System NetTickIT® do zarządzania etykietami cenowymi

Czytaj dalej

NetTickIT® jest innowacyjnym rozwiązaniem, ułatwiającym detalistom realizację strategii omnichannel. Ten składający się z w pełni zintegrowanych produktów system, umożliwia zarządzanie etykietami cenowymi oraz kontrolę procesu ich tworzenia. NetTickIT® pozwala również na łatwe tworzenie i oznakowanie etykiet oraz komunikacji o ofercie stosowanej w sklepie. Co więcej umożliwia wykorzystanie kodów QR do przedstawienia rozszerzonej informacji na urządzeniu mobilnym, dla oferty in-store. Funkcje te wpływają na lepsze doświadczenie zakupowe (consumer experience) klientów, a retailerom pozwalają na zwiększenie efektywności operacyjnej oraz sprzedaży.

Automatyzacja zarządzania etykietami

Dzięki automatyzacji procesów czas potrzebny na zmianę i zaprezentowanie klientom nowych cen jest krótszy o 80% w porównaniu do tradycyjnych sposobów. System zarządza wszystkimi danymi, procesami oraz ich zgodnością i pozwala na szybką i łatwą zmianę ceny na półce sklepowej – tej cyfrowej i tej drukowanej. Wszystko oparte jest o dane – NetTickIT® umożliwia analizę częstotliwości zmiany ceny dla poszczególnych produktów czy też całych ich grup. Detalistom działającym poza granicami kraju oferuje wiele opcji językowych oraz uwzględnia różne waluty. Dzięki temu centralnie zarządzaną politykę cenową można wdrożyć w dowolnym regionie.

Spójna komunikacja na etykietach

NetTickIT® kontroluje projektowanie, produkcję, publikację i integrację wszystkich informacji o produktach i ich oznaczeniach. Poza ceną obejmuje to: opisy produktów, kody kreskowe, zdjęcia, składniki, kraj pochodzenia, kody QR, komunikaty marketingowe i standardy marki. To, czego detaliści potrzebują do zachowania zgodności operacyjnej i prawnej. Ceny i informacje o produkcie mogą być spójnie wyświetlane na różnych nośnikach, w tym:

  • drukowanych etykietach dla produktów o najmniejszej częstotliwości zmiany ceny;
  • elektronicznych etykietach półek (ESL) dla produktów o zwiększonej częstotliwości zmiany ceny;
  • ekranach multimedialnych dla produktów o wysokiej częstotliwości zmiany ceny;
  • czy też urządzeniach mobilnych klientów (za pomocą kodów QR).

Etykiety cenowe tworzy się za pośrednictwem intuicyjnego narzędzia. To dedykowana aplikacja  NetTickIT® Designer, która uwzględnia wszelkie potrzebne informacje produktowe.

Rozszerzona informacja online w sklepie stacjonarnym

Dzięki wykorzystaniu kodów QR NetTickIT® pozwala na uzyskanie rozszerzonych informacji o produktach znajdujących się na sklepowej półce w formie cyfrowej. Technologia PWA umożliwia wyświetlenie aplikacji bezpośrednio po zeskanowaniu kodu QR, bez potrzeby jakiejkolwiek instalacji. Klient zobaczy na ekranie smartfona dodatkowe informacje o asortymencie oraz recenzje produktu, obejrzy filmy, zostanie poinformowany o dedykowanych promocjach, zamówi dostawę do domu. Możliwe jest również odbycie chatu video z konsultantem, który fizycznie nie znajduje się w sklepie. To innowacyjny sposób połączenia kanałów online i offline pozwalający na bezkontaktową komunikację, szczególnie istotną kiedy wymagane jest zachowanie dystansu społecznego. Chat video z konsultantem możliwy jest również podczas przeglądania oferty w e-sklepie, na komputerze czy urządzeniu mobilnym.

Co więcej, wykorzystanie kodów QR pozwala detalistom na optymalizację powierzchni sklepu. Klient może obejrzeć dany produkt na różne sposoby na ekranie smartfona czy tabletu, np. w innych wariantach kolorystycznych. Bez konieczności fizycznej obecności w sklepie.

Spersonalizowane doświadczenie

Zintegrowanie systemu z programem lojalnościowym umożliwia spersonalizowanie doświadczeń klienta we wszystkich kanałach. Zarówno będąc online w domu jak i w sklepie stacjonarnym, klient może sprawdzić spersonalizowaną cenę, zależną od liczby punktów, które zgromadził w programie. Personalizacja ceny zależna jest od stopnia zaangażowania w program lojalnościowy.

Przykładowe ścieżki klienta

  1. Będąc w sklepie, przy półce z produktem, konsument skanuje kod QR wyświetlony na etykiecie drukowanej lub elektronicznej, za pomocą kamery telefonu lub aplikacji powiązanej z programem lojalnościowym. Dostaje spersonalizowaną cenę (jeżeli użył aplikacji), może również obejrzeć recenzje czy też filmy. Aby zapytać o szczegóły ma możliwość połączenia się na videochacie z konsultantem. Może również odnaleźć dodatkowe informacje o produkcie. Decydując się na zakup produktu ma na smartfonie opcję dostawy do domu.
  2. Przeglądając platformę e-commerce konsument klikając w dedykowaną ikonę może za pomocą video chatu połączyć się z konsultantem. Dodaje to głębi doświadczeniu zakupowemu online. Kiedy klient zdecyduje się na zakup może wybrać dostawę do domu lub usługę click and collect.

Korzyści z implementacji NetTickIT® to:

  • Łatwiejsze wdrażanie strategii omnichannel;
  • Spójność oferty w zakresie cen;
  • Dbanie o doświadczenie zakupowe klientów;
  • Kontrola cen, promocji i informacji o produktach w czasie rzeczywistym w przypadku elektronicznych etykiet;
  • Możliwość szybkiej odpowiedzi na zmianę polityki cenowej konkurencji;
  • Oszczędność czasu i zasobów ludzkich (szacunkowo nawet 812 000 mniej godzin pracy w skali roku);
  • Wzrost produktywności pracowników (poprzez uproszczenie procesów);
  • Wzrost sprzedaży (dzięki dbaniu o customer experience klientów).

Jak pokazały case studies średni czas zwrotu z inwestycji w NetTickIT® to 5 miesięcy. System został zaprojektowany jako aplikacja działająca w chmurze. Jest bardzo dobrze zoptymalizowany i nie wymaga dużych inwestycji w zaawansowany sprzęt komputerowy. Łatwo również zintegrować go z oprogramowaniem e-commerce.

Wszystkich zainteresowanych rozwiązaniem zapraszamy do kontaktu.

Potrzebujesz sprawdzonego dostawcy usług IT?

Realizujemy rocznie ponad 1000 projektów. Postaw na naszą wiedzę i profesjonalizm.