkiego rodzaju odpadów oraz minimalizowania negatywnego wpływu podejmowanych działań na lokalne społeczności;
  • monitoruje i przelicza, w miarę możliwości, ślad węglowy swojej organizacji oraz wytwarzanych produktów bądź świadczonych usług. Rekomendowane jest wykonywanie przez dostawców pomiarów m.in. zużycia energii i wody, ilości emisji do atmosfery, wytwarzanych odpadów i ścieków oraz udostępnianie tych danych na życzenie Exorigo-UPOS;
  • działa, w miarę możliwości, w oparciu o technologie i produkty niskoemisyjne;
  • pozyskuje surowce, w miarę możliwości, z uwzględnieniem kryteriów środowiskowych w decyzjach zakupowych;
  • przyjmuje systemowe podejście do ochrony środowiska w swojej działalności biznesowej, zwłaszcza gdy jego działalność w znaczący sposób oddziałuje na środowisko naturalne.

ZACHOWANIE POUFNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Informacje poufne obejmują wszelkie informacje niepubliczne, które mają znaczenie rynkowe, lub których ujawnienie mogłoby być szkodliwe dla Exorigo-UPOS bądź użyteczne dla konkurencji. Exorigo-UPOS kładzie duży nacisk na przestrzeganie i ochronę danych osobowych naszych klientów, pracowników, współpracowników oraz innych podmiotów.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • odpowiednio zabezpiecza informacje poufne, jak i zastrzeżone przekazane mu przez Exorigo-UPOS w toku współpracy;
  • zachowuje w poufności wszelkie informacje dotyczące Exorigo-UPOS lub klientów, które nie byłyby wcześniej podane do publicznej wiadomości;
  • dokłada należytej staranności do kwestii zgodności z obowiązującymi przepisami i regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych;
  • zapewnia, aby działania przez niego podejmowane dotyczące danych osobowych (np. ich zbieranie, rejestrowanie, porównywanie, przechowywanie czy też usuwanie) odbywały się w zgodzie z przepisami prawa;
  • zawrze z Exorigo-UPOS odrębną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli w ramach współpracy będzie przetwarzał dane osobowe w imieniu Exorigo-UPOS;
  • w przypadku dalszego powierzenia danych (podpowierzenia), zapewni, że na podmiot podpowierzający zostaną przeniesione co najmniej takie same obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych, jakie zostały nałożone na Exorigo-UPOS przez jego klientów.

PRZESTRZEGANIE PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

Exorigo-UPOS respektuje i chroni prawa własności intelektualnej.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • respektuje prawa własności intelektualnej;
  • korzysta wyłącznie z oprogramowania, sprzętu i technologii informatycznych, które zostały legalnie nabyte lub na które udzielono licencji;
  • korzysta z oprogramowania, sprzętu i treści wyłącznie w sposób zgodny z powiązanymi z nimi licencjami lub warunkami korzystania.

SYSTEM ZGŁASZANIA NARUSZEŃ

Postanowienia Kodeksu mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia wspólnego systemu wartości dla całej organizacji. Oczekujemy, że każdy z Kontrahentów będzie przestrzegał Kodeksu w ramach swoich obowiązków oraz zgłaszał wszelkie naruszenia postanowień Kodeksu.

Exorigo-UPOS udostępnia wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • ustanowi wewnętrzny system zgłaszania naruszeń standardów określonych w Kodeksie;
  • jego pracownicy, jak i inne osoby współpracujące z Kontrahentem na podstawie umów cywilnoprawnych, będą mogli zgłaszać przypadki naruszeń przepisów, wytycznych, zasad Kodeksu oraz innych obowiązujących uregulowań określających wzajemne relacje. Pracownicy, którzy zgłaszają naruszenia, nie mogą być z tego powodu karani, ani w inny sposób dyskryminowani;
  • Kontrahent i jego pracownicy mogą zgłaszać przypadki naruszeń przepisów również do Exorigo-UPOS, np. pisemnie, wysyłając list tradycyjny na adres: „Exorigo-UPOS S.A., ul. Skierniewicka 10A, 01-230 Warszawa” z dopiskiem „Sygnalizacja” lub elektronicznie na adres: complianceofficer@exorigo
    upos.pl.

PRZESTRZEGANIE KODEKSU I KONSEKWENCJE

Nieprzestrzeganie postanowień Kodeksu przez każdego pracownika lub współpracownika Kontrahenta jest traktowane jako poważne naruszenie zaufania. Oczekujemy, że Kontrahent zapozna się z niniejszym Kodeksem i będzie przestrzegał zawartych w nim zasad.

Oczekujemy, że Kontrahent:

  • w przypadku już zaistniałego lub możliwego naruszenia Kodeksu postępowania w ramach swojej działalności lub w łańcuchu dostaw, Kontrahent zobowiązuje się niezwłocznie podjąć wszelkie możliwe działania w celu zaprzestania, zapobieżenia lub przynajmniej zminimalizowania skali tego naruszenia;
  • na nasze żądanie Kontrahent zobowiązuje się wdrożyć opracowaną przez Exorigo-UPOS koncepcję zaprzestania lub zminimalizowania naruszenia oraz współpracować przy opracowaniu i wdrożeniu planu mającego na celu zaprzestanie, zapobieżenie naruszeniu;
  • Exorigo-UPOS jest uprawnione w odpowiednim zakresie i w oparciu o ocenę ryzyka do weryfikacji przestrzegania Kodeksu. W tym celu Kontrahent jest zobowiązany, na nasze żądanie, udzielić wszelkich niezbędnych informacji oraz umożliwić Exorigo-UPOS, po uprzednim powiadomieniu, przeprowadzenie audytu na miejscu w siedzibie Kontrahenta. Exorigo-UPOS może również zlecić przeprowadzenie tego audytu podmiotowi trzeciemu zobowiązanemu do zachowania poufności. Zapewnione będzie przestrzeganie przepisów prawa z zakresu ochrony danych oraz tajemnicy przedsiębiorstwa Kontrahenta. Na żądanie Kontrahent zapewnia Exorigo
    UPOS odpowiednie uprawnienia do audytu podwykonawcy, którego zaangażował;
  • w przypadku naruszenia zasad postępowania ujętych w niniejszym Kodeksie oraz przepisów prawnych, uruchamiane będą stosowne mechanizmy organizacyjne i środki wynikające z umów i innych przepisów prawa. Naruszenie obowiązków wynikających z Kodeksu uprawnia Exorigo-UPOS w szczególności do wyznaczenia Kontrahentowi odpowiedniego terminu na usunięcie naruszenia, a w przypadku jego niedotrzymania do odstąpienia od umowy, względnie jej wypowiedzenia. Wyznaczenie terminu nie jest konieczne, jeśli naruszenie jest poważne;
  • Exorigo-UPOS zastrzega sobie prawo wzywania Kontrahentów do składania wyjaśnień w przypadku powzięcia przez Exorigo-UPOS informacji wskazujących na możliwość naruszenia wymagań Kodeksu.

Wszelkie pytania lub wątpliwości związane z niniejszym Kodeksem można zgłaszać z wykorzystaniem wskazanych powyżej kanałów komunikacji.