Czy holograficzne produkty są przyszłością e-commerce?

Szukaj

Możemy wyobrazić sobie, że wchodzimy do sklepu online, przeglądamy produkty lub szukamy czegoś konkretnego. Po kliknięciu w przycisk podglądu produktu, urządzenie generuje hologram. Możemy go obrócić, przesunąć, obejrzeć w innym kolorze czy kształcie. Hologramy bazują na technologii 3D. Technologia 4D pójdzie już o krok dalej – umożliwi nie tylko obejrzenie produktu, a już doświadczenie go jak rzeczywistego obiektu, np. poprzez zapach.

Czym jest hologram?

Hologram jest fotograficzną rejestracją pola świetlnego, widzialną bez pomocy specjalnych okularów i innych przyrządów optycznych. Wyświetla w pełni trójwymiarowy obraz obiektu. Atrakcyjniejszy i bardziej wizualny od fotografii czy video, dostarcza więcej informacji i wzbudza więcej zainteresowania. W rezultacie bardziej przekonuje odwiedzających stronę do zakupu. Technologia holograficzna to już nie pieśń przyszłości, a rzeczywistość i można śmiało spodziewać się, że w pewnym momencie będzie wykorzystywana na komputerach, urządzeniach mobilnych i iPadach.

Hologram i marketing

Hologramy i marketing z wykorzystaniem VR szybko opanowują świat i stają się częścią przestrzeni wystawowych, galerii handlowych, targów i sklepów. Zwiększają sprzedaż i robią wrażenie na potencjalnych i obecnych konsumentach. Hologramy są blisko związane z experiental marketingiem, który skupia się na przeżyciach konsumenta i ma na celu zapewnienie unikatowych doświadczeń, które zbliżają markę do odbiorców.

Impuls w momencie zakupu

Niekonwencjonalne podejście daje możliwość doświadczenia produktu w zupełnie nowy sposób, co zauważyły już marki takie jak Dior czy Coca-Cola, wykorzystując hologramy w marketingu. Wiele marek, które wykorzystały technologię hologramową, zwróciło uwagę na to, że kontakt potencjalnych konsumentów z promocją w tej technice sprawia, że są bardziej impulsywni w momencie decyzji zakupowej.